injurier
Fra : hans

Dato : 07-05-10 22:15

Hej

Hvis man bliver udsat for injurier offentligt, kan man så få fri prodcess
hvis man er mindre bemidlet.

Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det.

mvh
Hans

Fra : KT

Dato : 08-05-10 08:43

??? - prøv lige en omgang på dansk, så vi andre forstår problemet!

Knud

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:03

KT brought next idea :
> ??? - prøv lige en omgang på dansk, så vi andre forstår problemet!

Det gav da fin mening, men du følte måske bare et behov for at lukke
lort ud?

FUT:dk.snak.mudderkastning

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : KT

Dato : 08-05-10 12:21

Og hvilken mening fik du så ud af det?

Spørger Hans om reglerne for at få fri proces ?
Spørger Hans om reglerne for at få forsikringsbetalt retshjælp?
Spørger Hans til reglen omkring injurier?
og endelig - hvad er sætningen "...gennem sin forsikring dækker det..." for
en ting?

Ja jeg forstår intet!

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 12:30

Det er Carstande der som sædvanlig fisker i rørt vande - han er om nogen
mester i mudderkastningens kunst, så hykleriet er bestemt ikke ukendt i den
forbindelse.
Du har nemlig helt ret: man kan forstå Hans' indlæg på mange forskellige
måder -jeg har anført nogle af dem. At Carstande hævder at have forstået
det, kan man kun gætte om. Dine forslag er faktisk ganske udmærket
beskrevet: Der kan være tale om mange forskellige spørgsmål Hans vil have
besvaret. Disse spørgsmål er ikke lette at finde hovede eller hale i,så hvis
man vælger at fortolke dem på en måde, kan det være at Hans vil hævde at det
er misforstået. Det kan være vanskeligt nok at tolke hvad folk skriver på
almindelig dansk,og jeg vil gætte på at det oftere sker i forhold til
juridiske spørgsmål end i så mange andre forhold. Derfor må man naturligvis
kunne forlange et minimum af danskkundskaber hvis man vil beskrive en
situation man er optaget af og som man vil have svar på.

Det handler jo ikke kun om stavefejl, men også om fortolkningsproblemer.

Fra : kjaer

Dato : 08-05-10 12:31

KT wrote:
> [...]
> Spørger Hans til reglen omkring injurier?
> og endelig - hvad er sætningen "...gennem sin forsikring dækker

Det siger mere om dig end om spørgeren.

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:34

kjaer was thinking very hard :

> Det siger mere om dig end om spørgeren.

Enig.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 12:52

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det siger mere om dig end om spørgeren.

Eller dit svar siger mere om dig end om KT.

Fra : KT

Dato : 08-05-10 13:05

"kjaer" <sikkenoej@gmail.com> wrote in message

> Det siger mere om dig end om spørgeren.

Forklar mig lige hvad det siger om mig!

og for god ordens skyld - forklar mig lige hvad Hans spørger om?

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-10 07:33

> "kjaer" <sikkenoej@gmail.com> wrote in message

> Forklar mig lige hvad det siger om mig!

Du blander dig hver eneste gang der er noget du ikke forstår. Mange gange
fordi du ikke aner en meter om de emner der bliver spurgt ind til. Så hvis
du nøjes med at blande dig hver gang du ved en lille smule om emnet og endda
kan give et svar i retning af spørgerens spørgsmål, - så vil meget skriv
være sparet.

--
Per

Fra : KT

Dato : 09-05-10 07:58

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message

> [...]
> du nøjes med at blande dig hver gang du ved en lille smule om emnet og
> endda kan give et svar i retning af spørgerens spørgsmål, - så vil meget

For at kunne hjælpe en spørger er jeg jo lige nødt til først at have en
spørgsmål at forholde mig til - som beskrevet andetsteds er spørgerens
formulering af meget tvivlsom kvalitet.

Knud

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 09:58

KT wrote:

> For at kunne hjælpe en spørger er jeg jo lige nødt til først at have
> en spørgsmål at forholde mig til - som beskrevet andetsteds er
> spørgerens formulering af meget tvivlsom kvalitet.

Jeg forstod det nu godt, så din evne til at læse og forstå sådanne
tekster må være yderst dårlig.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : KT

Dato : 09-05-10 10:02

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> wrote in message

> Jeg forstod det nu godt, så din evne til at læse og forstå sådanne tekster
> må være yderst dårlig.

Så kan jeg jo kun gentage mig selv - forklar mig venligst, hvad
spørgsmålet/spørgsmålene reelt drejede sig om!

(Jeg ønsker ikke din private fortolkning, men forklar mig blot hvad meningen
er)

Knud

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 10:26

Hans skrev:
"Hvis man bliver udsat for injurier offentligt, kan man så få fri
prodcess
hvis man er mindre bemidlet.

Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det."

Injurier er ærekrænkende tilkendegivelser som fremsættes offentligt. Jeg
forstår at Hans er den krænkede part.

Hans spørger om man kan få fri proces til at anlægge og føre en
injuriesag hvis man kun har begrænsede økonomiske midler (mindrebemidlet
er en ældre betegnelse for dette). Det er et spørgsmål som Hans burde
kunne få svar på her i gruppen.

Hans spørger yderligere om hans forsikring dækker advokatbistand
(formentlig med henblik på at anlægge og føre nævnte injuriesag). Det
hedder retshjælpsforsikring og er en del af mange husstandsforsikringer.
Det kan Hans få at vide af sit forsikringsselskab.

> (Jeg ønsker ikke din private fortolkning, men forklar mig blot hvad
> meningen er)

Det kan jo kun blive min forståelse af hvad Hans skriver.

Fra : KT

Dato : 09-05-10 10:42

> [...]
> Det kan Hans få at vide af sit forsikringsselskab.

> Det kan jo kun blive min forståelse af hvad Hans skriver.

Lige netop - jeg kan sagtens få adskillige lige så gyldige versioner af
spørgsmål/problem ud af den tekst. Eneste vej ud er at få Hans til at
formulere / beskrive emnet mere præcist og i et forståeligt sprog - det er
præcist det ærinde jeg er ude i.

Knud

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 10:49

KT wrote:

> [...]
> at formulere / beskrive emnet mere præcist og i et forståeligt sprog
> - det er præcist det ærinde jeg er ude i.

Hvilket jeg mener er diskriminerende og utilstedeligt. Du er en
ondskabsfuld åndsamøbe der burde aflives på den mest smertefulde måde
som kan tænkes.

Fra : KT

Dato : 09-05-10 12:02

> Hvilket jeg mener er diskriminerende og utilstedeligt. Du er en
> ondskabsfuld åndsamøbe der burde aflives på den mest smertefulde måde som
> kan tænkes.

