Opfølgning på "Fejl ved huskøb"
Fra : Henning P

Dato : 30-04-10 19:50

Oprindelig tekst:

>Jeg har købt et hus på xx antal kvm. med en tilhørende muret garage på
>(ifølge ejendommæglerens materiale) 110 kvm.
>Men her 6 uger efter købet har jeg målt op fordi jeg købte huset netop pga
>garagen og det formål jeg havde med den.
Du havde al mulighed for at måle op før købet!

> [...]
>Der betyder at jeg ikke kan bruge den til det formål der fra starten var
>hensigten.

>Kan ejendomsmægler drages ansvarlig for snyd med papirerne, når BBR siger
>76
>kvm?
>Husets kvm er også forkerte, selv om han ud for det skriver (ifølge BBR) i
>salgspapirerne.
>Men de 34 manglende kvm. i garagen kan jeg ikke acceptere...Har skrevet til
>min advokat, men vil da gerne høre jeres mening
>da min advokat ikke har så travlt med at skrive tilnage...men han er nu

Resultatet af mine klager er at ejendomsmægleren har erkendt sin fejl og på
Mandag udbetaler en erstatning på 25.000,-
Så det er da godt at jeg ikke lyttede til dem herinde der sagde at der ikke
er noget at komme efter.
Mener da også at det jeg mister ved atmangle de ellers dokumenterede kvm,
skulle koste et eller andet.

Henning P.