Måske hurtig handel, hjælp ønskes
Fra : Torben

Dato : 08-05-10 23:47

Hej,

lige lidt om min situation:

Vi er 5 personer i husstanden, ungerne er 2, 5 & 7. Har en Mondeo
stationcar fra 2006.

Vi har nu brug for en bil mere da det er dyrt at køre 65km dagligt i
Mondeoen til og fra arbejde + at vi ønsker lidt mere fleksibilitet som
en bil nr. 2 vil give os. Jeg har kigget længe og har faktisk været
meget tæt på at handle ny Ford Ka til ca. 105.000 leveret. Mine krav
til bil nr. 2 er at den skal være økonomisk, må gerne være en skrabet
model, sikker og driftsikker.

Jeg er blevet tilbudt en brugt bil som jeg lige ønsker jeres vurdering
af. En god ven skal sælge sine gamle forældres Fiat Punto 1.2 Ciao 5d
årgang 2004. Mit umiddelbare indtryk var at jeg ikke ville have så
gammel en bil, omvendt så har bilen kun kørt 6.500 km. Bilen har stået
indendørs og praktisk talt ikke været udenfor når det regner og den
lugter stadigvæk ny.

Sælger er en hæderlig fyr og vil give mig to gange olieskift med i
handlen. Jeg skal give 73.000 kr.

Hvad siger I til sådan en bil? Den er jo gammel men alligevel "ny" med
så få km. på tælleren. Og hvad med dækkene efter så mange år?

Mvh og god søndag
Torben

Fra : TDN

Dato : 09-05-10 07:52

"Torben" <combi.camp@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Du skal være opmærksom på tandrem, det er typisk x antal km eller y antal
år, så med mindre den har fulgt service har du en tandremsregning på kr.
1.500 - +4.000 afhænging af hvor bøvlet den er at skifte. Dækkene kan være
sprukne i siden hvis den har stået for længe.
Jeg synes det lyder meget dyrt i forhold til at de nye små biler koster fra
under kr. 90.000, og at Fiat normal er meget billige brugte. En brugt ved
forhandler med ca. 50.000 km kan købes for kr. 65.000 med 2 år
reklamationsret.

Mvh
Thomas

Fra : Henning

Dato : 09-05-10 14:14

> [...]
>lugter stadigvæk ny.
>
>Sælger er en hæderlig fyr og vil give mig to gange olieskift med i

Det er temmelig dyrt, du får en spritny til under 100.000. Byd ham
50.000,-, den vil ikke kunne indbringe mere hos en forhandler
alligevel. 2* olieskift svarer til ~500,-, hvis du selv gør det!

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-05-10 15:04

Torben kom med denne ide:

> Hvad siger I til sådan en bil? Den er jo gammel men alligevel "ny" med
> så få km. på tælleren. Og hvad med dækkene efter så mange år?

Dækkene kan sagtens være væk allerede efter 1-2 mdr. hvis den ikke er
blevet flyttet rundt på, da der kan opstå "flade pletter" dér hvor den
rører gulvet.

Jeg ville give det sidste og få en helt ny bil

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-05-10 18:07

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Dækkene kan sagtens være væk allerede efter 1-2 mdr. hvis den ikke er
> blevet flyttet rundt på, da der kan opstå "flade pletter" dér hvor den
> rører gulvet. Jeg ville give det sidste og få en helt ny bil

Jep - enig (eller byde den noget ned i pris, som en anden foreslår)

Fra : Torben

Dato : 09-05-10 12:30

On 9 Maj, 19:07, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:
> "Hans Paulin (6310)" <m...@privacy.net> skrev i meddelelsennews:4be6c0ea$0$273$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Jep - enig (eller byde den noget ned i pris, som en anden foreslår)

Hej alle,

tak fordi at i tog jer tid til at kommentere lidt på min post - jeg
vælger at købe en spritny bil i stedet.

Er der i den forbindelse nogen erfaringer med den nye Ka? Jeg synes at
de er sluppet temmelig godt fra det set i forholde til den tidligere
skrammelkasse.

Endnu engang tak for hjælpen.

mvh
Torben

Fra : KASO

Dato : 09-05-10 19:40

Er der i den forbindelse nogen erfaringer med den nye Ka? Jeg synes at
de er sluppet temmelig godt fra det set i forholde til den tidligere

Ford Ka er bygget i Polen på platformen fra Fiat Panda/500, som den iøvrigt
deler teknik med.

I modsætning til Fiat 500 har den dog kun opnået 4 stjerner i crashtest
(Fiat 500 har 5 stjerner).

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 09-05-10 21:53

Torben forklarede den 09-05-2010:

> [...]
>
> Er der i den forbindelse nogen erfaringer med den nye Ka? Jeg synes at
> de er sluppet temmelig godt fra det set i forholde til den tidligere

FDM har en sammenlignende test af den og en Fiat 500.

Af de to ville jeg vælge Fiat'en

Hans
www.zofiaoghans.dk