Isoleret haveskur.
Fra : Søren

Dato : 06-05-10 23:45

Sidste sommer isolerede jeg et haveskur med 50 mm rockwool for at holde det
frostfrit. Nu er der meget fugtigt i skuret, nok pga manglende udluftning.
Hvordan kombinerer jeg udluftning uden at få frost i skuret??

mvh
Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-10 07:08

> Sidste sommer isolerede jeg et haveskur med 50 mm rockwool for at holde
> det frostfrit. Nu er der meget fugtigt i skuret, nok pga manglende
> udluftning. Hvordan kombinerer jeg udluftning uden at få frost i skuret??

Det bliver ikke frostfrit af at isolere det. Det tager bare længere inden
armen forlader det.

Men kig på http://www.solarventi.dk eller et af de andre lignende systemet.
Ideen er at varme luft op og blæse det ind når solen skinner.

Fra : TG

Dato : 07-05-10 02:35

On 7 Maj, 08:08, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Det bliver ikke frostfrit af at isolere det. Det tager bare længere inden
> armen forlader det.

Håber ikke at armen forlader skuret alene

Fra : Anders Majland

Dato : 07-05-10 09:36

> Håber ikke at armen forlader skuret alene

Tid til keyboard check vvvvvv -jo det virker endnu

Fra : Aksel

Dato : 07-05-10 11:01

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det frostfrit. Nu er der meget fugtigt i skuret, nok pga manglende
> udluftning. Hvordan kombinerer jeg udluftning uden at få frost i skuret??

Du kan kun klare problemet ved at tilføre varme - på den ene eller den anden
måde.
Aksel

Fra : Armand

Dato : 07-05-10 12:02

Aksel skrev:
> "Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Du kan kun klare problemet ved at tilføre varme - på den ene eller den anden
> måde.

Ikke alene: Fugt forsvinder ikke alene med opvarmning, der skal også
ventilation til.

--
Armand.

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-05-10 14:31

Armand skrev:

> Ikke alene: Fugt forsvinder ikke alene med opvarmning, der skal også
> ventilation til.

til gengæld stiger fortætningspunktet, hvilket ofte hjælper!

finn

Fra : Armand

Dato : 07-05-10 15:36

Cykelsmeden skrev:

> til gengæld stiger fortætningspunktet, hvilket ofte hjælper!

Det er ren camouflage for vandet er jo ikke væk.
Til gengæld har man forstærket muligheden for at transportere det væk.

--
Armand.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-05-10 17:49

"Søren" <sofuss@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Sidste sommer isolerede jeg et haveskur med 50 mm rockwool for at
> holde det frostfrit.

Som andre er inde på, så bliver det ikke frostfrit af isolering.

Hvis du ikke tilfører varme, så bliver der ligeså koldt inde i huset om
uden isolering - det tager bare lidt længere tid at blive koldt.

> Nu er der meget fugtigt i skuret, nok pga manglende udluftning.

Klart nok.

Jan