Hvordan kan det blive diskriminerende at bede om en præcisering af et
spørgsmål direkte fra kilden fremfor at høre på dine og andres private
fortolkninger - der er formentlig ikke andre end Hans selv, som ved hvad det
hele går ud på.

Knud

Fra : alexbo

Dato : 09-05-10 12:30

"KT" skrev

> der er formentlig ikke andre end Hans selv, som ved hvad det hele går ud
> på.

Der ingen der ikke ved hvad det går ud,
med hensyn til Hans spørgsmål og med dig.

mvh
Alex Christensnen

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 15:34

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Hvilket jeg mener er diskriminerende og utilstedeligt. Du er en
> ondskabsfuld åndsamøbe der burde aflives på den mest smertefulde måde som
> kan tænkes.

Så det er altså dit 'begavede' svar? Når man vejleder en person hvis
sproglige niveau lader yderst meget tilbage at ønske, så mødes det med en
byge af personfornærmende indlæg fra din side af yderst grov karakter. Når
folk altså er uenig med dig, så bør de aflives? Det er en uhyggelig
fascistoid tankegang du her lægger for dagen. Har du det tit sådan at du
føler et behov for at fremsætte svinske, modbydelige og ubehagelie udsagn
når du ikke kan få ret? Og du bejaer Alexbos udsagn om hvem der er
modbydelig? Tsk! tsk!

Nui mangler vi blot at Alexbo på lignende vis fortæller dig at du er et
ubehageligt,uvenligt menneske eller lignende sådan som han gjorde over for
mig, da indlægget ikke passede ham. Men se om det sker! Det vil nok blive en
kold dag i Helvede -og se: DET er en talemåde som du heller ikke ved noget
om!

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 16:32

A.V.E.H.W. wrote:

> Når folk altså er uenig med dig, så bør de aflives?

Vi kan for min skyld godt tage dig med. Verden vil ikke blive fattigere
deraf.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 16:47

> Vi kan for min skyld godt tage dig med. Verden vil ikke blive fattigere
> deraf.

Nu venter jeg naturligvis at der rejser sig en strøm af protester over din
grove facon - fx at Alexbo kommenterer den, da den jo er grov og nedgørende,
men det sker nok ikke, så jeg forstår at der er forskel på folk. Men det
betyder at jeg med sindsro kan fortsætte min revsende gerning til gavn og
glæde for gamle såvel som nye debattører her i gruppen, for der gælder
nemlig ikke samme regler for alle - og heller ikke samme moral!

Fra : alexbo

Dato : 09-05-10 18:23

"A.V.E.H.W." skrev

> Nu venter jeg naturligvis at der rejser sig en strøm af protester over din
> grove facon -

> fx at Alexbo kommenterer den, da den jo er grov og nedgørende, men det
> sker nok ikke,

På den ene side venter du det, på den anden side mener du ikke det sker.
Der er lige så lidt sammenhæng i det, som når du skriver et svineindlæg af
ren venlighed.

Erik påstår ikke at han skriver til dig af ren venlighed, det var først og
fremmest det hykleri om venlighed fik mig til at reagere i dit tilfælde.
Det var også det eneste jeg citerede, for at gøre det klart at det var det
der var baggrunden for svaret.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-10 15:48

> [...]
> Der er lige så lidt sammenhæng i det, som når du skriver et svineindlæg af

Der er glimrende sammenhæng i hvad jeg skriver - at du ikke kan forstå det
er nok fordi du har begået dig for længe blandt juraen, så du har glemt
hvordan den almindelige verden ser ud på skrift. Læs dog nogle gode bøger i
stedet.

> [...]
> Det var også det eneste jeg citerede, for at gøre det klart at det var det

Mit indlæg var hverken svinsk eller uvenligt- hold dig hellere til din
metier - jeg lever af at undervise og dermed at forklare folk at det de
laver ikke er godt. Når de leverer en gangs sjusk som det Hans leverede,
siger jeg det ligeud, og de fleste erkender da også at det kunne de sagtens
gøre bedre hvis de tog sig sammen.

Hans' indlæg var temmelig rodet og vanskeligt at forstå - det fik han at
vide, og KT kom endda med en mere udvidet forklaring på hvorfor det var
uforståeligt end det jeg gjorde.

Jeg forklarede såmænd blot at når man skrev som han (Hans) gjorde, så måtte
han forsøge at gøre noget ved sin sprogbrug. Det var netop et skoleeksempel
på hvordan man kan komme grumme galt afsted hvis man skriver som han gør
uden at tænke på modtageren der skal læse det. Det var altså
forbrugeroplysning. Du mener så at det var groft - deri er vi ikke enige, og
så må det blive ved det. Vi har jo heldigvis lov til at være uenige.

Jeg kan tilføje at mine elever i 7.klasse skriver ikke så lidt bedre end
Hans i deres stile,og det burde sige ham noget her -og formentlig også dig.
Du er ikke sen til at skose andre der udtrykker noget andet i jurasproget
end du mener man kan gøre, så jeg forstår ikke din mimoseagtige holdning
her -men det må du jo selv om.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-10 05:05

A.V.E.H.W. wrote:

> Nu venter jeg naturligvis at der rejser sig en strøm af protester
> over din grove facon -

Han har jo ret,verdenen bloiver ikke fattigere af du ikke længere er her.

> fx at Alexbo kommenterer den, da den jo er
> grov og nedgørende, men det sker nok ikke, så jeg forstår at der er
> forskel på folk.

Husk det når du selv kalder folk for nazister osv.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-10 15:52

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Han har jo ret,verdenen bloiver ikke fattigere af du ikke længere er her.

> Husk det når du selv kalder folk for nazister osv.

Kun et svar til dig: Hop i havet!

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-10 05:04

A.V.E.H.W. wrote:
>Har du det
> tit sådan at du føler et behov for at fremsætte svinske, modbydelige
> og ubehagelie udsagn når du ikke kan få ret? Og du bejaer Alexbos
> udsagn om hvem der er modbydelig? Tsk! tsk!

LOL tænk siog at du kan få dig selv til at skrive det der, du er jo en af de
absolutte bedste på usenet til at slynge dig med skældsord om folk der siger
dig imod, inden de ryger i gulag filteret.

--
MVH. N_B_DK

Fra : C.Andersen.

Dato : 10-05-10 05:50

N_B_DK brought next idea :

> LOL tænk siog at du kan få dig selv til at skrive det der, du er jo en af de
> absolutte bedste på usenet til at slynge dig med skældsord om folk der siger
> dig imod, inden de ryger i gulag filteret.

