Border i tabel
Fra : Bent Christensen

Dato : 04-05-10 20:39

Hej

Jeg er ved at lave en ekstra menu, som jeg lige ville sætte
hurtigt op i en tabel, men nu bøvler jeg med rammen.

Der kommer en hvid streg mellem cellerne og den vil jeg gerne
have væk. Jeg har uden held sat border til nul alle de stede jeg
kan komme i tanke om, men stregen forsvinder ikke.

Er der en, som vil være rar, at fortælle mig, hvad jeg overser
her?

HTML:

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="ekstramenu.css"

/>
</head>

class="menu1" align="center"><a

href="http://123.dk">Nyheder

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-05-10 20:53

Bent Christensen har bragt dette til os:
> [...]
> have væk. Jeg har uden held sat border til nul alle de stede jeg
> kan komme i tanke om, men stregen forsvinder ikke.

8X

Et link, hvor vi kan se problemet? Har hverken tid eller lyst til at
reproducere det selv...
Længe siden jeg har gjort det i tabel - men noget med cellspacing eller
cellpadding, hvis det stadig er valid kode - ( hvis det betyder noget
for dit forsøg ).

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Bent Christensen

Dato : 04-05-10 20:59

Desværre Birger

Jeg har den kun offline

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bent Christensen

Dato : 04-05-10 21:04

Tak Birger

Dit indlæg gav mig den ledetråd, jeg havde behov for, det var cellspacing,
jeg skulle bruge

Fra : Allan Vebel

Dato : 04-05-10 23:25

Bent Christensen skrev:

> Jeg er ved at lave en ekstra menu, som jeg
> lige ville sætte hurtigt op i en tabel, men nu
> bøvler jeg med rammen.

Det er bedre helt at undlade tabeller, og særligt
til en menu.

> Der kommer en hvid streg mellem cellerne og
> den vil jeg gerne have væk.

I css sættes det med border-collapse:collapse;

Undlad helt at sætte disse parametre - det hele
kan styres med css. Alt andet er forældet kode.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk