genbrug/indsamling af brugt elektronink...~
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 09-05-10 20:43

hej ng.

sysler lidt med en ide til at tjene lidt penge men er lidt i tvivl om hvilke
regler og hvor jeg evt. kan læse op på dem...

det drejer sig om at jeg indsamler, får foræret brugt elektronik af en
bestemt slags. vil så reperare det der kan reperares og sælge det videre,
det der ikke kan reperares vil jeg "hugge op" og sælge som reservedele/ selv
bruge det som reservedele. det der så bliver tilovers vil jeg så
aflevere.... ja hvor????

der er flere ting jeg skal bruge svar på...

det elektronik jeg vil gøre i vil jeg snakffe fra forskellige firmaer, vil
ikke lige ud med hvad det præcist er men lad os sige det er radioer...

kan jeg tillade mig at kalde det genbrug? ved godt det er en meget flydende
beskrivelse men det er mere om der findes nogen regler eller lignende man
kan komme i konflikt med?

er det fint nok hvis jeg afleverer det áffald der nu måtte komme i overskud
på den lokale genbrugsplads hvor jeg selvfølgelig betaler for at komme af
med det som værende erhvers drivende?

er der ellers noget man skal passe på med når man begiver sig ud i sådan
noget her? der tænker jeg mest på lovgivningen....

Fra : alexbo

Dato : 09-05-10 21:38

"Nikolai R. jensen" skrev

> kan jeg tillade mig at kalde det genbrug?

Ja.
brugt, genbrug, second hand, betegnelser i den stil kan du bruge som du vil.
"Second hand elshop" lyder måske bedre end "Brugte elapparater sælges"
Der findes da også mange genbrugsbutikker med navnlig tøj og
byggematerialer, som reelt bare handler med brugte varer.
Brugte huse og biler er lige så meget eller lidt genbrug, det er der bare
ikke nogen
der kalder det.
Ole's genbrugsbiler lyder mere af en ophugger end af en bilhandel.
Et genbrugshus lyder af et hus lavet af gamle aviser med et tag af udbankede
olietønder.

Jeg synes så at genbrugsbetegnelsen nærmest er til ægte genbrug,
returflasker f.eks. eller hvor man omdanner gammelt papir til nyt.
En butik med brugte radioer er en butik med brugte radioer.

> er det fint nok hvis jeg afleverer det áffald der nu måtte komme i
> overskud på den lokale genbrugsplads hvor jeg selvfølgelig betaler for at
> komme af med det som værende erhvers drivende?

Det er også godt nok, og det er forøvrigt ikke alle steder der skal betales
for erhverv.
Det kan vel også dårligt blive flere vognlæs om ugen, jeg smider selv et par
hundrede kilo keramik på en genbrugsplads hver uge, det eneste der
intresserer folkene der er at jeg bruger den rigtige container.

Gruppen dk.erhverv er ganske god hvis du har brug for gode råd om regnskab,
moms og skat.

Der er ikke ret meget man skal passe på med, Danmark er et nemt land at
starte noget op i det er bare at gå igang, sålænge der ikke er tale om
fødevarer, forurening eller den slags.
Du kan bare starte går ikke stopper du igen, går det godt nok til at ville
fortsætte melder du dig ind i "systemet" med CPR nr. moms osv.
Når året er gået og selvangivelsen skal skrives skal der være orden i
sagerne, men indtil da skriver du bare ned hvad der sker rent økonomisk.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 12:55

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 12:56

> [...]
> Når året er gået og selvangivelsen skal skrives skal der være orden i
> sagerne, men indtil da skriver du bare ned hvad der sker rent økonomisk.

har gang i det helt store med cvr nr. regnskaber og det hele... satser på at
det kan blive en levevej... gerne hurtigt... men kommer jo igen an på
fortjenesten/salget:)

Fra : Jubii

Dato : 10-05-10 14:22

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> har gang i det helt store med cvr nr. regnskaber og det hele... satser
> på at det kan blive en levevej... gerne hurtigt... men kommer jo igen
> an på fortjenesten/salget:)

Du kan end ikke overholde usenetreglerne, så hvad kan der ikke forventes
af dig i dit erhvervsliv!!!
FØJ.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 17:32

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse
> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan end ikke overholde usenetreglerne, så hvad kan der ikke forventes
> af dig i dit erhvervsliv!!!
> FØJ.

he he du sgu så sødte:)

hvornår pissede jeg lige på dig?