Arne H Wilstrup er en sølle stakkel, der anser sig selv for værende en
gud, og på den måde langt klogere og bedre end alle andre.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-10 15:51

Fra : Leif Neland

Dato : 11-05-10 09:47

Den 09-05-2010 11:42, KT skrev:

> [...]
> spørgsmål/problem ud af den tekst. Eneste vej ud er at få Hans til at
> formulere / beskrive emnet mere præcist og i et forståeligt sprog - det

Jeg kan ikke forestille mig andre fortolkninger. Så oplys mig endelig
hvad du kan få ud af det.

Leif

Fra : hans

Dato : 09-05-10 21:51

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det kan Hans få at vide af sit forsikringsselskab.

> Det kan jo kun blive min forståelse af hvad Hans skriver.

Undskyld mit sene svar, men har ikke været muligt at komme på nettet før nu.

Alt hvad du skriver er korrekt opfattet.

Jeg er blevet krænket i et offentlig forum som alle kan få adgang til, og
det kan evt fremtidige arbejdsgivere blandt andet læse osv. som kan føre til
negativ ansættelse. Muligheden er jo tilstede. hvis man ser det på den måde.

Da jeg ikke er millionær vil jeg blot vide om det kunne gøres med fri
process eller om det er forbeholdt de rige. / velhavende.

med hensyn til mit sidste spørgsmål som nok var dårligt formuleret
(beklager) gik det ud på at jeg har en forsikring og ville vide om sådant en
normalt giver en mulighed for det.

mvh
hans

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-10 22:20

Den 09-05-2010 22:51, hans skrev:

> med hensyn til mit sidste spørgsmål som nok var dårligt formuleret
> (beklager) gik det ud på at jeg har en forsikring og ville vide om sådant en
> normalt giver en mulighed for det.

Dine spørgsmål var fuldt forståelige, medmindre man ikke
ville forstå dem.

De fleste indboforsikringer indeholder mulighed for
retsdækning. Faktisk skal man i dag omkring
forsikringsselskabet først, hvis man vil have fri proces på
grund af lav indkomst. Kun hvis man ikke har en forsikring,
eller hvis forsikringsselskabet siger nej, kan man søge om
fri proces hos det offentlige.

Jeg tør ikke sige, om du har mulighed for at få hjælp til en
injuriesag. Kontakt dit forsikringsselskab, de kan vejlede dig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Det nemmeste komma:

Fra : C.Andersen.

Dato : 10-05-10 05:51

hans explained on 09-05-2010 :

> med hensyn til mit sidste spørgsmål som nok var dårligt formuleret (beklager)
> gik det ud på at jeg har en forsikring og ville vide om sådant en normalt
> giver en mulighed for det.

Der er ikke noget at undskylde, det var fuldt forståeligt, glem de to
trolle.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:34

KT formulated the question :
> [...]
> Spørger Hans til reglen omkring injurier?
> og endelig - hvad er sætningen "...gennem sin forsikring dækker det..." for

Du overruled min FUT, men får alligevel et svar.

Manden spørger om han kan få fri proces i forbindelse med noget
injurie, da han ikke har så mange penge, og om hans forsikring evt.
dækker noget af udgiften.

Du og Arne burde tage jer lidt sammen, der stilles et spørgsmål, og det
I bruger tid på er noget som burde være nemt at gennemskue, for et par
"store hjerner" som I jo går og regner jer selv for at være.

Slut.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-05-10 05:40

C.Andersen. skrev

> glem de to trolle.

Beklagevis er det imo mere/andet end blot trolleri
Kedsomhed måske?

Trolleri (ud fra den oprindelige defintion) kan til tider være
særdeles underholdende omend altid uden for emne hvis det bliver gjort
med rettidig omhu

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-10 13:35

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
C.Andersen. skrev

> [...]

Trolleri (ud fra den oprindelige defintion) kan til tider være
særdeles underholdende omend altid uden for emne hvis det bliver gjort

-Det mærkværdige er jo, at når folk herinde diskuterer tråd efter tråd om nu
et bestemt styresystem er godt eller skidt, eller anvender andre
OT-indlæg,så er der ikke en kæft der gør, men lige så snart man skriver
noget som "magteliten" herinde ikke bryder sig om, selvom det både handler
om jura og kun løber over et beskedent antal tråde, så er det "trolleri" -
man er altså en "troll" når den omtalte magtelite ikke bryder sig om
budskabet.

Den mimoseagtige holdning er ofte et udtryk for en studentikos beundring for
den såkaldte "rene jura", som kun findes i de støvede teoribøger, og har
intet at gøre med den jura der befinder sig i den virkelige verden.

En byretsdommer som jeg talte med for nogle år siden sagde, at det ofte var
sådan at når hun underviste unge juraspirer, at hun måtte bruge gevaldig
megen tid på at forklare disse unge fløse, at jura ikke var en eksakt
videnskab, at der var masser af forhold der ikke kunne løses ved at smide
paragraffer i hovedet på hinanden, men at der ofte var tale om et praktisk
skøn, der naturligvis måtte have sit grundlag i det juridiske. Man kunne
altså ikke lave en facitliste vedr. hvad der var indeholdt i "den rene
jura" og hvad der ikke var.

Når du og visse andre er med på at det er at være en "troll" fordi man
diskuterer indholdet i et uforståeligt budskab, så er det et udtryk for den
åndelige smalsporethed som omtalt ovenover: I bryder jer ikke om budskabet,
ergo er man en troll fordi man forsvarer det man bliver angrebet for.
Det er da vældig interessant - men har intet med en redelig debat at gøre,
og slet ikke noget med jura at gøre, hverken i teorien eller i praksis.

Det eneste denne debat går på er at det er faldet nogen for brystet at man
tillader sig at bede om at enkelte spørgsmål bliver stillet klart og
tydeligt, så man ikke misforstår. Kan man ikke det, så er der hjælp at hente
i VUC-centre rundt omkring i landet - det er altså forbrugeroplysning, men
det huer ikke eliten her, der har nok at gøre med at lufte deres idelige
forargelse over et sådant budskab - en kærkommen lejlighed til at brokke
sig.

Vi alle kan ikke være gode stavere eller gode til at formulere os - klart
nok, men man må så forvente at man gør sit yderste for at gøre det på en
sådan måde at man udtrykker sig mere klart.

