Stafetten: Storbyen
Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-05-10 16:35

Stafetten går, i forlængelse af Toms "Road trip", til *Storbyen*.
Den by alle veje fører til, hvadenten man kører i bil, med tog
eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der
hører til Storbyen.

Et par igangsættere:

Petula Clark - Downtown:
http://www.youtube.com/watch?v=FKCnHWas3HQ

Martha & The Vandellas "Dancing in the Streets":
http://www.youtube.com/watch?v=CdvITn5cAVc

Roman Holiday tribute - On an evening in Roma:
http://www.youtube.com/watch?v=5X6kHbJNwQE&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-10 16:47

> [...]
> eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
> bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der

Så lad os starte i København, med Gasolins "Stakkels Jim":
http://www.youtube.com/watch?v=_n8QusZfyME

Videre til "The Beg Apple", med et af mine yndlingsnumre, nemlig Billy Joels
"New York State Of Mind"
http://www.youtube.com/watch?v=UZh8YjbDiVk
F*** den mand spiller et solidt piano

Til slut både New York og Berlin.
Leonard Cohens "First We Take Manhattan", i en version med Sirenia:
http://www.youtube.com/watch?v=O_b4l6j_TI0

/Alex

Fra : Max

Dato : 04-05-10 20:33

Hej Alex

> Videre til "The Beg Apple", med et af mine yndlingsnumre, nemlig
> Billy Joels "New York State Of Mind"

Det er også et vidunderligt nummer.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 08:34

> Det er også et vidunderligt nummer.

Jeg kom til at lytte lidt mere til Billy, og genfandt denne:

http://www.youtube.com/watch?v=c60EgbG10L8
Ray og Billy sammen, så kan blues ikke laves flottere

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-05-10 17:31

On 04-05-2010 17:35, Herluf Holdt, 3140 wrote:
> [...]
> eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
> bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der

Jeg vælger nogle, ikke lystige men snarere vemodige glimt, fra fortiden:

Vera Lynn med "The London I Love":

http://www.youtube.com/watch?v=N1WnfrYOFVA

Marlene Dietrich med "Das Ist Berlin":

http://www.youtube.com/watch?v=jeoMx6pojYI&feature=related

Richard Tauber med "Wien, Du Stadt Meiner Träume":

http://www.youtube.com/watch?v=eu9M8NSys2Y&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-10 17:32

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
> bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der

Peter Belli - Bliv væk fra vort kvarter
http://www.youtube.com/watch?v=Yf6OBIT-ao8

Hilsen Åge

Fra : Hauge

Dato : 04-05-10 17:38

Herluf Holdt, 3140 skrev:
> [...]
> eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
> bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der

Jamen så vil jeg da vælge soundtracket til en god serie, der omhandler
en storby:
http://www.youtube.com/watch?v=QRi_nikzMBA

Mvh Hauge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-05-10 17:53

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen så vil jeg da vælge soundtracket til en god serie, der omhandler en
> storby:
> http://www.youtube.com/watch?v=QRi_nikzMBA

Det vi jeg også så:
http://www.youtube.com/watch?v=Xz8c0oPxqc8

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-05-10 18:00

> [...]
>
> Martha & The Vandellas "Dancing in the Streets":
> http://www.youtube.com/watch?v=CdvITn5cAVc
>
> Roman Holiday tribute - On an evening in Roma:

Country genren skal da ikke helt glemmes...
Så her et lille stykke Charley Pride... Som vist slet ikke er så glad for
Baltimore,
Som konen skulle forestille at være....

http://www.youtube.com/watch?v=aPD1yKPTzGM&feature=PlayList&p=5090C82487A286D6&playnext_from=PL&playnext=1&index=16

M.V.H....Benny..

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-05-10 18:14

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> [...]
>
> Martha & The Vandellas "Dancing in the Streets":
> http://www.youtube.com/watch?v=CdvITn5cAVc
>
> Roman Holiday tribute - On an evening in Roma:

Dionne Warwick vil gerne til San Jose, men sangen handler mest om
storbyens fælder:

http://www.youtube.com/watch?v=mZuOgEptHcU

Mens Art Garfunkel var ude at flyve, syntes Paul Simon, han er den
eneste levende dreng i New York:

http://www.youtube.com/watch?v=hJGSHMgbB0E

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Carl Drud

Dato : 04-05-10 18:12

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> writes:

> [...]
> eller bus eller spadserer. Downtown, hovedstrøget, la Placa,
> bycentret, byparken, hovedbanegården, ... ja alt hvad der

Bobby Womack - Across 110th Street
http://www.youtube.com/watch?v=UOg_8hCC4u4

Jay-Z w/Alicia Keys - Empire State of Mind
http://www.youtube.com/watch?v=0UjsXo9l6I8

Fats Domino - Walking To New Orleans
http://www.youtube.com/watch?v=o-eWAuFmjN0

--
Carl

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-05-10 21:50

> Fats Domino - Walking To New Orleans
> http://www.youtube.com/watch?v=o-eWAuFmjN0

Og da han nu var gået hele vejen, kunne han vælge at fejre Mardi Gras. Jeg
kunne ikke finde den med Fats selv på YouTube, så her er den med Eric Burdon
http://www.youtube.com/watch?v=Wd9vs1v27hg&feature=related

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 04-05-10 18:32

On 04-05-2010 17:35, Herluf Holdt, 3140 wrote:
> Stafetten går, i forlængelse af Toms "Road trip", til *Storbyen*.

