Projekt 4x4 igen
Fra : Martin [6000]

Dato : 04-05-10 17:24

Hej,

"Åh nej nu igen?" ... ja nu igen

Inspireret af Wheeler Dealers den anden aften hvor de istandsatte en 1
generations Land Rover Discovery søgte jeg lidt priser.

Ikke tosset.. midt halvfemser for alt mellem 30-80kkr. Lav km-stand
(under 200000km) og umiddelbart fin stand.

Søgte så Toyota Land Cruiser (det ved man da hvad er...) ... okay
pre-90'er med en milliard km. på tælleren for ca. de samme priser.

Måske et lidt dumt spørgsmål, men hvad er at foretrække.. en ældre Toyota
med en masse km på tælleren eller en nyere brite med færre km...?

Ja mit budget er hævet.. fra et være hobby-halløj er det opgraderet til
bil nr. 2 med base for drengerøv. Så årgangsmæssigt set skal jeg vel
under alle omstændigheder kigge på pre-98'er eller hvordan ser det ud med
"misundelsesafgiften" ?

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : TDN

Dato : 04-05-10 18:17

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Nogle af mine forældres venner havde sådan en Land Rover Discovery. Mage til
lort skal man lede længe efter, det sidste år de havde den, inden de opgav,
brugte de 35-40 tkr. i reperationer uden den kom til at virke ordentlig. Den
gik ud alle mulige steder og måtte slæbes hjem og de aut. værksteder kunne
ikke finde fejlen. Den gik vist også kun 5-6 km/l.

Mvh
Thomas

Fra : oz3bto

Dato : 05-05-10 00:28

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Martin
> "Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Glem ALT om land rover ..som TDM skriver så skal man lede længe for at finde
lort der er lige så dyrt

Land cruiser er et glimragende forslag også selvom den skule have rundt
milionen

Landrover koster en krig at fixe og dele er sjældent på lager.. Kan helller
ikke findes hos div huggere

Land cruiseren køre bare og der er stumper nok hvis noget går i stykker og
stumper koster ikke det vilde

Men ellers så kik også efter nissan patrol.. god 4x4r som bare køre og
heller ikke koster det vilde i stumper

Selv køre jeg i en nissan terrano fra 98 og er super glad for den.. Dog er
den ikke til det vilde off road men den klare sig da fino ..
Firma bilen er en land cruiser .. ok en 2009 model men den køre bare som
en drøm

Fra : Morten From Sønderga~

Dato : 05-05-10 21:27

On Wed, 5 May 2010 01:27:58 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>Landrover koster en krig at fixe og dele er sjældent på lager.. Kan helller
>ikke findes hos div huggere

A hvad ? Hvor har du forsøgt at købe Land-Rover stumper ? På det
lokale pizzaria? Du ringer da bare til 4wd-Danmark i Viborg, så har du
det du skal bruge med fragtmand i morgen, og priserne er ikke specielt
dyre.

>Land cruiseren køre bare og der er stumper nok hvis noget går i stykker og
>stumper koster ikke det vilde

Jeg har nu hørt en skræklig historie fra ejeren af en Land Cruiser 80
bus, hvor indsprøjtningspumpen var helt færdig, man kunne ha' fået en
fabriksny motor til en Land-Rover for samme pris.

--
Morten F. Søndergaard
Land Rover 90 TD '87

Fra : Henrik B.

Dato : 06-05-10 07:29

On 6 Maj, 15:16, "Martin [6000]" <marti...@tiscali.dk> wrote:

> De er meget glade for dem i England, men det er vist også nærmest et
> national-klenodie for dem

Og? Viser blot at englændere ikke er normal. )

> Hvad så med Land Rover Defender fx.? Jeg har indtryk af at det er noget
> der kan holde...

Hvorfor skulle det være bedre end andre Land Rover'e?

> Eller Lada Niva.. simpel men røvsolid mekanik?

Uden importør, hvordan vil du skaffe dele - uden det bliver alt for
omstændelig?
Desuden kører den jo som traktor.

> Dem jeg så lå mellem 3-400000km - rimeligt voldsomt synes jeg :-/

Nøøøh, de kører rigtig mange KM.

> Hvad er det som gør den mindre god til det vilde offroad?

Terranen er at sammenligne med en Toyota HiLux.

Jeg har en kollega som kører en del offroad - offroad. De vil ikke eje
andet end Landcruiser...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-05-10 14:17

> [...]

> Selv køre jeg i en nissan terrano fra 98 og er super glad for den.. Dog
> er den ikke til det vilde off road men den klare sig da fino .. Firma

Hvad er det som gør den mindre god til det vilde offroad? Gælder det også
Patrol?

Fra : Martin [6000]

Dato : 06-05-10 16:46

> Og? Viser blot at englændere ikke er normal. )

Nej det tør siges

> Hvorfor skulle det være bedre end andre Land Rover'e?

Det er det jeg spørger om..

> Nøøøh, de kører rigtig mange KM.

Oki. Ligesom SAAB kører mange km. men jeg skal satme love for jeg fik lov
at renovere så den kunne fortsætte... hvis du kan følge mig - gider ikke
skrue konstant fordi alt går istykker pga. mange km. OG JA jeg er godt
klar over at noget skal skrues

> Jeg har en kollega som kører en del offroad - offroad. De vil ikke eje
> andet end Landcruiser...

Det er også et af mine indtryk at Land Cruiser er hardcore på det punkt.