Stafetten: road trip
Fra : TL

Dato : 03-05-10 14:46

Opgaven for denne stafet er "road trip". Hvilke numre er de rette når
man sætter sig bag rattet, ruller toppen ned, og kører vest på Route
66? Det rette soundtrack til drengerøvsturen gennem ørkenen til Las
Vegas. Eller vinduet ned, armen ud af vinduet, mens man langsomt
ruller langs stranden i Malibu med udsigt til Stillehavet og
surferpigerne. Eller...
Sangene kan være de rette fordi de bare har den rette "lyd", eller
teksten kan være rigtig, eller der kan være personlige grunde til at
sangen er associeret med "road trip". (F.eks er Sheryl Crow's "All I
Wanna Do" i mit hoved uafvendeligt associeret med min første ferie i
USA, hvor hver eneste radiostation langs Highway 1 mellem LA og San
Francisco tilsyneladende spillede den non-stop).

Et par eksempler for at få bolden igang:

ZZ Top, "Viva Las Vegas"
<http://www.youtube.com/watch?v=dBDa7Qr0bsM>
Den har den rette lyd, kan spilles HØJT når man racer gennem ørkenen
til Las Vegas, og så er teksten også rigtig.

Steppenwolf, "Born to be wild". Måske et alt for oplagt og kedeligt
valg, men den SKAL med.
<http://www.youtube.com/watch?v=xm5DPlNCmtk>

Fra : Jan Kronsell

Dato : 03-05-10 15:36

TL wrote:
> [...]
> til Las Vegas, og så er teksten også rigtig.
>
> Steppenwolf, "Born to be wild". Måske et alt for oplagt og kedeligt

Jeg vil bruge en del af min sommeferie i år på Route 66 (og andre steder i
USA) og så skal jeg selvfølgelig høre Bobby Troups "Get Your Kicks on Route
66", men jeg foretrækker den i Chuck Berrys version, men de´n er næsten for
nem, så for ikke at have for mange med her, ryger den ud. I stedet et par af
de numre, jeg faktisk altid har med på en CD, når jeg rejser til USA

På vej til San Francisco skal jeg høre, ikke Let's go to San Francisco eller
San Francisco (be sure to wear flowers in your head), men derimod Animals
med San Franciscan Nights

http://www.youtube.com/watch?v=vpXmWQefAcg

Så vil jeg givetvis også komme til at lytte til Doors, Land Ho. Igen ved jeg
ikke hvorfor, bortset fra at den har en rytme, som passer til bilens rokken
ud gennem ørkenen mod Monumenmt Valley:

http://www.youtube.com/watch?v=X0PmEXlPvZM

En anden "sikker vinder" er det meget underlige (siger min kone) nummer
Surfin' Bird med Trashmen. Hvorfor ved jeg ikke, men den skal bare høres.

http://www.youtube.com/watch?v=uj0GtRI4Ulo

Endelig har jeg med sikkerhed også Troggs med Black Bottom med derover -
igen mest på grund af rytmen. De to sidste skal spilles for fuld udblæsning

http://www.youtube.com/watch?v=Q3gDEEm0cQE

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 03-05-10 15:41

On 03-05-2010 15:46, TL wrote:
> Opgaven for denne stafet er "road trip". Hvilke numre er de rette når
> man sætter sig bag rattet, ruller toppen ned, og kører vest på Route
> 66?

Hvis jeg skal tværs over Amerika i bil, så foretrækker jeg kvindeligt
selskab:

Kathy Mattea med "Eighteen Wheels And A Dozen Roses":

http://www.youtube.com/watch?v=6ElCpHuiWkA&feature=fvst

Terri Clark med "A Little Gasoline":

http://www.youtube.com/watch?v=TPv2rhax0FA&feature=PlayList&p=86C88522F5895833&playnext_from=PL&playnext=1&index=60

Lee Ann Womack med "A Little Past Little Rock":

http://www.youtube.com/watch?v=8PAEQvoVfO0&feature=fvst

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-10 15:43

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> til Las Vegas, og så er teksten også rigtig.
>
> Steppenwolf, "Born to be wild". Måske et alt for oplagt og kedeligt

Så sætter vi TRUCK STOP på maskinen:
http://www.youtube.com/watch?v=0wkc5A4_jsI&feature=related
Truck Stop er en af Tysklands populæreste country-grupper

HEIDI HAUGE hjælper os også på vej:
http://www.youtube.com/watch?v=yqqVobm1MdE&feature=related

WENCHE er heller ikke at gå af vejen for:
http://www.youtube.com/watch?v=hJcvRnh7v64

