Fejl i IE8, men ikke i FF3 og Chrome
Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 04-05-10 18:10

Hej NG

På adressen www.bossenmoeller.dk har jeg forsøgt at lave bl.a. en
gæstebog. På siderne med fotoalbummet, "skriv i gæstebogen" og på
forsiden er der intet galt i nogen af de tre browsere, men i
selve gæstebogen går noget galt i IE og kun i IE. Hos mig (i IE)
forsvinder linkene i menuen, på nær ved a:hover, som åbenbart er
sort. Derudover bliver div.top også højere, så man kan se
baggrundsbilledet 1½ gang.

Forsiden validerer, fotoalbummet gør næsten (noget er galt i
scriptet, men det tør jeg ikke pille ved), "skriv i gæstebogen"
validerer næsten (fejl i form, men den tør jeg ikke pille ved, og
selve gæstebogen validerer faktisk også.

Jeg går ud fra, at fejlen er en CSS-fejl, men kan ikke finde den.
Er der nogen bud?

Pft.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : ib petersen

Dato : 04-05-10 18:34

Marcia Bossen Braddy wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> baggrundsbilledet 1½ gang.

> Jeg går ud fra, at fejlen er en CSS-fejl, men kan ikke finde den.

Hej Marcia
Et hurtigt bud !!
Du har baggrundsfarven #99CCFF i din dv.menu og også denne farve på
dine link - pånær som du skriver a:hover der er sort.
Derfor kan du ikke se linkene.

hilsen ib

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 04-05-10 18:44

> [...]
> Du har baggrundsfarven #99CCFF i din dv.menu og også denne farve på
> dine link - pånær som du skriver a:hover der er sort.

Tak, det hjalp da lidt. Rettede linkene i menuen til, så der også
er links i den class, der hedder :active, :visited mv.

Der resterer stadig en udfordring med div.top? og med selve listens
udseende i menuen på den pågældende side....?

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-05-10 20:56

ib petersen:

> [...]
> Du har baggrundsfarven #99CCFF i din dv.menu og også denne farve på
> dine link - pånær som du skriver a:hover der er sort.

Burde det ikke give samme problem i alle browsere?

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Birger Sørensen

Dato : 04-05-10 23:29

Birger Sørensen:
> ib petersen:

> Burde det ikke give samme problem i alle browsere?
>
> Birger

Links kan heller ikke ses i FF.
Problemet er som ib skriver : div.menu har baggrundsfarve 99CCFF, og a
har skriftfarve 99CCFF, hvorfor linksene ikke ses, undtaget ved hover.
Brug en anden farve til links...

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-05-10 20:31

Fjern mellemrummet efter de tre prikker.
Det havde iøvrigt været rart med et direkte link så man ikke skulle
skrive noget tåbeligt for at komme der til.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 04-05-10 20:57

Jens Peter Karlsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Fjern mellemrummet efter de tre prikker.
> Det havde iøvrigt været rart med et direkte link så man ikke skulle
> skrive noget tåbeligt for at komme der til.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Mange tak, det vil jeg prøve. Jeg forstår dog ikke helt den med
linket??