Peugeot 206 ikke helt uden fejl
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-05-10 11:31

Hej gruppe

Jeg købte i starten af februar en Peugoet 206 fra '99, kørt 160.000, nysynet
og alle service overholdt. Så langt så godt. Men siden jeg købte den, har
jeg måttet skifte følgende:

Ventilatoren foran, da den knækkede og var tæt på at spise hele køleren.
Udstødningen.
Venstre styrekugle.

Nu skal den så ydermere have skiftet tændspole, da der er fugt i den og den
kun kører på 3 cylindre. Derudover er der også knas med højre forhjul og det
lyder som en bærekugle/styrekugle/stabilisator ifølge mekanikeren. Under
alle omstændigheder skal den på værksted i næste uge.

Skal jeg bide i det sure æble og satse/håbe på, at jeg efterhånden har været
omkring de ting, der typisk går i stykker og det fremover bliver lidt bedre?
Eller kan jeg forvente mere uheld, der ramler ned over den?

Søren

Fra : C. Caspersen

Dato : 01-05-10 13:30

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4bdc02c7$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Eller kan jeg forvente mere uheld, der ramler ned over den?

Nu bliver jeg nok klynget op af de frankofile, men ja - du bliver aldrig
færdig med at reparere på den.

Jeg har selv haft Peugeot årg. 1997 i perioden 1999-2000, og jeg kan nikke
genkendende til alle dine beskrivelser.

Jeg får ALDRIG franske biler igen.

/Caspersen

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-05-10 13:44

"C. Caspersen" <cmccas@fjerndettesol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> færdig med at reparere på den.
>
> Jeg har selv haft Peugeot årg. 1997 i perioden 1999-2000, og jeg kan nikke

Argh, det var ikke lige det svar jeg håbede på :)

Søren

Fra : Fister

Dato : 01-05-10 18:31

C. Caspersen wrote on 01-05-2010 :
> [...]
> færdig med at reparere på den.
>
> Jeg har selv haft Peugeot årg. 1997 i perioden 1999-2000, og jeg kan nikke

Jeg har haft 2 franskere fra ny, og kan kun tilslutte mig det. Skynd
dig af med potten, reperationerne stopper aldrig.
Dyr lektie, jeg betaler stadig af på min, men der er snart lys for
enden af en meget lang tunnel.
Kai

Fra : Armand

Dato : 01-05-10 16:12

Søren Bøgh Nielsen skrev:
> [...]
> omkring de ting, der typisk går i stykker og det fremover bliver lidt bedre?
> Eller kan jeg forvente mere uheld, der ramler ned over den?

Bid det i dig at det IKKE er en ny bil du har købt :-|

En ti år gammel bil med 150.000km på tælleren VIL afstedkomme alskens
nedslidninger og, med undtagelse af køler-vingen, er det jo deciderede
sliddele du nævner, og den eneste trøst er at det du allerede har fået
lavet ikke kommer igen lige med det første.
Hvis ikke man selv magter at skrue i øsen, kan det imidlertid løbe
kraftigt op

--
Armand.

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 01-05-10 17:31

> Bid det i dig at det IKKE er en ny bil du har købt :-|

Det gør jeg også. Jeg er forberedt på, at diverse dele skal skiftes, men der
må også gerne være grænser for galskaben :)

> [...]
> lavet ikke kommer igen lige med det første.
> Hvis ikke man selv magter at skrue i øsen, kan det imidlertid løbe

Ja, "heldigvis" er langt de fleste ting sliddele og jeg håber også derfor,
at de dele holder de næste mange kilometer. Håbet er så bare, at der ikke
foreløbig er flere dele, der bestemmer sig for at ville udskiftes. Til al
held har jeg en god aftale med den lokale mekaniker og det hjælper da en
smule på det.

Søren

Fra : Ivan Madsen

Dato : 01-05-10 18:36

On Sat, 1 May 2010 12:30:33 +0200, "Søren Bøgh Nielsen"
<kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:

> [...]
>omkring de ting, der typisk går i stykker og det fremover bliver lidt bedre?
>Eller kan jeg forvente mere uheld, der ramler ned over den?

Du har da også fået alle de plager, du kan få, når du forventede at
købe et stabilt køretøj. Problemet er naturligvis, den er 10 år gammel
og kan opfinde nye måder at drille på hver dag.
Jeg tror, du er ovre det værste - bortset fra, hvis det er en 1.4, så
kan der smutte en toppakning.

De ting, der er gået er bortset fra ventilatoren noget, som slides.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 02-05-10 13:42

"Søren Bøgh Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4bdc02c7$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> og det lyder som en bærekugle/styrekugle/stabilisator ifølge mekanikeren.
> Under alle omstændigheder skal den på værksted i næste uge.

Du har ikke skiftet pærer endnu - det undrer mig meget :)

--
Per

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 02-05-10 17:28

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Du har ikke skiftet pærer endnu - det undrer mig meget :)

Haha - nu du siger det, så er der forresten en af pærerne i det øverste
bremselys over bagruden, der er sprunget :)

Søren