Ang. P-afgift
Fra : Ranger

Dato : 04-05-10 11:14

Hej NG,

Først for et dejligt forum som jeg elsker at læse hver aften..

Har et spørgmål vedr. P-afgift.
Min kæreste har fået P-afgift for at holde over kantstenen på en vej.
Vi har klaget over den til "Center for Parkering", og desværre fået
afslag.

Nu ligger det bare sådan, at de har taget et billed af vores bil, hvor
der er biler bagved, som holder på samme måde, men hvor der er angivet
parkeringsbås ind over kantstenen på samme måde..

Jeg forstår ikke forskellen, og biler holder som os, hver dag. Derfor
mener jeg at der skal angives at man ikke på holde der, da mennesker
"af ren venlighed" parkere bilen over kantstenen, som dem i
parkeringsbåsene, for ikke at holde mid ude på vejen som er
lovligt !!!!!

Mit spørgsmål er så om, man ikke kan klage høre op.. Ex.
trafiministeriet, Københavns kommune etc.

Ser frem til at høre fra jer..

/Ranger

Fra : Per

Dato : 04-05-10 18:25

Ranger wrote:
> [...]
> lovligt !!!!!
>
> Mit spørgsmål er så om, man ikke kan klage høre op.. Ex.
> trafiministeriet, Københavns kommune etc.

I flere kommuner, bla. Københavns - er det ikke tilladt at parkere med et
hjulpar på fortovet. (Selvom det giver mere plads på vejen)

Hvis der er en parkeringsbås - så er det tilladt jf. FÆL §4, stk. 3., her
fremgår det, at afmærkning på vejen går forud for den generelle Færdselslov.

Der er nok desværre ikke noget at komme efter udfra det angivne.

Mvh. Per

Fra : Henning

Dato : 04-05-10 18:30

>Nu ligger det bare sådan, at de har taget et billed af vores bil, hvor
>der er biler bagved, som holder på samme måde, men hvor der er angivet
>parkeringsbås ind over kantstenen på samme måde..

Er vi enige om at hun holder udenfor p-båsen? I så fald er der ikke
noget at komme efter. Du vil også se steder hvor der er optegnet
p-båse mindre end 10 meter fra et hjørne, det betyder ikke du må
parkere mindre end 10 meter fra hjørnet alle steder.