Jeg har læst Hans' beklagelse over at han ikke udtrykte sig særlig godt, og
jeg kunne ved denne beklagelse se at han faktisk udmærket kunne skrive på en
forståelig facon, så jeg kan kun gætte på hvad der gik galt i første omgang.
Det er imidlertid al ære værd at vedkommende det drejer sig om har mod og
mandshjerte nok til at skrive som han gør i sin beklagelse - det skal han
ikke høre et ondt ord for, men det er stadig min opfattelse at nogle af de
personer der har svært ved at udtrykke sig, kan få god hjælp ved at
frekventere et VUC-center. De lærere der er faktisk ganske gode til at
forklare tingene på en måde så den kan forstås og dermed give anledning til
en væsentlig forbedring i folks sprogbeherskelse. Skulle jeg som lærer da
ikke være interesseret i at vi får udviklet og hjulpet folk til en bedre
sprogforståelse, også selvom vi selv ikke altid er 100 procent perfekte? Jeg
mener jo.

Det var vist stort set det jeg havde på hjertet i denne sag.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 13-05-10 07:27

A.V.E.H.W. skrev

> Det eneste denne debat går på er at det er faldet nogen for brystet at man
> tillader sig at bede om at enkelte spørgsmål bliver stillet klart og
> tydeligt, så man ikke misforstår.

Hvis mig bare eet indlæg på usenet hvor alle relevante oplysninger for
sagens bedømmelse er med første gang så skal jeg gerne stikke piben
ind

Er det ikke bedre at besvare et spørgsmålet efter bedste evne og gøre
opmærksom på de forudsætninger man har gjort sig i stedet for at
drukne tråden i fuldstændigt ligegyldige kommentarer der kun opnår at
gøre opmærksom på ens egen utilstrækkelighed?

Een ting er diskussioner der falder uden for emnet men ved
infantilitet, mudderkastning og det der er værre står de fleste mere
normale mennesker altså af

Der er sikkert nogle udmærkede kurser indenfor kommunikation man kan
deltage i hvis man gerne vil deltage i debatten på et nogenlunde
sagligt niveau

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 14-05-10 00:07

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
A.V.E.H.W. skrev

> [...]

Hvis mig bare eet indlæg på usenet hvor alle relevante oplysninger for
sagens bedømmelse er med første gang så skal jeg gerne stikke piben

-du må da selv om hvorvidt du vil "stikke piben ind" - vi lever jo i et
forholdsvis frit land.

[...]

-spar mig for dit lommepsykologiske ævl. Det er da en mærkværdig konklusion
du fremturer med her. Hvordan skulle det hænge sammen at jeg som lærer
retleder en persons vildfarelse udi det danske sprog og så at det skulle
vise min utilstrækkelighed? Ved du overhovedet selv hvad du taler om?

-Manden skrev noget temmelig uforståeligt. Han blev gjort opmærksom på at
det var rimelig uforståeligt hvad han skrev, og både jeg og KT forklarede
hvordan det kunne forstås - og misforstås. Han selv kom senere til med en
beklagelse over at det var lidt vanskeligt at forstå hvad han skrev, og jeg
foreslog ham at frekventere et VUC-center. Altsammen ægte
forbrugeroplysning. Det bliver nogle så stødt over - det må de så selv om.

Een ting er diskussioner der falder uden for emnet men ved
infantilitet, mudderkastning og det der er værre står de fleste mere
normale mennesker altså af

-Så forstår jeg ikke at du fremturer efter at sagen er fuldt belyst - er du
ikke normal?

Der er sikkert nogle udmærkede kurser indenfor kommunikation man kan
deltage i hvis man gerne vil deltage i debatten på et nogenlunde
sagligt niveau

- Hvad var det lige du skrev om infantilitet og mudderkastning? Ved du selv
hvad du skriver overhovedet? Prøv at indse at diskussionen nu er død -eller
burde være det. I hvert fald er den det fra min side. Du kan fortsætte hvis
du vil - men uden min deltagelse.

EOD.

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-05-10 01:39

A.V.E.H.W. skrev

> Ved du overhovedet selv hvad du taler om?

Indlæg på d.v.j

Jeg er ikke lige klar over hvad du har gang i, som sagt nogle kurser i
kommunikation kan sikkert hjælpe

> -Manden skrev noget temmelig uforståeligt.

Nej og det er slået temmelig meget fast i en anden del af tråden.

> -Så forstår jeg ikke at du fremturer efter at sagen er fuldt belyst - er du
> ikke normal?

Det selvfølgelig altid nemmere at gå efter manden i stedet for at
debattere på et sagligt niveau
Du er og bliver et infantilt fjols Arne

> EOD.

Og du vælger altid den nemmeste udvej
Kan du ikke bare holde dig helt væk?

- Peter

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 12:18

"hans" <@> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvis man bliver udsat for injurier offentligt, kan man så få fri prodcess
> hvis man er mindre bemidlet.
>
> Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det.

Er du ordblind? Det kan være lidt vanskeligt at forstå hvad du mener med
prodcess og mindre bemidlet.

At gætte på at du nok mener proces, er en ting, men hvad mener du med at
man er 'mindre bemidlet'? Betyder det at man har midler, men i mindre grad
eller at man er "mindrebemidlet" hvilket vil sige 'fattig'?

Sætningen "Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det?"

Mener du "Hvad med advokathjælp gennem forsikringen, dækker den?" eller
mener du Hvad med advokat? hjælp gennem sin forsikring? dækker den?

Endelig er det at blive 'udsat for injurier offentligt' vel betingelsen for
at føre retssag.

Hvis en person henvender sig privat til dig og kalder dig vaneforbryder, så
er det et skældsord, men hvis personen skriver det i en avis eller siger det
i de offentlige medier, vil det være injurier, med mindre påstanden kan
bevises. Jf. sagen Dragsdal vs. Bent Jensen.
BJ skriver i JyllandsPesten at Dragsdal var KGB-agent under den kolde krig
og hævder at kunne bevise det. Han bliver ført for retten, anklaget for
injurier og bliver dømt dagbøder og erstatningsansvar m.v. på mere end
200.000 kr. tilsammen.

Men hvorvidt en forsikring dækker, afhænger af dit forsikringsselskabs
fortolkning af evt. retshjælpsforsikringstillægget i din police. Og det er
selskabet der skal afgøre om de vil dække en sådan sag.. Normalt vil de sige
nej, da det kun er muligt at få hjælp hvis du er anklaget for noget - det er
ikke en hjælp til at føre civilt søgsmål. Men der kan jo være andre forhold
der gør sig gældende.

Men mit råd: prøv at lære at skrive dansk så dit budskab bliver
umisforståeligt. VUC giver dig ofte den mulighed - og det er sagt i al
venlighed, forstås. At skrive et så ubehjælpsomt dansk som du gør, bidrager
til større forvirring end det er nødvendigt. Du kan være ordblind, men det
betyder ikke at det er håbløst at lære ganske simpel tegnsætning og at sætte
navneord sammen - held og lykke!

