Så er det jo i aften......
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-10 17:48

..................at man har lys i vinduerne.

Lad os i den anledning spille denne sang:

DANMARKS FRIHEDSSANG
http://www.youtube.com/watch?v=faNjnJAwl34&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-10 17:50

meddelelsen news:4be04fa3$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> .................at man har lys i vinduerne.
>
> Lad os i den anledning spille denne sang:
> DANMARKS FRIHEDSSANG
> http://www.youtube.com/watch?v=faNjnJAwl34&feature=related

og fra nyere tid er der jo også John Mogensens sang, med en meget god tekst

DANMARKS JORD FOR DE DANSKE:
http://www.youtube.com/watch?v=bbOse490Ghg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Bo Armand

Dato : 04-05-10 18:00

meddelelse news:4be0504a$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> og fra nyere tid er der jo også John Mogensens sang, med en meget god
> [...]

Skrevet i en tid hvor man ikke brændte Dannebrog af!

Hilsen Bo Armand

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 04-05-10 18:08

Bo Armand skrev:

>Skrevet i en tid hvor man ikke brændte Dannebrog af!

Nå de brugte det måske som pudseklud i stedet
http://www.danmarks-samfundet.dk/aspbite/categories/index.asp?intCatID=46

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Bo Armand

Dato : 04-05-10 18:15

> Nå de brugte det måske som pudseklud i stedet
> [...]

Get the point

Hilsen Bo Armand

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-05-10 20:39

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Skrevet i en tid hvor man ikke brændte Dannebrog af!
>
> Hilsen Bo Armand

Og en tid hvor der ikke var så meget grund til at brænde det.

Fra : Bo Armand

Dato : 04-05-10 21:36

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og en tid hvor der ikke var så meget grund til at brænde det.

Den er skrevet som en protest mod Fællesmarked, der var valg om dengang.

Men forestil dig den genindspillet idag. Så skulle du se Dannebrog i
flammer.

Man siger musikkens sprog ikke ændrer sig. En kærlighedssonate er idag som
da den blev skrevet for 100 år siden.

Budskabet i musikken er det samme. Men opfattelsen af en sangtext ændrer sig
markant.

Hilsen Bo Armand

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-05-10 22:08

> Den er skrevet som en protest mod Fællesmarked, der var valg om dengang.
>
> Men forestil dig den genindspillet idag. Så skulle du se Dannebrog i
> flammer.

Åh ja.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-05-10 14:10

"Bo Armand" <bo_armand@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>

> Den er skrevet som en protest mod Fællesmarked, der var valg om dengang.
>
> Men forestil dig den genindspillet idag. Så skulle du se Dannebrog i

Når Krutte har så svært ved at holde danskerne ud, så er det da
besynderligt, at han ikke rejser til et andet land, som han bedre kan lide.
Hmmmmm.........?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 05-05-10 14:28

meddelelsen news:4be16e31$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Når Krutte har så svært ved at holde danskerne ud, så er det da
> besynderligt, at han ikke rejser til et andet land, som han bedre kan

Måske Island?
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Martin [TMM]

Dato : 05-05-10 14:41

Hej
P.Petersen wrote:
> Måske Island?

Der brænder de da også noget af...
Hvem snakkede om forsikringssvindel?!

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 14:49

"Martin [TMM]" <tmm@---FJERNDETTE---trutter.dk> skrev i en meddelelse

> Der brænder de da også noget af...
> Hvem snakkede om forsikringssvindel?!

Hvad med at genindspille denne film på Island:
http://www.scope.dk/film/3173-joe-og-vulkanen?

Der skal bare ændres et par ting, bl.a. titel og handling:

"Åge og vulkanen" - En film om hvordan de indfødte smed en fremmedarbejder
ned i en vulkan, da han vendte hjem med noget støjende musik der ved et
uheld kunne høres offentligt"

Fra : Allan Krautwald

Dato : 05-05-10 15:26

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge og vulkanen" - En film om hvordan de indfødte smed en fremmedarbejder
> ned i en vulkan, da han vendte hjem med noget støjende musik der ved et
> uheld kunne høres offentligt"

Ville personligt gerne skrive såvel drejebogen samt filme den scene

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-05-10 15:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> Ville personligt gerne skrive såvel drejebogen samt filme den scene

hehe he
Ville med akkurat ligeså stor interesse skrive filmen
KRUTTE MED RØVEN I FRITUREGRYDEN

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-05-10 14:49

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Måske Island?
> Med venlig hilsen
> Pelle

Nej lille Pelle. Det tror jeg helt afgjort ikke. Især ikke hvis han kender
historien hvad island i mange år krævede af USA for at de måtte oprette
Keflavik militærbase, ved Reykjavik.

Man krævede i en årrække (til det blev afsløret):
At USA kun måtte sende hvide soldater til basen
(De udsende måtte ikke racemæssigt adskille sig fra den islandske
befolkning, som det hed)

Hilsen Åge