Fejl ved validering
Fra : Max

Dato : 06-05-10 21:59

Hej

Når jeg validere min hjemmeside får jeg følgende fejl

Line 2, Column 13: there is no attribute "STYLE"
Hvad præcis betyder det ?

Max

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-05-10 22:19

Præcis hvad der står, html tag'et har ikke en style attribut.
Desuden er left to right default så der er ingen grund til at angive
det.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-05-10 22:32

Max skrev:

> Når jeg validere min hjemmeside får jeg følgende fejl
>
> Line 2, Column 13: there is no attribute "STYLE"
> Hvad præcis betyder det ?

Et link til din side er nødvendigt hvis vi skal have
mulighed for at fejlsøge, for at finde ud af hvad der
er galt.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Max

Dato : 06-05-10 23:02

Hej Allan

> Et link til din side er nødvendigt hvis vi skal have
> mulighed for at fejlsøge, for at finde ud af hvad der
> er galt.

Beklager, jeg tænkte slet ikke på det

www.sandcastle.dk

det er kun lidt på forsøgsbasis.

Max

Fra : Kim Schmidt Wind

Dato : 07-05-10 22:21

Max wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Hej Allan

> [...]

Hej Max

Du skal bare fjerne <style="direction: ltr;" lang="da" og lade
html stå tilbage så det kommer til at se sådan ud
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
http-equiv="content-type"><title>Hjem</title>

73 de Kim OZ1JUX

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-05-10 23:10

Der er ingen grund til at fjerne lang="da", den del er gyldig nok.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-05-10 11:38

Jens Peter Karlsen wrote:

> Der er ingen grund til at fjerne lang="da", den del er gyldig nok.

'dir' er da også lovlig, bortset fra det ikke skal angives som style.

Stig Johansen

Fra : Lars Raaby

Dato : 07-05-10 20:09

Den 06-05-2010 22:59, Max skrev:
> Hej
>
> Når jeg validere min hjemmeside får jeg følgende fejl
>
> Line 2, Column 13: there is no attribute "STYLE"
> Hvad præcis betyder det ?

Fjern alt undtagen <html>

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Max

Dato : 07-05-10 23:58

Hej Lars

> Fjern alt undtagen <html>

Det får jeg ikke lov til i Kompozer, den genindsætter
linien når jeg redigere den. Skal jeg kikke i css ?

Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-05-10 00:46

Max wrote:

> Det får jeg ikke lov til i Kompozer, den genindsætter
> linien når jeg redigere den. Skal jeg kikke i css ?

Så er den editor lige til brokkassen. En editor skal ikke bryde sig om selv
at indsætte koder uden at spørge om lov. Selv bruger jeg WebWriter, men
Notepad++ skulle også være god.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-10 08:51

Den 09-05-2010 01:45, Erik Ginnerskov skrev:

> Så er den editor lige til brokkassen. En editor skal ikke bryde sig om selv
> at indsætte koder uden at spørge om lov.

Det har den heller ikke gjort. Den pågældende kode er indsat
via GUI og den skal fjernes via GUI. Man får ikke lov at
ændre html-tagget via kildekodevisning - hvilket så er en
fejl, og det er også en fejl, at KompoZer i det hele taget
indsætter koden, den er ellers meget standardoverholdende.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Undgå virus og andet snavs på computeren:

Fra : Max

Dato : 09-05-10 09:39

Hej Kim

> [...]
> fejl, og det er også en fejl, at KompoZer i det hele taget
> indsætter koden, den er ellers meget standardoverholdende.

Jeg kunne ikke finde nogen måde at fjerne koden på i
Kompozer, så jeg ved ikke hvad jeg skal gøre i den sag.

Fjernede så koden via notepad og så validere siden korrekt.

Takker for alle inputs.

Max

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-05-10 00:27

Kim Ludvigsen wrote:

> [...]
> fejl, og det er også en fejl, at KompoZer i det hele taget
> indsætter koden, den er ellers meget standardoverholdende.

Jeg testede Kompozer for et års tid siden. Den nægtede at save .inc-filer
uden at tilføje en komplet header. Den blev slettet igen og jeg vendte
tilbage til Steen Hjelmstrands gode gamle WebWriter.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-10 06:50

Den 10-05-2010 01:26, Erik Ginnerskov skrev:

> Jeg testede Kompozer for et års tid siden. Den nægtede at save .inc-filer
> uden at tilføje en komplet header.

Øh ja, det er en html-editor. Hvis du vil gemme tekstfiler,
bør du bruge en teksteditor

Bortset fra det, så er det et meget gammelt program, der
lider af en række småfejl, som den oprindelige programmør
aldrig fik rettet. Heldigvis er det et open source-projekt,
så en anden har overtaget og rettet en del af fejlene, og en
ny og stærk forbedret version er på trapperne.

Nu skal "på trapperne" dog tages med forbehold. Eftersom han
ikke tjener penge på det, går det lidt langsomt. Den nye
version har vist været på trapperne i et års tid.

Et mere alvorligt problem med den tvungne header er, at du
ikke kan indsætte php-koder før headeren. Det skulle vist
være rettet i den næste version.