Foldedør til terrasse
Fra : Werner C. Klausen

Dato : 09-05-10 11:35

Vi har et vinduesparti mod haven bestående af en dobbeltdør, hvor begge
døre kan åbnes i en vinkel på 90 grader. I begge sider er der desuden to
faste vinduer.

Nu har fruen fået den for så vidt glimrende idé at udskifte hele dette
parti med en foldedør, således at man opnår nærmest at huset bliver helt
åbent ud til terrassen om sommeren.

Men min bekymring er at der vil være et stort varmetab, og spørgsmålet
derfor om der findes foldedørsfabrikater hvor man kan bibeholde en vis
energieffektivitet i den kolde tid på året?

Fra : Armand

Dato : 09-05-10 16:36

Werner C. Klausen skrev:
> [...]
> derfor om der findes foldedørsfabrikater hvor man kan bibeholde en vis
> energieffektivitet i den kolde tid på året?

- - - Endsige foldedøre der er egnede/godkendte til udendørs brug -
Herunder ikke mindst af en kvalitet som enhver ubuden gæst ikke bare
lige går igennem v.h.a. en hobbykniv.

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 12-05-10 19:18

> - - - Endsige foldedøre der er egnede/godkendte til udendørs brug -
> Herunder ikke mindst af en kvalitet som enhver ubuden gæst ikke bare lige
> går igennem v.h.a. en hobbykniv.

For mindre end 10år siden var der en i min boligforening i valby der fik
tilladelse/dispensation til at erstatte vinduerne med en 4 fløjet
terrassedør.

Kan ikke om der overhovedet blev diskuteret varmetab, men det bøhøver ikke
være værre end en stor skydedør ....

Kan dog ikke huske hvilken producent der lavede døren... Men det findes
derude som nærmest standardvare.