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:27

A.V.E.H.W. explained :
> "hans" <@> skrev i meddelelsen

> Er du ordblind? Det kan være lidt vanskeligt at forstå hvad du mener med
> prodcess og mindre bemidlet.

Arne H Wilstrup, har du slet ingen grænse for hvor lavt du vil synke.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : alexbo

Dato : 08-05-10 12:34

"A.V.E.H.W." skrev

- og det er sagt i al venlighed, forstås.

Der er ikke den ringeste venlighed i dit svar,
det var dumt, møgbeskidt og forøvrigt forkert hvad angår
forsikringsretshjælp, faktisk det rene vås.

mvh
Alex Christenseen

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:35

alexbo explained on 08-05-2010 :
> [...]
> det var dumt, møgbeskidt og forøvrigt forkert hvad angår
> forsikringsretshjælp, faktisk det rene vås.

Det var vel det man kunne forvente fra Arne H Wilstrup.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 12:51

> [...]
> det var dumt, møgbeskidt og forøvrigt forkert hvad angår
> forsikringsretshjælp, faktisk det rene vås.

Det ved du ikke en pind om. Du kender ikke til forsikringsselskabernes
praksis på området. Ejheller kender du de enkelte selskabers betingelser for
retshjælp, og ejheller kender du til om alle forsikringer inkluderer
retshjælp.

Og indlægget var både skrevdet som og ment som en venlighed. Det nytter ikke
noget at man skriver fuldkommen uforståeligt og så forventer et forståeligt
svar.

Det eneste der er dumt, møgbeskidt og forkert er dit svar til mig.

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:53

A.V.E.H.W. wrote :

> Det ved du ikke en pind om.
> Det eneste der er dumt, møgbeskidt og forkert er dit svar til mig.

Er dit eneste formål med usenet at trolle?

Du er en ynkelig person Arne H Wilstrup.

FUT:dk.snak.mudderkastning

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-05-10 12:58

On Sat, 8 May 2010 13:17:40 +0200, "A.V.E.H.W." <nix> wrote:

>"hans" <@> skrev i meddelelsen

>Er du ordblind?
Man fristes til at spørge om du er fattesvag ?

Uanset om OP har formuleret sit indlæg med stave/slå/formulerings
fejl, er det bestemt ikke svært at forstå hvad han spørget om.

At nedgører folk på det grundlag du har gang i er simpelthen noget
svineri.

/Hans

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 13:05

Hans Kjaergaard explained :

> [...]
> fejl, er det bestemt ikke svært at forstå hvad han spørget om.
>
> At nedgører folk på det grundlag du har gang i er simpelthen noget

Arne H Wilstrup er skole-lærer, men han sætter stor pris på at håne
ordblinde, en skændsel for den skole han arbejder på.

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : KT

Dato : 08-05-10 13:10

> Arne H Wilstrup er skole-lærer, men han sætter stor pris på at håne
> ordblinde, en skændsel for den skole han arbejder på.

Nu er der altså også ekstremt mange påståede ordblinde - men 80% (eller
deromkring) er blot udtryk for, at man er for doven til at gide sætte sig
bare lindt ind i reglerne for dansk retskrivning.

Knud

Fra : Hauge

Dato : 08-05-10 13:17

KT skrev:
> sig bare *lindt* ind i reglerne for dansk retskrivning.

Ja enig..

/Hauge

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 13:20

KT wrote :
> sætte sig bare lindt ind i reglerne for dansk retskrivning.

"lindt"?

Hvordan synes du selv det går?

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 15:12

> [...]
> deromkring) er blot udtryk for, at man er for doven til at gide sætte sig
> bare lindt ind i reglerne for dansk retskrivning.

Nu skal man ikke fæste megen lid til det Carstande hævder - og at han
forsøger at nedgøre folk ved brug af løgne er hans kendemærke. Det er
tidligere blevet søgt at forklare ham at han er ude på dybt vand i en lang
række sammenhænge, men det har ikke noget med indlægget at gøre. Det
væsentlige her er at Hans ikke skriver forståeligt og at jeg retleder ham så
han forhåbentlig kan anskaffe sig nogle redskaber til at blive bedre til at
formulere sig. Det vil jeg kalde forbrugeroplysning.
I en tid hvor man diskuterer at godt 12.000 elever forlader folkeskolen uden
at kunne stave, læse eller skrive forståeligt og derfor må tage fagene om,
vidner om at man bliver nødt til at tage det alvorligt.. Hvis det jeg har
skrevet til Hans er at "nedgøre" og "tilsvine" ham, så er det jo i det hele
taget tilsvining at nævne noget overhovedet om de andre ca.. 12000 elever
der formentlig har samme problemer. Men tingene forsvinder naturligvis ikke
blot fordi man holder kæft med dem. Det ville svare til at man blot holdt
kæft med sine oplysninger omkring de forbrydelser man er vidne til for ikke
at risikere at "svine" andre til.

Naturligvis skal man da lade være med at være en så sart mimose at man ikke
holder til kritik -især konstruktiv kritik. Hvordan skal man ellers udvikle
sig? I dette tilfælde sprogligt.

Hvis man ikke mestrer sit eget sprog på en forstålig måde, så bør man gøre
sit bedste for at lære noget mere.

At Alexbo fx taler om at være nedladende, kan man ikke tage alvorligt. Han
har, om nogen i denne gruppe, gang på gang korrekset andre der har haft en
anden mening om juridiske områder end ham selv. Så det er også nedladende.

I det hele taget ser det ud til at enhver der ikke retter ind efter visse
toneangivne personers opfattelse af ret og rimelighed, bliver kaldt
nedladende eller "trolls". Den nedladende form må vi - der kan stave og
skrive dansk på en forståelig måde -så leve med.

Hvad Carstande mener i denne sag er derfor fuldkommen ligegyldigt, og han
får kun en bemærkning fordi jeg lige ville rette et par misforståelser: jeg
har aldrig nedgjort ordblinde, men jeg har tilladt mig at retlede folk der
blot ikke gider at sætte sig ind i minimale regler for det danske sprog - og
det vil jeg fortsat gøre, da det samtidig er en del af min dagligdag at
retlede og undervise folk. Det ser jeg derfor ingen grund til at beklage.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-10 07:55

"A.V.E.H.W." <nix> skrev i meddelelsen

> Hvis man ikke mestrer sit eget sprog på en forstålig måde, så bør man gøre
> sit bedste for at lære noget mere.

Forstålig? Kan du omformulere det, så det bliver forståEligt? Hvis man ikke
er i stand til at gøre som man selv prædiker, så bør man sidde på fingrene i
stedet for at føre sig frem.

> At Alexbo fx taler om at være nedladende, kan man ikke tage alvorligt. Han
> har, om nogen i denne gruppe, gang på gang korrekset andre der har haft en
> anden mening om juridiske områder end ham selv.

Alexbo ved som regel hvad han skriver om - i modsætning til en del andre.
Hans indlæg er som regel veldokumenterede - i modsætning til mange andres.
Og Alexbo ved en masse om vidt forskellige emner, hvilket åbenbart er en
måde at skaffe sig fjender på.

> [...]
> nedladende eller "trolls". Den nedladende form må vi - der kan stave og
> skrive dansk på en forståelig måde -så leve med.

Ja, vi lever med dig. Vi tåler at du retleder folk der ikke skriver så godt
dansk som du måtte ønske - men kunne du ikke skrive direkte til disse
personer i stedet for at belemre os andre med det - os andre som udemærket
kan se hvad der menes med prodcess og mindre bemidlet.

> [...]
> sprog - og det vil jeg fortsat gøre, da det samtidig er en del af min
> dagligdag at retlede og undervise folk. Det ser jeg derfor ingen grund til

På samme måde kunne en mekaniker tillade sig at retlede folk der ikke gider
sætte sig ind i minimale regler for tilspænding af topstykker, fordi det er
hans dagligdag. Der findes en sproggruppe - brug den hvis der er noget du
vil fortælle folket om stavning.

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 08:28

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Forstålig? Kan du omformulere det, så det bliver forståEligt? Hvis man
> ikke er i stand til at gøre som man selv prædiker, så bør man sidde på

Tja, at jeg laver nogle slåfejl indimellem, er skam ikke noget jeg skammer
mig over. Der er forskel på at lave sådanne fejl og så fejl der er
meningsforstyrrende. Så dit vås med at man skal være fejlfri for at kunne
udtale sig, er plat.
Hvis jeg går ind på en restaurant og beder om et æg og ægget så er rådent -
har jeg så ikke lov til at klage over det, selvom jeg ikke selv er i stand
til at lægge gode æg?
Eller hvis der er en der viser mig en falsk 100-kroneseddel,skal jeg så
absolut give vedkommende en ægte i stedet?
Mennesker er fejlbarlige, men det indebærer jo ikke at man ikke kan rette
andre, vel?

> [...]
> Og Alexbo ved en masse om vidt forskellige emner, hvilket åbenbart er en

Næ, det er - som en skrev tidligere - metoden der er forkert.

> [...]
> personer i stedet for at belemre os andre med det - os andre som
> udemærket kan se hvad der menes med prodcess og mindre bemidlet.

De fleste der skriver herinde har ikke en ægte e-mail-adresse, eller også er
den blokeret af diverse finurligheder, akkurat som min. Desuden bruger du jo
selv samme metode som mig, nemlig at korrekse mig i denne gruppe i stedet
for at følge det, du selv prædiker.

> [...]
> det er hans dagligdag. Der findes en sproggruppe - brug den hvis der er
> noget du vil fortælle folket om stavning.4

Det er ikke relevant at skrive i en sproggruppe når spørgsmålet i denne
gruppe er uforståeligt.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-10 07:45

> [...]
> deromkring) er blot udtryk for, at man er for doven til at gide sætte sig
> bare lindt ind i reglerne for dansk retskrivning.

Noget med at man bare skal bruge lindt tid på at læse det igennem man har
skrevet?

Eller er du for doven til det?
--
Per

Fra : KT

Dato : 09-05-10 08:03

> "KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Noget med at man bare skal bruge lindt tid på at læse det igennem man har
> skrevet?
>
> Eller er du for doven til det?

Det er umuligt at sætte sig ind i en tekst, hvor det ikke fremgår, hvad
teksten reelt handler om - jeg er med på at det er noget om injurier,
retshjælp og advokatbistand - men det står langt fra klart, hvad spørgsmålet
/ problemet er.

Jeg forlanger ikke sproget skal være pletfri iht. Dansk Retskrivning - men i
det mindste at man gør sig den ulejlighed at checke det man skriver og
vurderer om man selv forstår indholdet.

Og forklaringer om at spørger er ordblind holder ikke en meter - mindst 3/4
af dem, som påkalder sig ordblindhed, er blot personer, som ikke gider gøre
en indsats for at skrive forståeligt - og det gælder både sætningsopbygning
og stavning.

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 08:39

> [...]
> "KT" <knut.t@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Noget med at man bare skal bruge lindt tid på at læse det igennem man har

Nu du skoser mig for at lave en slåfejl (forståeligt), laver du selv en
samtidig med at du lufter din forargelse over hvad jeg og KT gør. Jeg
spørger "Hvad er "lindt tid på at læse det igennem man har skrevet" - det er
ordet "lindt" jeg efterlyser.

Det er generelt set en temmelig mimoseagtig holdning du og visse andre giver
udtryk for her. Det er åbenbart i orden at genere folk der udtrykker sig
kluntet eller direkte forkert i juridiske spørgsmål (som om du eller andre
var perfekte), medens det er noget åh, så forfærdeligt at man også bruger
tid på at retlede folk i forhold til deres måde at skrive på. Det handler
ikke om enkelte stavefejl,sådan som du laver herover, men om at skrive på en
forståelig facon.
Hvis jeg skulle følge dit "råd" om ikke at udtale mig om ting når jeg ikke
selv er 100 procent fejlfri, så burde du selv holde inde med at skrive i
denne gruppe, da du jo - som jeg allerede har påvist - også laver fejl.

Hvad angår Alexbo, så ved han meget om lidt -jeg ved lidt om meget, og
enkelte ting ved jeg en hel del om. Heriblandt ved jeg at det Hans skrev var
temmelig uforståeligt, et udtryk for sjusket dansk som jeg følte mig kaldet
til at påvise samt at give nogle gode råd til hvordan han kunne forbedre sit
sprog.
Det falder dig og et par andre for brystet og I finder så anledning til -
ligeså OT -at kommentere det i massevis af pejorativer. Det minder om børn
der skændes: "Du er dum!" - "Det kan du selv være!".

Jeg tvivler på at du fatter det, men jeg gør et forsøg alligevel: sagen er
uddebatteret - kun hvis du eller et andet fjols kommer med noget
substantielt nyt her, vil jeg formodentlig svare, ellers er det EOD.

Fra : Carstande.