TOM ASTOR er heller ik`k så ringe:
http://www.youtube.com/watch?v=Nqh985Dmad4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-10 17:57

meddelelsen news:4bdee0e2$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Vi skal forrestens huske ikke at glemme MR. PRESIDENT
http://www.youtube.com/watch?v=V4edruSiQTw&feature=related

og ALLAN JACKSON:
http://www.youtube.com/watch?v=J9fwSu8qEFE&feature=related

og TAMRA ROSANES http://www.youtube.com/watch?v=xZ3XLPKq7MU&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 03-05-10 16:27

Hej TL

> [...]
> Vegas. Eller vinduet ned, armen ud af vinduet, mens man langsomt
> ruller langs stranden i Malibu med udsigt til Stillehavet og

Denne er jo selvskreven

Dr.Feelgood-Route 66
http://www.youtube.com/watch?v=QuvYL2AnSeE&feature=related

Og så på stranden

The Beach Boys - Little Deuce Coupe
http://www.youtube.com/watch?v=B1LiKpv-VfE&feature=related

Max

Fra : Carl Drud

Dato : 03-05-10 16:38

TL <tl_dp@roadrunner.com> writes:

> [...]
> Vegas. Eller vinduet ned, armen ud af vinduet, mens man langsomt
> ruller langs stranden i Malibu med udsigt til Stillehavet og

Talking Heads - Road To Nowhere

http://www.youtube.com/watch?v=AWtCittJyr0

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 03-05-10 18:39

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Opgaven for denne stafet er "road trip". Hvilke numre er de rette når
> man sætter sig bag rattet, ruller toppen ned, og kører vest på Route
> 66?

Ingen tur over USA uden rockmusik, med et beat der kan få bagenden af bilen
til at hoppe i takt

Bullet med "Wheels Keep On Turning":
http://www.youtube.com/watch?v=KlldyYytzKo

Delta Cross Band, med "Six Days On The Road":
http://www.youtube.com/watch?v=SoWb_QxYDM0
Godt nok en gammel country-traver, men peppet "lidt" op :)

Lynyrd Skynyrd med "Sweet Home Alabama":
http://www.youtube.com/watch?v=IwWUOmk7wO0
Ja, jeg ved godt at Alabama ligger langt fra route 66, men nummeret passer
ligesom alligevel til en biltur i GUds eget land

/Alex

Fra : Carl Drud

Dato : 03-05-10 21:55

TL <tl_dp@roadrunner.com> writes:

> Sangene kan være de rette fordi de bare har den rette "lyd",

Iggy Pop - The Passenger

http://www.youtube.com/watch?v=9WePP-sDnJc

--
Carl

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 03-05-10 22:19

> [...]
> Vegas. Eller vinduet ned, armen ud af vinduet, mens man langsomt
> ruller langs stranden i Malibu med udsigt til Stillehavet og

Her kommer en der godt nok er skrevet til 2 hjul, men mon ikke det går
alligevel?
Bob Seger and The Silver Bullet Band med Roll Me Away:

http://www.youtube.com/watch?v=NfbBw-YMBeQ

--
Uffe Bærentsen

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 03-05-10 23:16

TL skrev:

> Opgaven for denne stafet er "road trip".

Også en fra Easy Rider:

Smith (1969) The Weight (Robbie Robertson):
http://www.youtube.com/watch?v=qLkmbLoaORU

--
Herluf :·)

Fra : Max

Dato : 04-05-10 14:45

Hej Herluf

> Også en fra Easy Rider:

Så lige at Dennis Hopper ligger for døden.

Max

Fra : TL

Dato : 04-05-10 15:09

On Tue, 4 May 2010 00:15:40 +0200, in dk.kultur.musik "Herluf Holdt,
3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> wrote:

>Også en fra Easy Rider:
>
>Smith (1969) The Weight (Robbie Robertson):
>http://www.youtube.com/watch?v=qLkmbLoaORU

Selvom dette forslag ikke scorer højst i kategorien "originalitet"
så rammer det perfekt til opgaven - stafetten er din.

TomL

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-05-10 15:31

TL skrev:

> Selvom dette forslag ikke scorer højst i kategorien
> "originalitet" så rammer det perfekt til opgaven -
> stafetten er din.

Tak! Jeg må finde på noget.

Det var ellers min mening at finde noget fra filmene
"Sugarland Express", "Thelma & Louise" og "American
Graffiti", men der var ikke megen *musik* i de klip
jeg kunne finde på YouTube.

--
Herluf :·)