Sprungen siderude
Fra : oz3bto

Dato : 04-05-10 01:17

Kommer kørende med 80-90 kmt også lyder der ellers et smeld også vælter det
ellers ind over kæresten med glasskår

FUCK tænker jeg og briger bilen ret hurtig til standsning menes jeg spørger
kæresten om hun er OK (Ligger en skydebane ret tæt på) det er hun heldigvis

Jeg bakker tilbage til hvor det skete for at finde ud af hvad faen der ramte
os .. tænkte på vildfaren kugle eller evt. dyr da det jo er i en skov
strækning ..
Dyr ligger der ingen af og kugle er ikke muligt da der 20-25M inde i skoven
går en lodret klippevæg op (Bor i Norge).. Umiddelbart ligger der heller
ikke andet som småsten

Får så lige roet kæresten og hunden ned og får fjernet de værste glasskår og
finder et tæppe kæresten kan sidde på
Triller hen på skydebanen der ligger ½km ca derfra og der er ingen

Nu undres jeg så over hvordan faen det kan ske det er højre siderude og der
var hverken modkørende eller gående i nærheden

Nogen der har forslag ?

Fra : Dak

Dato : 04-05-10 14:14

> Nogen der har forslag ?

Hvis i har automatiske ruder så sidder disse ret nemt i spænd og
muliggøre sprængning af ruden ved bare den mindste rystelse.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : SvenP

Dato : 04-05-10 11:44

Jeg har engang oplevet det med en bagrude. Den eneste rimelige forklaring
jeg har fundet frem til, er at der kan have været "spændinger" i glasset.
Hvordan de spændinger skulle opstå, og hvorfor de pludselig udløses i en
halvgammel bil. Har jeg til gengæld aldrig været i nærheden af en opklaring
af.

Mvh. Sven