/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Kineser trækker sig ud af den europæiske m~
Fra : Henrik B.


Dato : 06-05-10 04:11

Kinesiske Brilliance - som er partner med BMW - trækker sig ud fra det
europæiske marked, p.g.a. en ringe salg:
http://www.fdm.dk/nyheder/biler-udstyr/kina-maerke-opgiver-europa


"Brilliance - BMWs kinesiske partner - trækker sig ud af Europa.
Salget har været elendigt.
Kinesiske bilers indtog i Europa går næsten mere baglæns end forlæns.
I hvert fald indtil videre.


Brilliance udvikler nye modeller på livet løs. her er det den nye
minibil A0, som havde premiere på Auto China i april. Men udviklingen
tager åbenbart mest sigte på det hjemlige marked.Et af de mere seriøse
forsøg fra et kinesisk bilmærke, Brilliance, er opgivet, idet den
europæiske importør med base i Tyskland har opgivet importen på
ubestemt tid.

Brilliances to modeller, BS4 og BS6, har fået en kølig modtagelse i
Tyskland og salget har været elendigt. Ifølge branchebladet Automotive
News blev der fra 2007 til 2009 kun solgt 502 eksemplarer af de to
modeller.

I 2009 blev det kun til 46 af den store BS6 og 181 af den mellemstore
BS4.

Elendig kollisionstest
Brilliance led et knæk, da BS6 fik en elendig kollisionstest i 2007,
og BS4 klarede sig heller ikke særlig godt i en test i 2009, hvor FDMs
tyske søsterklub ADAC karakteriserede den som havende samme sikkerhed
som en ti år gammel model.


Brilliance BS4 blev betegnet som en ti år gammel konstruktion, da
tyske ADAC testede kollisions-sikkerheden for et år siden.Den tyske
importør, der nu har opløst sig selv, siger, at Brilliance-fabrikken
ikke var indstillet på at sælge bilerne billigt nok til Europa.

- De ville ikke sælge bilerne med tab, selv om vi fortalte dem, at det
er den entrébillet til Europa, man er nødt til at betale, siger den nu
tidligere Brilliance-importør, Hans-Ulrich Sachs, til Automotive News.

Brilliance stoppede udvikling - uden at sige noget
Sachs fortæller endvidere, at han kun tilfældigt og via nogle BMW-
medarbejdere i Kina hørte, at Brilliance havde stoppet det
udviklingsarbejde, der skulle have bragt Brilliance op på europæisk
standard med hensyn til sikkerhed og miljøregler.

Brilliance er ellers BMWs produktionspartner i Kina, og direktøren for
Brilliance China Automotive er en tysk, tidligere BMW-mand."

--
htpp://www.saabklub.dk/

 
 
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177500
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408518
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste