Blitzet i Tyskland?
Fra : Jebir

Dato : 09-05-10 20:33

Hejsa!

Er netop hjemvendt fra Berlin, og er lidt i tvivl om hvorvidt jeg havde
fornøjelsen af at blive blitzet dernede...
Så et gult glimt umiddelbart efter et sted hvor hastigheden på
motorvejen skiftede fra 120 -> 100 km/t, og tror jeg har kørt ca. 115
km/t på det pågældende sted.

Men hvordan foregår det? En googlesøgning og en søgning tilbage i denne
gruppe giver nogle meget varierede svar; nogle steder fortæller, at jeg
ikke skal regne med at se en bøde, andre steder at den bliver tilsendt
- og andre igen, at den lokale betjent får den tilsendt for herefter at
troppe op på adressen med bøden

Men hvad er kotyme? Ikke at jeg har et problem med det - kommer den,
bliver den selvfølgelig også betalt - men vil da gerne vide hvad jeg kan
forvente?

- Jebir

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-05-10 20:47

"Jebir" <jebir@jebir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Så et gult glimt umiddelbart efter et sted hvor hastigheden på motorvejen
> skiftede fra 120 -> 100 km/t, og tror jeg har kørt ca. 115 km/t på det

He he - det ku lyde sån (at du er blevet blitzet)

> [...]
> Men hvad er kotyme? Ikke at jeg har et problem med det - kommer den,
> bliver den selvfølgelig også betalt - men vil da gerne vide hvad jeg kan

Klart - og der kan ske det, at bøden sendes til dig, eller at de smider den
i skraldespanden. Ca. 45% af de tyske bøder er kasable, læste jeg, og kigger
man lidt i gruppen her, er der nogle, som har prøvet at få bøden tilsendt
(Henrik B svjh), mens andre (jég) ik har fået nogen tilsendt endnu

Fra : P

Dato : 11-05-10 16:56

On Sun, 09 May 2010 21:32:53 +0200, Jebir <jebir@jebir.dk> wrote:

> [...]
>
>Men hvad er kotyme? Ikke at jeg har et problem med det - kommer den,
>bliver den selvfølgelig også betalt - men vil da gerne vide hvad jeg kan

Jeg har ikke hørt fra 'portrætteringen' som foregik udenfor Berlin i
december sidste år.

/P

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 16-05-10 19:47

P wrote:

> Jeg har ikke hørt fra 'portrætteringen' som foregik udenfor Berlin i
> december sidste år.

Har ladet mig fortælle at op til 2/3 af billederne skulle være
ubrugelige. Dertil kommer muligheden for at identificere nationaliteten
på en udenlandsk nummerplade uden det blå felt med EU-nationaliten.

Og så er der jo den præventive effekt i at blive blitzet.
Næste gang nogen af jer kører i området, så prøv at lytte til radio
"Antenne" i Berlin/Brandenburg, de plejer at have nogle glimrende
blitzermeldinger op til et par gange i timen.
- Er lige kommet hjem efter en uge dernede.

/Lars

Fra : P

Dato : 16-05-10 21:57

On Sun, 16 May 2010 20:46:47 +0200, Lars Peter Larsen
<lars_pontoppidan@get_to_net.i.danmark> wrote:

> [...]
>blitzermeldinger op til et par gange i timen.
>- Er lige kommet hjem efter en uge dernede.

Da jeg blev blitzet, troede jeg at jeg kørte lovligt, så det var endnu
mere ærgreligt. Jeg havde en EU nummerplade på kareten, men det gik
altså alligevel

/P

Fra : NHF

Dato : 11-05-10 19:44

Jeg tror jeg er ret fotogen, og hver gang jeg kører et længere stræk i
Tyskland, så bliver jeg optaget i det Tyske fotoalbum, den er sten sikker
nede i Kassel. Der er endnu aldrig kommet en hilsen fra Tyskland, og kun
afkrævet mønter når jeg bliver taget på fast gerning.

NHF, Århus

Fra : Steffen

Dato : 11-05-10 21:31

"NHF" <Volvo4Sale<FJERNDETTE> wrote:

> [...]
> nede i Kassel. Der er endnu aldrig kommet en hilsen fra Tyskland, og kun
> afkrævet mønter når jeg bliver taget på fast gerning.

Det lyder som om du er lidt stolt over, ikke at overholde lovgivningen i
de lande du befinder dig i som gæst, er det rigtigt?

mvh
steffen