Violer
Fra : Elmer Fjort

Dato : 05-05-10 23:01

Her først på ugen, muligvis i søndags var der på en af de danske tv kanaler
et have program.

Der var flere forskellige medvirkene, blandt andet en som snakkede om noget
han kaldte frøvioler,
mener jeg det var.
Planter der ikke så ud af ret meget blad mæssigt, men som sendte en høj,
1-1,2 meter, blomsterstand op.

Problemet er at jeg ikke kan finde noget som helst om den slags planter
nogen steder.

Andre som så programmet og som kan hjælpe mig/os lidt videre??

Elmer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-05-10 23:19

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen
> Problemet er at jeg ikke kan finde noget som helst om den slags
> planter nogen steder.

Violfrøstjerne

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=violfr%C3%B8stjerne&meta=&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=violfr%C3%B8&gs_rfai=

Jan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 06-05-10 09:22

> Violfrøstjerne
>
> http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=violfr%C3%B8stjerne&meta=&aq=0&aqi=g1&aql=&oq=violfr%C3%B8&gs_rfai=
>
> Jan

Mange tak!

Elmer

Fra : lom k

Dato : 06-05-10 08:53

Elmer Fjort wrote:

> [...]
> planter nogen steder.
>
> Andre som så programmet og som kan hjælpe mig/os lidt videre??

ser du har fået svar. men som hjælp. så kan DR1+2 programmer findes på
nette. Så når man som jeg ikke latid lige få fat i navne etc er det
muligt lige at se det igen.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 06-05-10 09:22

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse

> ser du har fået svar. men som hjælp. så kan DR1+2 programmer findes på
> nette. Så når man som jeg ikke latid lige få fat i navne etc er det
> muligt lige at se det igen.

Jeg var også inde og kigge på DR hjemmeside, men kunne kun finde
frilandshaven, og
synes ikke at det var lige det jeg skulle bruge.

Elmer

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-05-10 21:21

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg var også inde og kigge på DR hjemmeside, men kunne kun finde
> frilandshaven, og
> synes ikke at det var lige det jeg skulle bruge.

Søren Ryge har omtalt den i flere af sine haveprogrammer - du skal finde
nogle af dem fra hans egen have.

Jan

Fra : Elmer Fjort

Dato : 06-05-10 21:30

> Søren Ryge har omtalt den i flere af sine haveprogrammer - du skal finde
> nogle af dem fra hans egen have.

vi tager lige turen forbi den lokale planteskole og ser hvad de har at
byde på.

elmer