Dagens opbyggelige bibelcitater -
Fra : Patruljen

Dato : 30-04-10 14:37

Romerne 1,27: og ligeså opgav mændene den naturlige omgang med kvinden
og optændtes af deres begær efter hinanden; mænd levede skamløst med
mænd og pådrog sig derved den straf for deres vildfarelse, som de
fortjente.

1 Timotheus 1,10: utugtige, mænd der ligger i med mænd, bortførere,
løgnere, menedere, og hvad der ellers strider mod den sunde lære

Fra : Ole Madsen

Dato : 01-05-10 10:35

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen

[...]

kan du forklare mig hvorfor verden er gået fra gal til værre? kan vi ikke
takke ateismen for det? den tro at der er ikke nogen dom over ugudelighed?

Ole

Fra : Patruljen

Dato : 03-05-10 03:36

On 1 Maj, 11:35, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:
> [...]
>
> Patrulje
>
> kan du forklare mig hvorfor verden er gået fra gal til værre?

Jeg er ikke enig med dig i at verden ar gået fra galt til værre. Hvad
syntes du, der er blevet værre ?
Vi er blevet klogere på teknologi til at myrde løs på hinanden. Men
grundlæggende har der altid været krige -

> kan vi ikke
> takke ateismen for det? den tro at der er ikke nogen dom over ugudelighed?

Jeg syntes ikke vi kan takke ateismen for ret meget. Vi kan takke
mennesket måske - som bekender sig til opdelende ideologier.
Religonskrigene varede i 30 år og spredte sig udover hele Europa.

Jeg forstå ikke, hvad du syntes der er blevet værre -

Fra : Ole Madsen

Dato : 03-05-10 10:42

>Jeg er ikke enig med dig i at verden ar gået fra galt til værre. Hvad
>syntes du, der er blevet værre ?
>Vi er blevet klogere på teknologi til at myrde løs på hinanden. Men
>grundlæggende har der altid været krige -

mennesker er blevet hårdere og mere insisterende i at gøre ondt

>Jeg forstå ikke, hvad du syntes der er blevet værre -

hårdheden i mennesker er blevet mere brutal. Uden kærlighed eller respekt
for andre.

Ole

Fra : Patruljen

Dato : 03-05-10 05:03

On 3 Maj, 11:42, "Ole Madsen" <o-mad...@privat.dk> wrote:

> mennesker er blevet hårdere og mere insisterende i at gøre ondt

Det er muligt, at du har ret - men det modsatte er også muligt.
Jeg ved det ikke. Måske skal vi kikke på, hvad der ligger i; " at gøre
ondt -

Det er ikke så let at undersøge retorikken mellem mennesker, som idag,
hvor vi kan anvende medier, såsom det vi bruger her. Men der er dog
udgivet bøger osv. i fortiden der ikke formentlig ikke kunne udgives
idag ?

> hårdheden i mennesker er blevet mere brutal. Uden kærlighed eller respekt
> for andre.

Fortidens torturkamre var formentlig mere brutale end nutidens.
Fortidens henrettelsesmetoder var afgjort mere brutale end nutidens.
Idag er der vist ingen stater, som henretter mennesker ved at binde en
hest fast i hver ekstremitet og rive vedkommende fra hinanden. Osv.
etc.

Vi har dog trods alt formuleret et universelt ideal;
menneskerettighederne. Nu mangler vi så bare at se dem implimenteret -
i alle lande.