VW Sharon - Toyota Previa - Chrysle Gran V~
Fra : Allan M

Dato : 09-05-10 18:56

Vi skal bruge en vogn med 6-7 sædepladser.

Startede med at kigge på en godt brugt Sharon og derefter en godt brugt
Previa.
Kan få en Previa til omkring 50.000 med kmtal under 200.000 årgang 1992-1994

Ved et tilfælde faldt jeg over en Chrysler Grand Voyager i dag.
Årgang 1998 - 235.000 Km - 2.4 Benzin og i ganske pæn stand til 39.900
Det er så en årgang 1997 men lad det nu ligge.
Kan ses her :
http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Chrysler-Grand-Voyager-2,4-SE-Family-5d_ID926400158.htm

Kan nogen forklare mig hvorfor jeg kan få en Chrysler som er 4-6 år yngre
end eks. en Previa ?
Er en Chrysler bare en skodspand eller er der nogen særlige ting jeg skal
være opmærksom på her ?

Allan

Fra : TDN

Dato : 09-05-10 19:27

"Allan M" <am@allanm.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> end eks. en Previa ?
> Er en Chrysler bare en skodspand eller er der nogen særlige ting jeg skal

Chrysleren er en møgspand. I fejlstatistikker ligger den som den mest
fejlbehæftede igennem en lang årrække. I brugtrevyen er der advarseler mod
at købe den og i nybiltest får den hug for ringe kvalitet og overhovedet
ingen rustbeskyttelse.
VW Sharan og dens søstre Seat Alahambra og Ford Galaxy, går for at være
noget af det ringeste VW har lavet.
Der er ingen specielle problemer med Toyotaen og af de tre absolut det
bedste bud.

Mvh
Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 10-05-10 00:19

> [...]

> end eks. en Previa ?
> Er en Chrysler bare en skodspand eller er der nogen særlige ting jeg skal

Chrysler? Løb skrigende bort!!

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : NHF

Dato : 11-05-10 19:40

Toyota Previa, sikkert en god bil, men i benzin udgaven er den rigtig
tørstig.

NHF, Århus

Fra : Cykelsmeden

Dato : 12-05-10 10:29

NHF skrev:

> Toyota Previa, sikkert en god bil, men i benzin udgaven er den rigtig
> tørstig.

sagde svoger også efter at have udskiftet sin ford diesel kassevogn til
Previa bensin.
2 år efter fortalte han at den ekstra bensinudgift så rigeligt var
tjent hjem med færre og billigere værksteds og service besøg
Den markant bedre kørselskomfort var så en ekstra bonus.

finn

Fra : Armand

Dato : 12-05-10 14:09

NHF <Volvo4Sale skrev:
> Toyota Previa, sikkert en god bil, men i benzin udgaven er den rigtig
> tørstig.

Jvf. spritmonitor 11.13 l/km gnsn. for 21 bensin-motoriserede over
466.000km - Kun 3 afde 21 ejere opgiver forbrug under 10 l/km!

Der er kun to diesel'er repræsenteret og de har uden større indbyrdes
forskel kørt 7,68 l/km over samlet 52.500km!

--
Armand.

Fra : CL

Dato : 12-05-10 15:12

Armand wrote:

> [...]
>
> Der er kun to diesel'er repræsenteret og de har uden større indbyrdes
> forskel kørt 7,68 l/km over samlet 52.500km!

tror at du skal bytte om på l/km

Carsten Larsen

Fra : Leo Jensen

Dato : 12-05-10 08:22

On 12 Maj, 16:11, "CL" <fffff...@ffff.ff> wrote:

> tror at du skal bytte om på l/km

> Carsten Larsen

Nærmere tilføje et 100, så det bliver til liter pr 100km. Så lyder det
også mere rigtig med benzinmodellerne, at kun 3 mand er kommet OVER de
10 km/l. Jeg har kørt 3-400 km i sådan en, og det var med omkring 7 km/
l, dvs det samme som min Jaguar...

Leo

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 16:00

Jeg har som Typisk håndværker kørt rundt i Previa i 18 år , først i den
gamle model i 10 år og siden 8 år i den nye model , og det er blevet til en
del km

Den gamle med 2,4 l motor som egenligt stammer fra noget US Camry fik skyld
for meget ja en af tingene var at motoren skulle ud for at få skiftet
tændrør , og tandremmen vil koste over 10000 kr at skifte ja historien vil
ingen ende tage men ligefra nummerpladerne startede man med at pille af og
man fik den aldrig over 7 km/l
1 Tændrøren kunne udskiftes ovenfra igemmen en lem under føresædet , og
skulle først skiftes ved 100.000 km
2 Den er ikke født med Tandrem ;)
3 Jeg har typisk kørt 10 km/l og det synes jeg faktisk er pænt i en
"Multivan" med 145 hk og som går 200 km/t på toppen , nævn lige andre 90 er
biler der kan kører længere ,

