Mon ikke journalisten tager munden lidt fo~
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-05-10 19:35

www.bt.dk/krimi/koebte-sportsvogn-mandag-smadrede-den-tirsdag
"Tirsdagens forårsspringtur kostede ham altså både kørekort, den
nyerhvervede sportsvogn og sikkert også en fuldfed bøde..."

Forsikringen betaler vel for bilen?

Fra : Ivan Madsen

Dato : 05-05-10 19:43

On Wed, 5 May 2010 20:35:02 +0200, "Mogens \(K\)"
<nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> wrote:

> [...]
>"Tirsdagens forårsspringtur kostede ham altså både kørekort, den
>nyerhvervede sportsvogn og sikkert også en fuldfed bøde..."

Det kommer da lidt an på hans aftale med selskabet. Forsikringsbeviset
er som sådan kun bevis for at selskabet vil tegne en ansvarsforsikring
- forhåbentlig for ham har han fået forhandlet kasko på plads. Ellers
kan det godt blive lidt besværligt hvis selskabet ikke endeligt har
accepteret at kaskoforsikre køretøjet og nok bliver lidt besværlige at
overtale nu.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-05-10 21:49

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kan det godt blive lidt besværligt hvis selskabet ikke endeligt har
> accepteret at kaskoforsikre køretøjet og nok bliver lidt besværlige at

Kan forsikringen ikke henholde sig til, at manden førte bilen uden at være i
besiddelse af et gyldigt kørekort?

--
FUGM - The trademark of world class inkompetence.
http://www.saabklub.dk

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-05-10 22:18

> Kan forsikringen ikke henholde sig til, at manden førte bilen uden at være
> i besiddelse af et gyldigt kørekort?

Dét er sikkert ret individuelt forsikringsmæssigt set...

Fra : Armand

Dato : 05-05-10 22:35

Henrik B. skrev:
> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Kan forsikringen ikke henholde sig til, at manden førte bilen uden at
> være i besiddelse af et gyldigt kørekort?

At have en betinget frakendelse betyder ikke at man intet kørekort har -
Det betyder derimod at med dén kørsel har han ikke kørekortet efterfølgende!

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-05-10 22:54

> At have en betinget frakendelse betyder ikke at man intet kørekort har -
> Det betyder derimod at med dén kørsel har han ikke kørekortet
> efterfølgende!

Nu var det ikke en betinget, men en ubetinget frakendelse manden kørte rundt
med!

Fra : Armand

Dato : 05-05-10 23:08

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Nu var det ikke en betinget, men en ubetinget frakendelse manden kørte
> rundt med!

Citat:
"Som prikken over i'et var århusianeren i marts blevet idømt en betinget
frakendelse af kørekortet, fordi han (igen) havde kørt for hurtigt."

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 05-05-10 23:11

> Citat:
> "Som prikken over i'et var århusianeren i marts blevet idømt en betinget
> frakendelse af kørekortet, fordi han (igen) havde kørt for hurtigt."

Det var ikke hvad de fortalte på TV2 Østjylland...

Fra : Armand

Dato : 05-05-10 23:22

Henrik B. skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Det var ikke hvad de fortalte på TV2 Østjylland...

Meget passende i.h.t. trådens subj.

--
Armand.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-05-10 05:23

> Meget passende i.h.t. trådens subj.

Journalisten kender sikkert ikke forskellen...

Fra : Torben Scheel

Dato : 06-05-10 07:36

Mogens (K) wrote:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen

> Journalisten kender sikkert ikke forskellen...

Det er da betryggende at ikke alle har detaljeerfaring med
stafudmålinger ved færdselsforseelser

--
vh
Torben

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 06-05-10 17:13

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er da betryggende at ikke alle har detaljeerfaring med stafudmålinger
> ved færdselsforseelser

Forskellen på betinget og ubetinget, hvis du ikke forstår...

Fra : Torben Scheel

Dato : 07-05-10 08:06

Mogens (K) wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Forskellen på betinget og ubetinget, hvis du ikke forstår...

Det er ikke relevant viden for mig. Hvis du forstår..

--
vh
Torben

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 07-05-10 16:18

> Det er ikke relevant viden for mig.

Dén dag ka komme hurtigere, end du tror...

Fra : Mikael

Dato : 10-05-10 09:04

On 7 Maj, 17:18, "Mogens \(K\)" <nyhedsgrupperFJ...@DETTEjubii.dk>
wrote:

> Dén dag ka komme hurtigere, end du tror...

Hehe. Kommer til at tænke på et ikke helt ungt familiemedlem som fik
en bøde for at køre for langsomt, sinkede trafikken. Et par måneder
efter, blev det til en betinget frakendelsen for
hastighedsoverskridelse.

Mikael

Fra : Kent Nielsen

Dato : 05-05-10 21:40

"Mogens (K)" <nyhedsgrupperFJERN@DETTEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> Forsikringen betaler vel for bilen?

Det betragtes vel som groft uagtsomt at forsøge at undslippe politiet under
hastigheder der er mere end 2 gange den tilladte?
(= ingen erstatning)

Kent Nielsen

Fra : Henrik B.

Dato : 05-05-10 21:55

"Kent Nielsen" <virler.ikke@findes.ikke.invalid> skrev i meddelelsen

> Det betragtes vel som groft uagtsomt at forsøge at undslippe politiet
> under hastigheder der er mere end 2 gange den tilladte?
> (= ingen erstatning)

Og uden gyldigt førerbrev...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 05-05-10 22:19