Re: Elproblem på en Chrysler Grand Voyager~
Fra : 2rb1

Dato : 07-05-10 19:15

> da det kun er lyset, smager det af et sted omkring sikringerne. Har du
> målt sikringerne, eller kun kigget?
> Det kunne også være et klemstik, eks, "foran" sikringerne. Mange har
> sikringerne opdelt i grupper med hver sin tilgang, som så er kandidat
> for givne problem.
>
> finn

>Problemet løst. Jeg valgte at udskifte alle sikringer og så virkede alt sq
>igen. Takker for svarene ;0)

Så her jeg problemet igen.

Har fundet ud af at en sikring i motorrum går helle tiden og giver de
førnævnte problemer.

Sikringen hedder: "IGN OF DRAW" og er på 15 amp. Nogen der har ideer til
løsning?

Mvh.2rb1

Fra : alexbo

Dato : 07-05-10 20:03

"2rb1" skrev>

> [...]
> førnævnte problemer.
> Sikringen hedder: "IGN OF DRAW" og er på 15 amp. Nogen der har ideer

Det bedste er hvis du kan skille problemet ad i forskelle dele, åbne
sikringskassen eller lignende for at tage en ting fra ad gangen, men det er
nok vanskeligt, så du kunne også prøve noget andet.

Kontroller alt med sikringen ude, så du ved helt præcist hvilke ting der er
berørt, alt lys alt elektrisk.
Dernæst se om der er noget af det der ikke virker med sikring i, måske er
problemet en kortslutning ved nummerpladelyset, eller noget helt andet end
de ting du har opdaget.
Ofte vil den dårlige ting heller ikke virke med sikringen i, men springer
den ikke lige med det samme.
Ellers ville jeg først mistænke centrallåsen, evt elspejle, inv.lys og
instrumentlys kortslutter meget sjældent, men en centrallåsledning i klemme
i døren kan give periode kortslutninger.

Se om du kan få sikringen til at springe ved at åben lukke døren bruge
centrallås, justere spejle, bruge spejlvarme o.s.v.

mvh
Alex Christensen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 08-05-10 11:02

alexbo skrev:

> [...]
>
> Se om du kan få sikringen til at springe ved at åben lukke døren
> bruge centrallås, justere spejle, bruge spejlvarme o.s.v.

Enig i denne fejlsøgningsprocess.
En ikke usansynlig fejlkilde (og derfor logisk 1'prioritet), netop
centrallåsen, ikke nødvendigvis en ledning i klemme, men måske et
låsetøj, som "sidder fast". Hvis en aktuatorspole ikke kan trække
jernkernen ind, vil den bruge mere strøm, og kan derved smække
sikringen.
Men kig efter bevægelige dele, hvor evt. ledninger kan være i klemme!

finn