finde dom - afgørelse
Fra : Ukendt

Dato : 02-05-10 23:38

hej eksperter

Jeg fandt sidste år via google en side med følge indhold. (som jeg lige
husker det)

En mand havde for høj indtængt til at få samværsdiæter via kommunen, han
betalte ikke børnebidrag (henstand), manden mente at han godt kunne bruge
fradrag for den gæld han havde via ubetalt børnebidrag for derved at få
flere penge udbetalt da gæld kan trækkes fra, kommune eller skat var ikke
enig.

Dommen/ afgørelsen lød på at, det han godt kunne få fradrag for det ubetalte
børnebidragsgæld han havde, som han ikke betalte af på og at man lagde vægt
på at manden i sin levetid ville kunne betale sin børnebidragsgæld på sigt,
derfor var det ok for manden at få fradrag på det selv om han ikke betalte
af på det.

******

Jeg er ikke sikker på om det var på social jura det stod, og ville være glad
hvis i evt har kendskab til hvor jeg kan finde ovenstående dom/afgørelse.

mvh
claus

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-05-10 17:10

claus skrev den 03-05-2010 00:38:

> Jeg er ikke sikker på om det var på social jura det stod, og ville være glad
> hvis i evt har kendskab til hvor jeg kan finde ovenstående dom/afgørelse.

Det lyder som noget skatteretlig.

Du kan finde en masse afgørelser på
http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=80859

Spørgsmålet er så om det er i SAN, LSR eller de almindelige domstole
hvor dommen er afsagt.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-10 23:58

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=80859
>
> Spørgsmålet er så om det er i SAN, LSR eller de almindelige domstole hvor

Jeg fandt heldigvis siden igen efter længere tids søgen

http://www.wiederquist.dk/NyhedsVisning.aspx?nyhed_id=87

SM A - 28 - 06

hvis de nysgerrige ville læse med.

Fra : Jet

Dato : 05-05-10 00:29

On 3 Maj, 01:38, "claus" <x> wrote:
> [...]
> hvis i evt har kendskab til hvor jeg kan finde ovenstående dom/afgørelse.

Hjælp til samværsudgifter efter aktivloven
lov om aktiv socialpolitik - lovbekendtgørelse nr. 1009 af 24. oktober
2005. § 83

Fra : Jet

Dato : 05-05-10 00:29

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-10 13:40

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
On 3 Maj, 01:38, "claus" <x> wrote:
> [...]

> Hjælp til samværsudgifter efter aktivloven
> lov om aktiv socialpolitik - lovbekendtgørelse nr. 1009 af 24. oktober

jo tak, men § 83 fortæller jo ikke rigtigt noget konkret, fordi jeg ved at
kommunen har alle mulige variabler for hvordan § 83 skal tolkes så de undgår
at skulle give hjælp til samværs udgifter. Disse variabler er desværre
listet nogen steder offentlig og ifølge kommunen hvor jeg bor i, siger man
blot at det er et skøn / vuderirng fra sag til sag.

I mit tilfælde synes kommunen at jeg giver for meget i husleje og derfor
skal nedbringe dette. Men når man nu har 4 børn på samvær vil det betyde at
jeg skal gå fra en 4 værelses og ned til en 2 værelses lejlighed for at opnå
denne besparelse. en 3 værelses hvor jeg bor koster mere i husleje med nyt
køkken end en 4 værelses uden nyt køkken. Jeg synes ikke det er barnets tav
at man skal stues sammen i en 2 værelses, desværre er det vilkårene.