Skørter.. Lastbil
Fra : sode

Dato : 07-05-10 18:28

Nogen der kan pege i retning af lastbils skørter,
har googlet så man blev blå i roen..

VH/Sode

Fra : Finn Guldmann

Dato : 07-05-10 21:29

sode skrev:
> Nogen der kan pege i retning af lastbils skørter,
> har googlet så man blev blå i roen..

Hvad er det, sådan lidt mere konkret, du tænker på?

Det ville også hjælpe lidt hvis du fortalte hvilken lastbil det handler om.

Men http://www.truck-part.dk kunne være et sted at starte.

Fra : sode

Dato : 07-05-10 22:28

Hej..

Skørter i fuld længde til afdækning af lufttanke, batterikasser osv. altså
til montering under kassen.
http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://sbr-msv.com/truck%2520pics/race%2520truck%2520side.jpg&imgrefurl=http://sbr-msv.com/motorsport.html&usg=__IW7Yh7Z-OMPK_WM0gLDiGU73U14=&h=1500&w=2000&sz=905&hl=da&start=2&itbs=1&tbnid=0gmFh8BGPY-rRM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dracetruck%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1

Fu.. et langt link... nå skidt

VH/Sode

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-05-10 05:43

sode skrev:
> [...]
> http://www.google.dk/imgres?imgurl=http://sbr-msv.com/truck%2520pics/race%2520truck%2520side.jpg&imgrefurl=http://sbr-msv.com/motorsport.html&usg=__IW7Yh7Z-OMPK_WM0gLDiGU73U14=&h=1500&w=2000&sz=905&hl=da&start=2&itbs=1&tbnid=0gmFh8BGPY-rRM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Dracetruck%26hl%3Dda%26safe%3Doff%26sa%3DG%26gbv%3D2%26tbs%3Disch:1

Det går - her.

Men det bringer så et spørgsmål på banen; Hvad hulen er du ved at bygge
op?

Hvis du vil have en hel lukket afdækning, som på det nederste billede,
tror jeg du skal ud i noget med at de bliver lavet specielt til din
brug, og at du skal bestille dem hos en vognbygger.

Hvis du "kun" skal bruge nogle der dækker under kassen og mellem hjulene
tror jeg nok du kan købe noget i metermål. Men igen her skal du nok til
en vognbygger for at finde ud af hvor de købes.

Fra : Klaus G.

Dato : 08-05-10 09:44

> Fu.. et langt link... nå skidt
Du kan også bare trykke på "fjern ramme", så har du ikke alt det google pis
med i linket og det ser pludselig sådan her ud :)
http://sbr-msv.com/motorsport.html

Ellers brug www.kortlink.dk næste gang ;)

--
Klaus G.

Fra : sode

Dato : 08-05-10 16:17

Prøve bare at lave bilen lidt smart... vi bruger den jo til en del
motorsports-transport.

Tror sq ikke der findes den opbygger i DK jeg ikke har ringet til...en
"kværn til renovation" er ikke noget problem, skørter kender de alle men
ingen ved hvor de skaffes... SUK.
Har lige købt en 16tons Renault og det eneste inportøren kan levere er et
cykelist-værn..

VHSode

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-10 03:37

sode skrev:
> [...]
> Tror sq ikke der findes den opbygger i DK jeg ikke har ringet til...en
> "kværn til renovation" er ikke noget problem, skørter kender de alle men

Du er sikker på det er den 'rigtige' slags opbyggere du ringer til?

Ingen af dem jeg tænker på, tror jeg nok, ville snakke om "kværn til
renovation". For mig lyder det mest som om det er MC-opbyggere du har
haft fat i.

> Har lige købt en 16tons Renault og det eneste inportøren kan levere er et
> cykelist-værn..

Det er godtnok en Scania, men er det, på nederste billede i listen til
højre, noget i retning af det du tænker på?

I så fald kan http://www.farre-karosserifabrik.dk/opbygning.html måske
hjælpe dig.

Du kan også prøve http://www.lastas.dk/default.aspx men der skal du nok
lige rode lidt i menuerne for at finde noget.

Derudover er der er del lastbilforhandlere der også gør i opbygning af
"showlastbiler", og derfor må vide hvor de får fat i 'stumperne'.

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-05-10 08:18

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Ingen af dem jeg tænker på, tror jeg nok, ville snakke om "kværn til
> renovation". For mig lyder det mest som om det er MC-opbyggere du har haft
> fat i.

Læk mærke til at der er forskel på en "kværn til renovation" og på en "kværn
til renovering"

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Uffe Ravn

Dato : 09-05-10 08:30

"Uffe Ravn" <uffesaffald@hotmailpunktumcom> skrev

> Læk mærke til

Sørens også, endnu en lækagesag

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-05-10 08:42

Uffe Ravn skrev:
> Sørens også, endnu en lækagesag

Man kan godt have det lidt svært når man går meget op i korrekt
stavning. Kender det.

Fra : alexbo

Dato : 09-05-10 10:13

"Finn Guldmann" <n@a.invalid> skrev

> Ingen af dem jeg tænker på, tror jeg nok, ville snakke om "kværn til
> renovation".

Jeg tror der er tale om en skraldmakulator mere end om en motorreparation.

Nogle gange skal man læse flere gange for at være sikker på hvad der menes.
"jeg skal have ny potte" kan man læse og tror at skribenten ønsker hjælp til
sin udstødning eller måske noget udstyr til børneværelset, men næh det er en
ny bil han overvejer.

Nu er jeg ikke ukendt med sådant et lærlingesprog,
"jeg skal smide en kværn i en kammi's dyt, det er der vel en peace af cake"
starter de.
Senere når de begynder at få forstand på tingene lyder det
" jeg skal hjælpe en ven med at skifte motor i hans Excort, er der noget
specielt jeg skal tænke på eller bruge?"

mvh
Alex Christensen

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 09-05-10 10:30

On Fri, 07 May 2010 22:28:35 +0200, Finn Guldmann wrote:

> Hvad er det, sådan lidt mere konkret, du tænker på?
>
> Det ville også hjælpe lidt hvis du fortalte hvilken lastbil det handler
> om.
>
> Men http://www.truck-part.dk kunne være et sted at starte.

Jeg ved ikke hvordan I andre har det, men hver gang jeg ser den overskrift
kommer jeg til at tænke "Finn i dameklæder". Brrrr...

Drag race, anyone?

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School