Central lås bøvl
Fra : aaatjuu@sneeze.com

Dato : 07-05-10 08:15

Hej Oh Alvidende bil entusiaster

Jeg har fået bøvl med centrallåsen i min 1998 PøSchjø 306 Stationsbil som
jeg håber nogen kan hjælpe mig med.

Hvis man i førersiden stikker nøglen i og låser så klakker låsene hele vejen
rundt en 6-7 gange hvorefter de går til stilling åben.
Man kan så i passagersiden låse bilen helt som normalt.

Med bilen låst stikker jeg så nøglen i førersiden igen og låser op. Igen
klakker låsene hele vejen rundt og hvorefter de forbliver låst.
Men låsene klakker op og ned så kan jeg åbne fører side døren og så
forbliver begge bagdøre åbne mens passagerside dør forbliver låst.

Jeg har godt nok problemer med at finde ud af hvad der er nyt. Er der andre
der har prøvet lignende og har en løsning??

På forhånd tak
Tommy

Fra : alexbo

Dato : 07-05-10 09:36

<aaatjuu@sneeze.com> skrev

> [...]

> Men låsene klakker op og ned så kan jeg åbne fører side døren og så
> forbliver begge bagdøre åbne mens passagerside dør forbliver låst.

Jeg tror din lås i passagerside går for stramt.
Når du låser i førerside går passagerside ikke i lås det betyder at "bilen"
tror nogen åbner i passagerside et sekund efter du har låst, og "bilen"
låser dørene op.
Der modsatte naturligvis når du låser op, passagersiden låser lige så
hurtigt du låser op.

Når du bruger nøglen i passagerside virker alt normalt fordi du er stærkere
end centrallåsen.
Enten går selve låsen eller centrallås-enheden stramt.
Pil indtrækket af døren og kig ind, eller hvis det er muligt tag strømmen
fra døren at bedømme forskellen.

mvh
Alex Christensen

Fra : aaatjuu@sneeze.com

Dato : 07-05-10 09:48

> [...]
> Enten går selve låsen eller centrallås-enheden stramt.
> Pil indtrækket af døren og kig ind, eller hvis det er muligt tag strømmen

Hej Alex

Jeg havde inderbekædningen af førersiden i går men jeg kunne godt nok ikke
få stikket af. Jeg har en fornemmelse af at stikket er sikret med en lås af
en slags. Men jeg må undersøge det lidt nærmere her i weekenden når jeg har
mere tid.

Fra : alexbo

Dato : 07-05-10 09:57

<aaatjuu@sneeze.com> skrev

> [...]
> af en slags. Men jeg må undersøge det lidt nærmere her i weekenden når jeg

Det er ikke førersiden der har et problem, din bil opfører sig som hvis der
står een ved passagerdøren og gør det modsatte af hvad du gør.

mvh
Alex Christensen

Fra : aaatjuu@sneeze.com

Dato : 07-05-10 13:01

> [...]
der
> står een ved passagerdøren og gør det modsatte af hvad du gør.

Jeps.. Men jeg tænkte i går aftes at det var førersiden der var problemet.
Nu får den lige et eftersyn i højre side også.

Fra : Armand

Dato : 07-05-10 12:19

aaatjuu@sneeze.com skrev:
> [...]
>
> Jeg har godt nok problemer med at finde ud af hvad der er nyt. Er der
> andre der har prøvet lignende og har en løsning??

Min P405 begyndte med ikke at ville låse og i en periode levede jeg med
det indtil det gik op for mig at det indvendige dørgreb i passagersiden
'hængte' og blot skulle have et hjælpende tryk efter at man havde brugt
grebet.
Symptomerne er ikke som dine, men prøv at sikre dig at alle greb
vitterligt kommer helt på plads efter brug.
Tag evt. dørbeklædningen af og smør givne kabel og træk-forbindelse
mellem håndtag/lås samt på centrallås-actuatorerne!

--
Armand.

Fra : hanzen

Dato : 07-05-10 13:51

<aaatjuu@sneeze.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har godt nok problemer med at finde ud af hvad der er nyt. Er der
> andre der har prøvet lignende og har en løsning??

Jeg har oplevet et lignende problem med SAAB'en, dog kun om vinteren. Jeg
låser i førersiden og alle døre låser, men springer op igen. Hvis jeg låser
i passagersiden er der ingen problem. Det opstår dog kun efter nattefrost og
går i orden af sig selv når den er varmet igennem, så jeg går ud fra det er
frosset kondensvand der laver balladen.
--

hilzen
hanzen

Fra : Nic

Dato : 08-05-10 13:16

<aaatjuu@sneeze.com> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har godt nok problemer med at finde ud af hvad der er nyt. Er der
> andre der har prøvet lignende og har en løsning??

Kunne ogsaa vaere et el-problem. Det er jo en Fransk bil. Har selv 406. Da
central laasen gav boevl var det i virkeligheden et symptom paa at nogen af
de store sikringer i motorrummet havde daarlig og ustabil kontakt. Af med
dem, silikone spray. Derefter ingen probs.