Typisk fejl på den første model bagtøj bliver utæt , synkromessen kan gå i
stykker , benzin påfyldings studs kan ruste så den bliver utæt , den
orginale indmaden ikatalysator kan rasle løs , rust i skærmkant bag baghjul

I de 10 år jeg havde min første havde jeg kun ganske få fejl , og tror ikke
jeg havde 1 enkel fejl jeg selv kom til at betale , Ååå jo skiftede en køler
pga stenslag og fik selv skiftet støddæmper til lidt mere faste

Den nye model havde jeg i 8 år og ca 150000 km

Den har så ca 156 hk og mit forbrug lå igen på ca 10 km/l

fejl i de 8 år = 0,0

Jeg havde købt en ny igen hvis de kunne fåes , men måtte nøjes med en Verso
2,2 diesel med 177 hk , som egenligt også er sjov , men slet ikke samme
komfort

PE

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-10 16:04

"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i meddelelsen

> Jeg havde købt en ny igen hvis de kunne fåes , men måtte nøjes med en
> Verso 2,2 diesel med 177 hk , som egenligt også er sjov , men slet ikke
> samme komfort

SPecielt den gamle har nogle rigtig gode køreegenskaber, p.g.a. motorens
placering, hjulenes placering og størrelse. Jeg har kørt mange kilometer i
de gamle Previa'er. De færreste familieøser kunne hænge på, på kurvede veje
og lign.

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 17:18

> [...]
> veje og lign.
>
> --
> FUGM - The trademark of world class inkompetence.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Og den blev endnu bedre af de lidt hårde støddæmper , skal jeg hilse og sige

En anden genial ting var også det olie reservier der var bygget ind i
fronten , hvor den bare kunne tappe fra , så motoren altid stod på MAX , kan
dog huske at jeg fik en af de første 8 der kom til landet og der gik ca 9
mdr før næste sendning kom , første gang jeg var til service , stod der 9 l
på regningen , som jeg undrede mig over , Jo de havde da skiftet det hele ;)
fik dog en kredinota på de sidste 3-4 l

Men sikken mange kommentar man fik over den Nøøøj den er flot , Nøøøøj den
er grim osv , En bil folk lige skulle vende sig til , Men de gange jeg kørte
i Tyskerland i starten fik jeg rigtige mange tommelfinger opad , og der var
kø for at kikke ind af vinduerne ;)

PE
Som også kan huske sin gamle 69er Saab 99er med triumpf motor 1,7 genial
bil "dengang"
Også med div 99 er på gas

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 19:28

>Men de gange jeg kørte i Tyskerland i starten fik jeg rigtige mange
>tommelfinger opad , og der var kø for at kikke ind af vinduerne ;)

Hmmm, er der ikke noget med at den gestus i Tyskland betyder røvhul ? :)
Synes jeg kan huske noget fra motor for et par år siden, hvor de advarede
mod at give tommel i Tyskland
da tysken altså ikke havde samme opfattelse af den finger som dansken ;)
Og det med at kigge ind, tja det kunne jo så være fordi de godt lige ville
se hvordan røvhullet så ud ;)
Men kan jo også være jeg husker forket.
Men.....jeg kunne nu også godt lide den første Previa, så meget futuristisk
ud da den kom frem :)

Mvh

Thomas

Fra : Henrik B.

Dato : 12-05-10 19:35

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen

> Hmmm, er der ikke noget med at den gestus i Tyskland betyder røvhul ? :)
> Synes jeg kan huske noget fra motor for et par år siden, hvor de advarede
> mod at give tommel i Tyskland

Er det ikke nærmere "cirkeltegnet", som RfsF ville have vi skulle bruge
engang, for at sige "Tak for hjælpen i trafikken"?

Fra : Ukendt

Dato : 12-05-10 20:03

> "T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> skrev i meddelelsen

> Er det ikke nærmere "cirkeltegnet", som RfsF ville have vi skulle bruge
> engang, for at sige "Tak for hjælpen i trafikken"?

Hmmm, det kan der da egentlig være noget om.
Synes bare det var æ tommel, de skrev om, men cirkletegnet virker jo mere
plausibelt.

Mvh

Thomas

Fra : Armand

Dato : 13-05-10 11:03

Leo Jensen skrev:

> Nærmere tilføje et 100, så det bliver til liter pr 100km.

Jeg VIDSTE at jeg skulle have brugt omregningen til km/l istedet!

--
Armand.

Fra : N/A

Dato : 13-05-10 11:03