Nyt skøde - kan man gøre det selv?
Fra : Morten

Dato : 06-05-10 19:00

Hej

Jeg købte hus med en kæreste for 1½ år siden, og fik den gang udarbejdet
skøde ved købet.

Vi er nu ikke sammen lægere, og jeg skal overtage hendes del af gæld og
ejerskab - alt er godkendt i banken.

Der skal jo så laves nyt skøde, men jeg tænker på om jeg kan gøre det selv -
evt. med det nuværende skøde som skabelon eller lignende? - det er jo lidt
ærgerligt at bruge 3-4.000,- på det, udover tinglysningen, der i forvejen er
dyr nok ....

/Morten

Fra : Kasper Demant

Dato : 06-05-10 19:33

Den 06-05-2010 20:00, Morten skrev:
> [...]
> ærgerligt at bruge 3-4.000,- på det, udover tinglysningen, der i forvejen er

Du skal bare bruge en digital signatur, og så bruge tinglysning.dk
Skøder skrives jo ikke i papirform længere.

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : KT

Dato : 06-05-10 19:48

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> wrote in message

> Du skal bare bruge en digital signatur, og så bruge tinglysning.dk
> Skøder skrives jo ikke i papirform længere.

Den største udfordring for Morten er nok ikke processen omkring tinglysning
(som pt er slem nok), men derimod det tekstuelle og juridiske indhold i
skødet - et arbejde der skal laves uanset brug af digigal signatur eller ej.

Knud

Fra : Kasper Demant

Dato : 06-05-10 20:04

Den 06-05-2010 20:48, KT skrev:

> [...]
> tinglysning (som pt er slem nok), men derimod det tekstuelle og
> juridiske indhold i skødet - et arbejde der skal laves uanset brug af

så er det købsaftalen han skal bekymre sig om og ikke skødet!

--
Vh.
Kasper Demant

Fra : Jesper

Dato : 06-05-10 23:29

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal bare bruge en digital signatur, og så bruge tinglysning.dk
> Skøder skrives jo ikke i papirform længere.

"Bare"... Det er vist en jævn omgåelse af sandheden :) Har man ikke
indgående kendskab til det digitale tinglysningssystem og opsætningen af
skøder heri, vil jeg betegne det som umuligt for "alm." at gøre selv.

Morten: Du skal betale dig fra dig hos den lokale skødepusher. Det kan gøres
for omkring 2-3.000 hvis det kun er tinglysningen i skal ha lavet. Glem at
lave det selv.

---
Jesper