Fra : Hauge

Dato : 10-05-10 17:46

Nikolai R. jensen skrev:
> hvornår pissede jeg lige på dig?

Skidt med pensionisten, han er syg i øverste etage.

Han vil helst flytte på naboernes cykler med sine forklvaklede fingre.

Mvh Hauge

Fra : Jubii

Dato : 10-05-10 19:55

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> he he du sgu så sødte:)
>
> hvornår pissede jeg lige på dig?

Da du forespurgte om regler på et felt og så brød een, indtil mange
gange på et andet.
Så det er ikke mig du pisser på, det er hele usenetsamfundet, der
møjsommeligt har lavet reglerne så vi alle kan være her.

Så du er en rigtig BLH duks. Han skriver:
"I debatgrupperne svarer man som regel på et indlæg. Det markerer man
ved at citere noget af indlægget. Jo mere man citerer, jo større og mere
imponerende bliver ens eget indlæg. Hvis man klipper ret meget væk af
citaterne, kommer det let til at se ud, som om man ikke har ret meget at
skulle have sagt. Det duer ikke. Det får de andre til at anvende en
ubehageligt skarp tone, fordi de tror, man er en forsagt pivskid. Næh,
lad bare hele citatet stå. Drys med let hånd et par kommentarer ind
imellem for at tage luften ud af den kritik, der går på, at man ikke
bruger citaterne til noget. Desuden tvinger det de andre til at læse det
hele igen, fordi de tror, at der er en sammenhæng mellem ens kommentar
og det citat, den står under. Du kan risikere, at enkelte protesterer
imod den fremgangsmåde. Svaret er så enkelt, at det grænser til det
overflødige: Citér hele protesten, og svar, at han ikke skal spille Kong
Gulerod (eller noget lignende). Bliv ved med det. Indlæggene vokser støt
i størrelse, og på et eller andet tidspunkt opgiver de andre uvægerligt.
De vil jo helst have små indlæg, så du har fat i den lange ende (hehe)."

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 20:11

> [...]
> på et eller andet tidspunkt opgiver de andre uvægerligt. De vil jo helst
> have små indlæg, så du har fat i den lange ende (hehe)."

LOL du er jo helt brændt af:)

Fra : Jubii

Dato : 11-05-10 00:53

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> LOL du er jo helt brændt af:)

At du er totalt tomhjernet har du bevist, een gang til.
At du ikke kan overholde selv simple regler har du også bevist, så hvem
her kan stole på at du vil overholde andre regler i samfundet!!!
Det har været alles spild af tid at svare på dine spørgsmål om regler.

Fra : Hauge

Dato : 11-05-10 05:09

Jubii skrev:
> At du ikke kan overholde selv simple regler har du også bevist, så hvem
> her kan stole på at du vil overholde andre regler i samfundet!!!

Kan du? Du har ikke engang futtet denne tråd til netiketten, da du jo
kun snakker om netikette..
Hvornår er det egentligt lykkedes *dig* at overholde netiketten bare i
ét enkelt indlæg?

> Det har været alles spild af tid at svare på dine spørgsmål om regler.

Du er syg i roen, dit gamle fjols.

FUT: dk.admin.netikette

/Hauge

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 11-05-10 14:24

> [...]
> her kan stole på at du vil overholde andre regler i samfundet!!!
> Det har været alles spild af tid at svare på dine spørgsmål om regler.

he he men lad mig da lige spørge dig så...

hvilket af mine spørgsmål har du svaret på? for jeg kan ikke se nogen svar
fra dig... kan selvfølgelig være dine svar er gået tabt så ville det da være
rart at jeg alligevel kunne få dine guldkorn med...

Fra : Jubii

Dato : 11-05-10 14:48

> [...]
> svar fra dig... kan selvfølgelig være dine svar er gået tabt så ville
> det da være rart at jeg alligevel kunne få dine guldkorn med...