Man bliver aldrig færdig med New York.

Frank Sinatra og Tony Bennett med "New York New York".
Det burde måske have været et eksempel med Sinatra alene, men jeg syntes
Tony Bennett skulle med. Jeg syntes Bennet er god, måske bedst i lettere
jazznumre.
Han lever vistnok stadig i bedste velgående.

http://www.youtube.com/watch?v=dbWHEM1sn0Y&feature=related

Billie Holiday med "Autumn in New York":

http://www.youtube.com/watch?v=SPUl-DbYm_E&feature=related

Jo Stafford og Tommy Dorsey's orkester med "Manhattan Serenade". Dette
er en tidlig indspilning. Hun var meget populær i 1950-60'erne. Det er
kun nogle få år siden, at hun døde.

http://www.youtube.com/watch?v=3MvqRvxbRoE&feature=related

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 04-05-10 20:38

Hej Herluf

> Stafetten går, i forlængelse af Toms "Road trip", til *Storbyen*.

Vi håber jo på den snart kommer

Lovin' Spoonful - Summer In The City
http://www.youtube.com/watch?v=zWXcjYNZais

og så en tur til Østrig

Billy Joel - Vienna
http://www.youtube.com/watch?v=7VLMTegJDcQ

Max

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 08:14

> Billy Joel - Vienna
> http://www.youtube.com/watch?v=7VLMTegJDcQ

Fantastisk smuk sang, både musikalsk og lyrisk.

"Vienna" fik mig til at tænke på Ultravox:
http://www.youtube.com/watch?v=xJeWySiuq1I

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 04-05-10 21:44

London er en dejlig by, som er omtalt i mange sange. Her er en god gammel
en:: Pretty Things og London Town

http://www.youtube.com/watch?v=4UgdwkAh7Ro

Og Ralph McTell kan fortælle om byens gader.'
http://www.youtube.com/watch?v=Ctb-SrwL884

I en helt anden genre tog Julie Driscoll til Cairo:
http://www.youtube.com/watch?v=ozjXTagz75Q

Jan

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 04-05-10 22:25

> Stafetten går, i forlængelse af Toms "Road trip", til *Storbyen*.

Den første der falder mig ind er Ralph McTell med Streets of London
http://www.youtube.com/watch?v=DiWomXklfv8

Derefter skal vi en tur til Irland med dubliners og deres The Town I loved
So Well
http://www.youtube.com/watch?v=zvSO2beh5sk

--
Uffe Bærentsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 05-05-10 15:01

Uffe Bærentsen skrev:

> Den første der falder mig ind er Ralph McTell med Streets of
> London http://www.youtube.com/watch?v=DiWomXklfv8

Tak for den, Uffe.

*Den skal du have stafetten for*

"The best version of Ralph McTell singing
The Streets of London through the years."

Ralph McTell (i flere aldre) husker os lige på de eksistenser
i storbyen, som man ofte haster hurtigt forbi.

--
Herluf :·)

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 05-05-10 16:03

> Tak for den, Uffe.
>
> *Den skal du have stafetten for*

Takker og vil prøve at finde et nyt emne

--
Uffe Bærentsen

Fra : J.Madsen

Dato : 05-05-10 00:31

On 04/05/2010 16:35, Herluf Holdt, 3140 wrote:
> [...]
>
> Martha & The Vandellas "Dancing in the Streets":
> http://www.youtube.com/watch?v=CdvITn5cAVc
>
> Roman Holiday tribute - On an evening in Roma:

Vil byde in med Journeys Don't Stop Believing:
http://www.youtube.com/watch?v=barLaHrtvoM

fordi den beskriver noget centralt om det at komme til og leve i en storby.

En anden ting jeg forbinder med storbyer er den klassiske
kriminaldetektiv med cottoncoat og blød hat.

Her personificeret med Wigge/Rasmussens Klap i Olsen:
http://www.youtube.com/watch?v=idrRs-FgEwA&feature=related

fordi saxofonen passer og Wigge-Rasmussen kan et eller andet og aldrig
rigtig er blevet provinsunderholdning.

Endelig to i rap:
Peter Bellis Istedgade: http://www.youtube.com/watch?v=C9VkPULBjHg
og
Dubliners Monto: http://www.youtube.com/watch?v=Wny_0pi4hR4

fordi en rigtig storby ikke kan være foruden...

Mvh
Jeppe