Dato : 09-05-10 08:39

A.V.E.H.W. presented the following explanation :
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Nu du skoser mig for at lave en slåfejl

Er du KT!? sig mig hvor mange nicks har du gang i?

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Carstande.

Dato : 09-05-10 08:41

A.V.E.H.W. was thinking very hard :
> Jeg spørger
> "Hvad er "lindt tid på at læse det igennem man har skrevet" - det er ordet
> "lindt" jeg efterlyser.

Spørg KT, det var ham der brugte det, men du forstår måske ikke det du
læser?

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : KT

Dato : 09-05-10 10:06

> A.V.E.H.W. was thinking very hard :
>
> Spørg KT, det var ham der brugte det, men du forstår måske ikke det du
> læser?

'lindt' er lidt med lidt for mange 'n'er

Knud

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 09-05-10 14:33

> [...]
> deromkring) er blot udtryk for, at man er for doven til at gide sætte sig
> bare lindt ind i reglerne for dansk retskrivning.

Det er forstået. Du var for doven til at sætte dig ind i hvad Hans mente.
Alligevel røg du i tastaturet. Det er ikke alene dovent, det er også for
dumt, især fordi du gør det gang på gang :(

--
Per

Fra : KT

Dato : 09-05-10 14:47

> [...]
> Alligevel røg du i tastaturet. Det er ikke alene dovent, det er også for
> dumt, især fordi du gør det gang på gang :(

Det er jo en gættekonkurrence, hvad Hans mener med det han skriver - det har
intet med MIN dovenskab at gøre - det er jo umuligt at forholde sig til
noget, som er uforståeligt eller i bedste fald helt usammenhængende.
Men da du er så klog kan du måske give mig en entydig oversættelse af hvad
Hans spørger om ?

Knud

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-10 05:14

KT wrote:

> Nu er der altså også ekstremt mange påståede ordblinde - men 80%
> (eller deromkring)

Ja indenfor visse befolkningsgrupper passer det nok meget godt med 80%,
fælles for dem er at deres liv styres af en bestemt bog.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 17:57

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fejl, er det bestemt ikke svært at forstå hvad han spørget om.
>
> At nedgører folk på det grundlag du har gang i er simpelthen noget

At retlede folk til at skrive forståeligt er hverken svineri eller
nedgørelse. Man skal have ualmindelig ond vilje til at mene noget sådant,
men jeg kan forstå at det er det der præger dig og visse andre her i
gruppen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-05-10 18:11

On Sat, 8 May 2010 18:57:19 +0200, "A.V.E.H.W." <nix> wrote:

> [...]
>nedgørelse. Man skal have ualmindelig ond vilje til at mene noget sådant,
>men jeg kan forstå at det er det der præger dig og visse andre her i
Metoden, det er metoden det er galt med.
Og igen, det var ikke nødvendigt at rette/korrigerer noget som helst
for at kunne læse og forstå OP indlæg.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 08-05-10 19:10

> Metoden, det er metoden det er galt med.

Sådan ser vi forskelligt på disse ting. Metoden er rigtig nok: at påvise
hvilke problemer man kan få når man sjusker med det danske sprog. For det er
ikke en tekst skrevet af en typisk ordblind, men en tekst der er skrevet af
en person der ikke har gjort sig særlige anstrengelser i sin skoletid for at
lære at skrive ordentligt.

> Og igen, det var ikke nødvendigt at rette/korrigerer noget som helst
> for at kunne læse og forstå OP indlæg.

Det er vi altså ikke enige om, og KT stillede jo også nogle spørgsmål der
viste hvordan det kunne misforstås, men lad det nu være. Der er ingen grund
til at forurene gruppen yderligere med den slags diskussioner, så lad os
stoppe her.

Fra : Søren Larsen

Dato : 08-05-10 19:47

Den 08-05-2010 20:09, A.V.E.H.W. skrev:
> [...]
> skrevet af en person der ikke har gjort sig særlige anstrengelser i sin
> skoletid for at lære at skrive ordentligt.

Imponerende fjerndiagnose du der disker op med, er det noget du har
studeret eller på anden måde er særligt kvalificeret til?

> [...]
> der viste hvordan det kunne misforstås, men lad det nu være. Der er
> ingen grund til at forurene gruppen yderligere med den slags

Godt at se at du i det mindste har *så* meget selverkendelse at du ikke
lader sagen løbe mere af sporet!

Fra : kjaer

Dato : 08-05-10 21:17

Søren Larsen wrote:
> Den 08-05-2010 20:09, A.V.E.H.W. skrev:
>
> Imponerende fjerndiagnose du der disker op med, er det noget du har
> studeret eller på anden måde er særligt kvalificeret til?

Jeg er bange for at Arne aldrig har lavet andet end at studere

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 08:29

> Jeg er bange for at Arne aldrig har lavet andet end at studere

Nu er du jo altid bange for et eller andet - måske et besøg hos en psykolog
ville hjælpe på det? :-/

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 10:02

A.V.E.H.W. wrote:
> "kjaer" <sikkenoej@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu er du jo altid bange for et eller andet - måske et besøg hos en
> psykolog ville hjælpe på det? :-/

Det er en talemåde, men det ved du nok heller ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 15:26

> Det er en talemåde, men det ved du nok heller ikke.

Hvad er en talemåde? At et besøg hos en psykolog nok ville hjælpe på det?
tsk! tsk!

Fra : N_B_DK

Dato : 10-05-10 05:21

kjaer wrote:

> Jeg er bange for at Arne aldrig har lavet andet end at studere

Og alligevel aner han ikke en brik om noget, han er bevis for at mange års
skolegang, ikke nødvendigvis bringer noget godt med sig.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Ukendt

Dato : 10-05-10 15:52

> Og alligevel aner han ikke en brik om noget, han er bevis for at mange års
> skolegang, ikke nødvendigvis bringer noget godt med sig.

Kun et svar til dig NO BRAIN: Hop i havet!

Fra : Ukendt

Dato : 09-05-10 08:28

"Søren Larsen" <me@localhost> skrev i meddelelsen

> Imponerende fjerndiagnose du der disker op med, er det noget du har
> studeret eller på anden måde er særligt kvalificeret til?

Ih, jha - og i modsætning til dig, så ved jeg hvad jeg taler om.

> Godt at se at du i det mindste har *så* meget selverkendelse at du ikke
> lader sagen løbe mere af sporet!

Nu lader jeg aldrig nogen sag løbe af sporet, så det...

Fra : Søren Larsen

Dato : 12-05-10 21:09

Den 09-05-2010 09:28, A.V.E.H.W. skrev:

> Ih, jha - og i modsætning til dig, så ved jeg hvad jeg taler om.