Hvor gammel er du? 12? Uanset, så optræder du temmelig umodent.
Endnu engang kommer du med et tomhjernet bidrag.
At du kommer med flere er jeg ikke i tvivl om, så bye.

Fra : Hauge

Dato : 11-05-10 15:11

Jubii skrev:
> At du kommer med flere er jeg ikke i tvivl om, så bye.

Tager du så din trehjuler og kører en tur ud på motorvejen? Det ville
glæde mange.

/Hauge

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 11-05-10 16:20

> [...]
> Endnu engang kommer du med et tomhjernet bidrag.
> At du kommer med flere er jeg ikke i tvivl om, så bye.

jeg svarer ikke på noget fra dig før du svarer mig...

så hvad har du svaret mig på ind til nu?:):):)

Fra : alexbo

Dato : 10-05-10 15:39

"Nikolai R. jensen" skrev

> har gang i det helt store med cvr nr. regnskaber og det hele... satser på
> at det kan blive en levevej... gerne hurtigt... men kommer jo igen an på
> fortjenesten/salget:)

Ja det var det jeg gerne så omvendt, at du startede med at skaffe opgaver og
kunder, og sluttede med det helt store.
Holde administration på et absolut minimum, desværre sker der det at diverse
platugler abonnerer på nye CVR numre, så det varer ikke længe før telefonen
ringer, mit bedste råd er bare at lægge på, lad være med at diskutere eller
på anden måde komme i samtale med annoncehajer, telefonselskaber,
sikringsfirmaer osv., bare afbryd "samtalen".
Men held og lykke med det nye firma.

mvh
Alex Christensen

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 17:31

> [...]
> diskutere eller på anden måde komme i samtale med annoncehajer,
> telefonselskaber, sikringsfirmaer osv., bare afbryd "samtalen".

bare rolig... som de alle siger:) har styr på hvad og hvordan og
hvorledes... har tidligere haft en net-shop hvor der var for meget arbejde
og for lidt indtjening i forhold til hvor meget arbejde jeg lagde i det...
så har erfaringen i baggagen så jeg ikke laver de samme fejl igen...

men har allerede kunderne og produkterne så nu skal jeg bare for alvor
igang.... ved jeg kan tjene på det her... det største problem bliver måske
at skaffe nok produkter... men lad os nu se:)

og annonce hajerne... he he mødte dem med mit sidste firma... så er helt
forberedt på de ringer... men skal ikke bruge reklame nogen steder så de kan
ikke rigtigt sælge mig noget lige meget hvad:)

men tak for hjælpen!

Fra : JBH

Dato : 10-05-10 01:35

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> er der ellers noget man skal passe på med når man begiver sig ud i sådan
> noget her? der tænker jeg mest på lovgivningen....

Check med kommunen hvordan du som firma kommer af med affaldet, som muligvis
er "problemaffald" hvis det indeholder bly, kviksølv e.l. . Du skal muligvis
også senere kunne dokumentere hvor mange kg. du har afleveret.

mvh
JBH

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 12:54

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> muligvis er "problemaffald" hvis det indeholder bly, kviksølv e.l. . Du
> skal muligvis også senere kunne dokumentere hvor mange kg. du har

snakkede med dem her http://www.dpa-system.dk/da/DPA.aspx o0g de sagde der
ikke var nogen problemer hvis jeg bare afleverede det på den lokale
genbrugsplads..

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-10 05:24

Nikolai R. jensen wrote:

> det elektronik jeg vil gøre i vil jeg snakffe fra forskellige
> firmaer, vil ikke lige ud med hvad det præcist er men lad os sige det
> er radioer...

Hvorfor ikke bare kalde det computere? radioer, og lignende elektronik kan
det ikke længere svare sig at reparere, gør man det,e r det udelukkende for
hyggens skyld, og IKKE for at tjene penge.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 12:52

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det ikke længere svare sig at reparere, gør man det,e r det udelukkende
> for hyggens skyld, og IKKE for at tjene penge.

forstår ikke helt hvad du mener....

men det at jeg skriver radio her er bare fordi jeg jo ikke vil dele min ide
med alt og alle:)

Fra : Jubii

Dato : 10-05-10 14:27

> men det at jeg skriver radio her er bare fordi jeg jo ikke vil dele
> min ide med alt og alle:)

Vi ved godt du vil indsamle elektronrør til genbrug.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 17:32

> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> Vi ved godt du vil indsamle elektronrør til genbrug.

selvom jeg er elektrikker til daglig.... så har jeg lige et spørgsmål :

hvad faen er elektronrør????

