Elproblem på en Chrysler Grand Voyager LE ~
Fra : 2rb1

Dato : 06-05-10 14:07

Forleden skete flg.: Lyset gik i instrumentbord, centrallås, el til
sidespejle og loftlys. Det som imø er mest mærkelig er at selvom lyset i
instrumentbord gik, så virker alle instrumenter stadig, på nær lademåler....
den gik i bund. Generator virker upåklageligt og og lader med ca. 14v.
Ingen sikringer er gået.

Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Mvh. 2rb1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 06-05-10 16:45

2rb1 skriver:

> [...]
> Ingen sikringer er gået.
>
> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Sprungne sikringer, eller manglende stelforbindelse.

Klaus

Fra : Cykelsmeden

Dato : 06-05-10 17:55

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> 2rb1 skriver:

> Sprungne sikringer, eller manglende stelforbindelse.

da det kun er lyset, smager det af et sted omkring sikringerne. Har du
målt sikringerne, eller kun kigget?
Det kunne også være et klemstik, eks, "foran" sikringerne. Mange har
sikringerne opdelt i grupper med hver sin tilgang, som så er kandidat
for givne problem.

finn

Fra : 2rb1

Dato : 06-05-10 19:21

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Det kunne også være et klemstik, eks, "foran" sikringerne. Mange har
> sikringerne opdelt i grupper med hver sin tilgang, som så er kandidat

Problemet løst. Jeg valgte at udskifte alle sikringer og så virkede alt sq
igen. Takker for svarene ;0)

Fra : 2rb1

Dato : 07-05-10 17:40

"2rb1" <2rb1@2rb1.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med ca. 14v. Ingen sikringer er gået.
>
> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Så her jeg problemet igen.

Har fundet ud af at en sikring i motorrum går helle tiden og giver de
førnævnte problemer.

Sikringen hedder: "IGN OF DRAW" og er på 15 amp. Nogen der har ideer til
løsning?

Mvh.2rb1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 07-05-10 20:24

2rb1 skriver:

> Har fundet ud af at en sikring i motorrum går helle tiden og giver de
> førnævnte problemer.
>
> Sikringen hedder: "IGN OF DRAW" og er på 15 amp. Nogen der har ideer til
> løsning?

Er der en historie (om bilen og evt monteret ekstraudstyr og er det
noget der er sket før osv osv, kom med så meget som overhovedet
muligt)?

Skal det være en 15A i følge bogen?

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 07-05-10 22:09

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Der er ingen ekstraudstyr og det er ikke sket før. Den banker sikringen så
snart man sætter den i (uden tænding) og ja, det skal være en 15A sikring.
Har prøvet med en 20A men samme resultat.

2rb1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-10 07:03

2rb1 skriver:

> Der er ingen ekstraudstyr og det er ikke sket før. Den banker sikringen så
> snart man sætter den i (uden tænding) og ja, det skal være en 15A sikring.
> Har prøvet med en 20A men samme resultat.

Så skal du til at lede alle de steder den sikring dækker.

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 08-05-10 14:37

> [...]
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
> Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf

Mange tak Drenge..... Prøvede den nemme vej og valgte og fjerne sikring til
centrallås. Nu virker det sq ;0)

Mvh. 2rb1

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-10 15:06

2rb1 skriver:

> Mange tak Drenge..... Prøvede den nemme vej og valgte og fjerne sikring til
> centrallås. Nu virker det sq ;0)

Tjek ledningerne hvor de er ført ud i døren....

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 08-05-10 17:56

> [...]
>
> Mange tak Drenge..... Prøvede den nemme vej og valgte og fjerne sikring

Satan og helvede :0( Efter 50km. kørsel går sikring igen og denne gang gå
et forlys og begge baglygter også.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-05-10 18:13

2rb1 skriver:

> Satan og helvede :0( Efter 50km. kørsel går sikring igen og denne gang gå
> et forlys og begge baglygter også.

Du har et råddent ledningsnet.....

Hvad dækker den der 15A sikring?

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 08-05-10 21:00

> 2rb1 skriver:

> Du har et råddent ledningsnet.....
>
> Hvad dækker den der 15A sikring?

Jeg ved det ikke 100% men når den er sprunget har jeg mistet centrallås,
instrumentlys, radio, ur, loftlys,el til sidespejle

Fra : alexbo

Dato : 08-05-10 21:18

"2rb1" <2rb1@2rb1.dk> skrev

> Jeg ved det ikke 100% men når den er sprunget har jeg mistet centrallås,
> instrumentlys, radio, ur, loftlys,el til sidespejle

Jeg synes også du skrev baglys og et forlys af en eller anden slags.
Jeg synes stadig du skal starte med at gå hele bilen igennem og finde ud af
hvad der ikke virker.

Jeg synes det var lidt mærkeligt da du skrev at du havde fjernet
centrallåssikringen at så virkede det, hvis centrallåsen har sin egen
sikring der sidder efter den sprungne så ville den sikring være svagere og
derfor springe først.

Man kan godt have en hovedsikring der dækker et stort område og en række
mindre sikringer der dækker en delområde, men hovedsikringen springer ikke
først, og den er så også altid meget større end de andre 50-80A.

Som regel har baglys hver sin sikring, så man ikke mister alt baglys på en
gang, og at de skulle sidde sammen med alt det du nævner tror jeg faktisk
ikke på.
Baglys og positionslys i samme side på en sikring
Nærlys og fjernlys har også hver sin sikring.
Hvis du har en sikringsoversigt i instruktionsbogen eller i låget på
sikringsboksen så skriv op hvad de dækker.

mvh
Alex Christensen

Fra : Armand

Dato : 08-05-10 21:26

2rb1 skrev:

> "2rb1" <2rb1@2rb1.dk> skrev i meddelelsen

> Satan og helvede :0( Efter 50km. kørsel går sikring igen og denne
> gang gå et forlys og begge baglygter også.

Min krystalkugle ser at der også er elektriske vinduer i sådan en 'kaner.
Dét falder stadig sammen med en kortslutning omkring dørhængslingen -
Hár du været dér?

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 08-05-10 14:55

2rb1 skrev:

> [...]
> førnævnte problemer.
>
> Sikringen hedder: "IGN OF DRAW" og er på 15 amp. Nogen der har ideer

Googler man kort på det finder man at 'IGN OF DRAW' eller IOD, er
sikringen for alle de funktioner der får strøm selv om tændingen er
taget (á: ign. off). og det passer jo også godt med at sikringen
sprænger ved udskiftning selvom der ikke er tænding på!
Mit bedste bud er derfor en gennemgnavet (centrallås)ledning imellem
karosse og dør!

--
Armand.

Fra : TDN

Dato : 09-05-10 09:54

> [...]
> med ca. 14v. Ingen sikringer er gået.
>
> Nogen som har en ide til hvad der kan være galt?

Hvis man læser brugtrevyen for Chrysleren (det har du nok ikke, for det er
godt nok skidt læsning,) så er det normalt med elproblemer (+ alle mulige
andre problemer) de skriver bla. at centrallåsen lever sit eget liv. Kunne
det være at rudehejset der skal resettes, hvis den tror at der er en finger
i klemme i rudehejset skal den vel knalde sikringen. Er der nogen af ruderne
der ikke kører normalt op/ned ?

Mvh
Thomas