Hey! hvad får dig til at tro at jeg ikke ved noget om den slags?

> Nu lader jeg aldrig nogen sag løbe af sporet, så det...

Yeah, right... Dine hidtidige udtalelser står i skærende kontrast til denne

Fra : Ukendt

Dato : 13-05-10 11:09

> Hey! hvad får dig til at tro at jeg ikke ved noget om den slags?

Dine udtalelser.

> Yeah, right... Dine hidtidige udtalelser står i skærende kontrast til
> denne

Det er så din mening! Jeg er overraskende nok ikke enig.

Fra : Carstande.

Dato : 08-05-10 12:43

hans expressed precisely :
> Hej
>
> Hvis man bliver udsat for injurier offentligt, kan man så få fri prodcess
> hvis man er mindre bemidlet.
>
> Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det.

Jeg aner intet om jura, men måske er der en retshjælp i din by, er der
det vil du nok være bedre hjulpet med at kontakte dem, som du kan se er
gruppen inficeret med 2 trolls, KT og Arne H Wilstrup.

Du ken evt. kigge her
http://www.advokatsamfundet.dk/Default.aspx?ID=11819

--
Mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Karina Jensen

Dato : 08-05-10 13:19

[klip]
> Jeg aner intet om jura, men måske er der en retshjælp i din by, er der det
> vil du nok være bedre hjulpet med at kontakte dem, som du kan se er
> gruppen inficeret med 2 trolls, KT og Arne H Wilstrup.

Jeg synes, det er rigtig godt at henvise folk til at søge hjælp, fx ved en
retshjælp. Jeg selv arbejder som frivillig i Københavns Retshjælp, og har
tidligere i min studietid arbejdet i Århus Retshjælp. Til orientering vil
jeg sige, at hverken København eller Århus Retshjælp yder hjælp i
straffesager, herunder injuriesager. Så vores spørger er henvist til at
finde hjælp et andet sted med sit spørgsmål, fx den lokale advokatvagt.

/Karina

Fra : alexbo

Dato : 08-05-10 12:45

"hans" <@> skrev

> Hvis man bliver udsat for injurier offentligt, kan man så få fri prodcess
> hvis man er mindre bemidlet.

> Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det.

Du kan finde de fleste regler her, også noget om retshjælp i det hele taget.
http://www.friproces.dk/

mvh
Alex Christensne

Fra : Steen Hansen

Dato : 09-05-10 18:35

On Fri, 7 May 2010 23:15:07 +0200, "hans" <@> wrote:

> [...]
>hvis man er mindre bemidlet.
>
>Hvad med advokat hjælp gennem sin forsikring dækker det.

55 svar på et simpelt spørsmål, heraf er 2 brugbare for spørgeren,
resterende går primært på at nedgøre, påpege formulerings og stave
fejl.

Kan man ikke bare undlade at kommentere et spørsmål man ikke forstår.

Steen

Fra : J

Dato : 09-05-10 18:48

"Steen Hansen" <bruges_ikke@live.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fejl.
>
> Kan man ikke bare undlade at kommentere et spørsmål man ikke forstår.

Det er altid sjovt, når pattebørn ikke kan enes (beklager ikke den korrekte
anvendelse af majuskler og minuskler samt manglende stave- og slåfejl).

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-05-10 18:47

On Sun, 09 May 2010 19:34:50 +0200, Steen Hansen
<bruges_ikke@live.com> wrote:

>55 svar på et simpelt spørsmål,
Nej, der er 4 direkte svar/reaktioner på OP indlæg.

>heraf er 2 brugbare for spørgeren,
>resterende går primært på at nedgøre, påpege formulerings og stave
>fejl.
Ja det er ret imponerende, 2 indlæg der genererer omkring 50 indlæg
der er OPs indlæg totalt udvedkommende, og også kan tjene til at
skræmme andre med ellers interesante indlæg væk.

>Kan man ikke bare undlade at kommentere et spørsmål man ikke forstår.
Det er der så en lille håndfuld personer der ikke kan, det har
desværre den bivirkning at de får forurenet en del tråde der ellers
kunne havde været interesante.

Men denne lille eksklusive samling af personer føler sig jo ret
forfuldt (pga. at kun de har set "lyset") og derved kan de med rette
føle sig som "det forfuldte mindretal" og det retfærdiggør, i deres
ejne øjne, deres til tider mærkværdige opførsel.
Der er lidt "frihedskæmper" i deres kamp, selvom de nok nærmest er
"terrorister" i de flestes øjne

/Hans

Fra : J

Dato : 09-05-10 19:01

> [...]
> ejne øjne, deres til tider mærkværdige opførsel.
> Der er lidt "frihedskæmper" i deres kamp, selvom de nok nærmest er

Hvis nogen her er for fuld, er det vist Hans. (Beklager ikke den korrekte
anvendelse af majuskler og minuskler samt manglende stave- og slåfejl).

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 19:08

J wrote:

> Hvis nogen her er for fuld, er det vist Hans.

Hold nu op for helvede med at forfølge andre pga. stavefejl. Den slags
hører kun til i dk.kultur.sprog.

Fra : J

Dato : 09-05-10 19:28

> Hold nu op for helvede med at forfølge andre pga. stavefejl. Den slags
> hører kun til i dk.kultur.sprog.

Rolig, hr. Erik. (Beklager ikke den korrekte
anvendelse af majuskler og minuskler samt manglende stave- og slåfejl).

Fra : Erik Olsen

Dato : 09-05-10 19:34

J wrote:

> Rolig, hr. Erik

Overhovedet ikke. Det er simpelthen åndssvagt hvad du skrev.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-05-10 20:59

On Sun, 9 May 2010 20:00:49 +0200, "J" <j@nospam.xy> wrote:

>Hvis nogen her er for fuld, er det vist Hans. (Beklager ikke den korrekte
>anvendelse af majuskler og minuskler samt manglende stave- og slåfejl).

Oftest er det de berusede personer der har svært ved at læse, og i
særdeleshed forstå det skrevne, hvilket du ganske ofte, og specielt i
dette tilfælde, er en god eksponent for.

/Hans

Fra : J

Dato : 09-05-10 21:34

> Oftest er det de berusede personer der har svært ved at læse, og i
> særdeleshed forstå det skrevne, hvilket du ganske ofte, og specielt i
> dette tilfælde, er en god eksponent for.
>

> /Hans

Herren Hans kan mene, hvad han vil. (Beklager ikke den korrekte
anvendelse af majuskler og minuskler samt manglende stave- og slåfejl).