Fra : Hauge

Dato : 10-05-10 17:44

Nikolai R. jensen skrev:
> selvom jeg er elektrikker til daglig.... så har jeg lige et spørgsmål :

-k

> hvad faen er elektronrør????

Radiorør.

Mvh Hauge

Fra : Jubii

Dato : 10-05-10 20:01

> "Jubii" <jubii@msn.com> skrev i en meddelelse

> selvom jeg er elektrikker til daglig.... så har jeg lige et spørgsmål
> :
>
> hvad faen er elektronrør????

De er gerne lufttomme, så de passer udmærket til dit hjernetomme hoved.
Bevis: Du spørger om noget du kan finde oplysninger om, bla.a. på
Google.
Men ok, du laver her en vildledning.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 20:11

> [...]
>>

> De er gerne lufttomme, så de passer udmærket til dit hjernetomme hoved.
> Bevis: Du spørger om noget du kan finde oplysninger om, bla.a. på Google.

he he du ryster mig sgu helt:)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-05-10 08:20

> [...]
>
> er der ellers noget man skal passe på med når man begiver sig ud i sådan
> noget her? der tænker jeg mest på lovgivningen....

Prøv at kontakt www.dpa-system.dk med dine spørgsmål. Det er dem, der i
Danmark står for den praktiske del af WEEE-direktivet (elektronikskrot) og
dem, som virksomhederne skal indrapportere til om hvor meget elektronik de
har produceret/sat i omløb og hvor meget elektronikskrot de har taget retur,
og hvordan de har bortskaffet det.
Det kan godt være virksomhederne får problemer med dem, hvis de overdrager
deres elektronikskrot til dig, da de skal aflevere det til en godkendt
indsamlingssted eller oparbejdningsvirksomhed.
Du sal muligvis også indrapportere hvor meget skrot du sender vidre.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 12:51

"Allan Soerensen" <nospame@nospame.nospame> skrev i en meddelelse
> [...]
> indsamlingssted eller oparbejdningsvirksomhed.
> Du sal muligvis også indrapportere hvor meget skrot du sender vidre.

hej.

tak for svaret!

har lige snakket med dem og der var ingen problemer i det jeg havde tænkt
mig at gøre bare firmaer vidste hvad det var jeg havde tænkt mig at gøre...
men fint svar du gav der lige gjorde jeg fik set på noget jeg ikke anede der
kunne være et problem!:)

Fra : Allan Soerensen

Dato : 10-05-10 13:11

> [...]
> mig at gøre bare firmaer vidste hvad det var jeg havde tænkt mig at
> gøre... men fint svar du gav der lige gjorde jeg fik set på noget jeg ikke

Skal du så ikke selv registreres hos dpa-system.dk og indrapportere hvor
meget skrot du modtager, hvor meget du genanvender og hvor meget du kører på
genbrugspladsen? Hvis ikke vil en del af virksomhedernes elektronik-skrot jo
forsvinde lige så stille ud af systemet

Hvis der er tale om ret store mængder, skal du ikke forvente at du få lov
til at aflevere det på den lokale genbrugsstation. De betaler jo for at
komme af med det igen, når det sendes vidre til en godkendte
oparbejdningsvirksomhed. Virksomhederne skal selv indgå en aftale med en
godkendte oparbejdningsvirksomhed.

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 10-05-10 13:19

> [...]
> komme af med det igen, når det sendes vidre til en godkendte
> oparbejdningsvirksomhed. Virksomhederne skal selv indgå en aftale med en

ikke ifølge hende jeg snakkede med....

der var det bare at aftale med diverse virksomheder at det var til
genbrug/vidersalg og så var alt i skønneste orden...

udover det så er det små mængder... vi snakker under 3-4 kilo i ugen...
MAKS!