/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
"Testbilleder" på Macbook Pro
Fra : Martin [6000]


Dato : 06-05-10 20:15

Hej gruppe,

Konen har problemer med sin nye Macbook Pro.

http://dl.dropbox.com/u/4254663/MVI_1866.AVI

Det kommer af og til, primært efter en suspend. Den anden dag kunne hun
ikke få den til at lade være, ej heller med en cold boot - den kommer
lige efter power on og viser ikke noget Apple-logo som normalt.

Skærmen kan ved normal brug af og til give nogle "gnister", eller korte
"elektriske" blink.. meget svært at forklare, hun har desværre ikke en
video af det. Det sker "sjældent", men alligevel.

Nogle bud?

Kan hun indlevere den direkte hos Service Parter i Vejle? (den er købt
hos Fona).

--
Martin

 
 
Thorbjørn Ravn Ander~ (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 06-05-10 20:22

Den 06/05/10 21.14, Martin [6000] skrev:

> Kan hun indlevere den direkte hos Service Parter i Vejle? (den er købt
> hos Fona).

Det er vel Fona der formidler garantien. Hvorfor ikke bare troppe op
nede hos dem med maskine og købsbevis?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Martin [6000] (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 06-05-10 20:26

> Det er vel Fona der formidler garantien. Hvorfor ikke bare troppe op
> nede hos dem med maskine og købsbevis?

Du kender ikke Fona kan jeg høre

Det tager en krig og de har ikke helt styr på logistikken altid.

I Vejle er de topprofessionelle og det tager vel et par dage hvis det er
som det plejer..

--
Martin

Thomas von Hassel (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-05-10 20:28

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > Det er vel Fona der formidler garantien. Hvorfor ikke bare troppe op
> > nede hos dem med maskine og købsbevis?
>
> Du kender ikke Fona kan jeg høre
>
> Det tager en krig og de har ikke helt styr på logistikken altid.
>
> I Vejle er de topprofessionelle og det tager vel et par dage hvis det er
> som det plejer..

enig ... spring fona over mht. reperation hvis det er muligt*

/thomas


* hvis man har forsikring hos Fona insisterer Fona at det er deres
værksted der håndterer sagen ...

Martin [6000] (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 06-05-10 20:30

> * hvis man har forsikring hos Fona insisterer Fona at det er deres
> værksted der håndterer sagen ...

Hun har forsikring, men det er vel garanti/reklamationsret indtil videre?
Den er 2 uger gammel..

Du ved så meget - har du ikke noget kvalificeret bud på videoklippet?

--
Martin

Thomas von Hassel (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-05-10 20:43

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > * hvis man har forsikring hos Fona insisterer Fona at det er deres
> > værksted der håndterer sagen ...
>
> Hun har forsikring, men det er vel garanti/reklamationsret indtil videre?
> Den er 2 uger gammel..
>
> Du ved så meget - har du ikke noget kvalificeret bud på videoklippet?

ja, det liger noget selftest ... og når den er så ny kan det være
fabrikken har glemt at slå noget testkode fra .... ?

Hvis du er hurtigt kan du få den byttet som en DOA (dead on arrival)

/thomas

Martin [6000] (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 06-05-10 20:57

> ja, det liger noget selftest ... og når den er så ny kan det være
> fabrikken har glemt at slå noget testkode fra .... ?

Det sker langt fra hver gang - er det stadig muligt?

> Hvis du er hurtigt kan du få den byttet som en DOA (dead on arrival)

Kender du det præcise kriterie? For så sender jeg hende sq afsted...

--
Martin

Thomas von Hassel (06-05-2010)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 06-05-10 21:26

Martin [6000] <martinlj@tiscali.dk> wrote:

> > ja, det liger noget selftest ... og når den er så ny kan det være
> > fabrikken har glemt at slå noget testkode fra .... ?
>
> Det sker langt fra hver gang - er det stadig muligt?

det ligner grangiveligt et testbillede man bruger til at teste skærm og
displayboards på samlebåndet ..

>
> > Hvis du er hurtigt kan du få den byttet som en DOA (dead on arrival)
>
> Kender du det præcise kriterie? For så sender jeg hende sq afsted...

indenfor 14 dage vil enhver defekt formalt kvalificere som DOA, og
forhandleren kan få den byttet hos Apple, og du kan få en ny maskine i
hånden .. ... men hvis du er ude over de 14 dage så må du igennem
service værksted.

/thomas

Martin [6000] (07-05-2010)
Kommentar
Fra : Martin [6000]


Dato : 07-05-10 13:58

> indenfor 14 dage vil enhver defekt formalt kvalificere som DOA, og
> forhandleren kan få den byttet hos Apple, og du kan få en ny maskine i
> hånden .. ... men hvis du er ude over de 14 dage så må du igennem
> service værksted.

Dagen i dag er den 14. dag.

Jeg tror vi prøver at tage ud i Fona og høre om de vil bytte den.

--
Martin

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste