Hjælp med gds haveskur
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-05-10 18:18

Hej

Jeg er igang med et lille haveskur, men kan ikke hitte ud af, hvordan jeg
får lavet en pæn afslutning mht tag, stern og vindskede... Ja bare grin, men
jeg aner ikke en kæft om tømmerarbejde - har bare fulgt nogle tegninger, som
ikke helt passer med det valgt B6 tag...;)

http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/foto-2.jpg

http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/foto2.jpg

http://i48.photobucket.com/albums/f207/plex_dk/foto3.jpg

Hvad gør jeg?

Anskaffer mig nogle bredere brædder til vindskeder, så de flugter med stern
eller skærer taget til, så sternbrættet kan stikke over taget?

Eller noget helt andet?

Er det normalt at vindskede går lidt forbi sternen?

Mvh
Hans

Fra : Martin Bak

Dato : 05-05-10 20:11

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Eller noget helt andet?
>
> Er det normalt at vindskede går lidt forbi sternen?

Hvor langt er du kommet? Har du sat sternen fast? Jeg ville bestemt lave
sternen så den er lodret. Vindskeden ville jeg lave af 2 brædder uden på
hinanden, først det nederste, og derpå endnu et bræt helt op til taget.
Vindskeden vil således blive ca. ½ gange så høj som sternen. Den skal
selvfølgelig også skæres så afslutningerne er lodrette, og kommer til at gå
pænt forbi sternen. Det kan være nødvendigt at sætte et flækket bræt over
det nederste vindskedebræt som underlag for det øverste.

Håber du forstod

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 05-05-10 20:13

> Vindskeden vil således blive ca. ½ gange så høj som sternen.
½ gange højere, mener jeg naturligvis.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 05-05-10 20:27

> Hvor langt er du kommet? Har du sat sternen fast?

Har kun sat øverste sternbræt på, men kan da hurtigt skrue den ned igen :)

> Jeg ville bestemt lave sternen så den er lodret.

Ja kan godt se nu, at det nok bliver pænere. Af med skidtet og frem med
saven ;)

Det tror jeg :)

Tak for hjælpen

Mvh