Breaking news: James Last til Danmark
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 23:54

Ja, det er sgu BREAKING NEWS, det her. Man tror det er løgn. Hele landet
invaderes af tysk slager. Det virker som om hele musikopfattelsen i danmark
er ved et skillepunkt - og har allerede overskrevet den med flere længder.

Der er efterhånden intet der kan overraske en. De store slagerorkerstre
fortsætter invasionen ind i Danmark. I GUDER! om ikke

JAMES LAST er så venlig at beære os med et besøg. Han kommer til
Vestjylland, nærmere betegnet Herning Multiarena. Det foregår den 18. marts
2011 - altså om et små års tid.

http://www.mch.dk/MCH-PORTAL/MCH/Presse/Seneste-nyt/Nyhed.aspx?Action=1&NewsId=697&PID=198

Captain Cook, James Last, Hansi Hinterseer, Helene Fischer, Semino Rossi og
Mereille Mathieu kommer til landet og vi har lige haft Judith und Mel på
besøg med 3 koncerter spredt ud over det ganske danske land.

Og Hansi Hinterseer har besat den danske hitlistes 1. plads for 4. uge i
træk

Man må nok sige at danskerne har taget den tyske slager til sig med
kyshånd - det er faktisk den nye folkelige musik for danskerne, mere end
dansktop. Vi er til tysk musik i Danmark

Det bliver ved og ved og ved.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 01-05-10 06:25

meddelelsen news:4bdb5f8c$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> kyshånd - det er faktisk den nye folkelige musik for danskerne, mere end
> dansktop. Vi er til tysk musik i Danmark

Kære Aage.
Du bør opsøge din læge og få tildelt en ekstra dosis Prozac inden du kører
helt af sporet.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel

Dato : 01-05-10 08:31

> JAMES LAST er så venlig at beære os med et besøg. Han kommer til
> Vestjylland, nærmere betegnet Herning Multiarena. Det foregår den 18.
> marts 2011 - altså om et små års tid.

Det kunne jeg godt tænke mig at overvære, selv om det sikkert koster en
nationalformue. Hvis vi ser bort fra de frygtelige "NonStop Party"-albums
fra 70'erne med Last-versioner af store hits bunkled i medleys med tre af
hver, så er hans orkester formidabelt. Jeg har selv en stor samling af cd'er
med orkestermusikken. Han er i øvrigt 81, men forhåbentligt holder han mange
år endnu.

James Last Medley: http://www.youtube.com/watch?v=S8pbdwn253M

> Captain Cook, James Last, Hansi Hinterseer, Helene Fischer, Semino Rossi
> og Mereille Mathieu kommer til landet og vi har lige haft Judith und Mel
> på besøg med 3 koncerter spredt ud over det ganske danske land.

Enten kan man lide den franske sanglærke eller de andre. Men imponerende
nok.

> Og Hansi Hinterseer har besat den danske hitlistes 1. plads for 4. uge i
> træk

Super

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 09:15

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Han er i øvrigt 81, men forhåbentligt holder han mange år endnu.

Johh, men ikke som orkesterleder. For ca. et halvt års penge siden har han
bekendtgjort, i Musikantenstadl, at orkesteret nedlægges omkring 1. maj
2011. Altså om et år og Holstebro er blandt de sidste byer han besøger.
Afskedsturneen hedder "Musik ist seine velt".
Jeg synes dog det er meget mystisk at der intet står om det på hans
hjemmeside længere. Det mener jeg der gjorde. Jeg tror faktisk han kan have
skiftet mening. Sådan noget har man hørt om tidligere. Tina Turner har vist
holdt en bunke afskedsturneer.

> Enten kan man lide den franske sanglærke eller de andre. Men imponerende
> nok.

Ja, hun synger fantastisk

> Super

Hansi styrer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 09:31

meddelelsen news:4bdbe2f6$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Johh, men ikke som orkesterleder. For ca. et halvt års penge siden har
> han bekendtgjort, i Musikantenstadl, at orkesteret nedlægges omkring 1.
> maj 2011.

STOP STOP STOP- Det passer ikke - Det var DIE FLIPPERS.
Det var sgu en grim rap-and. Sorry.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 09:34

meddelelsen news:4bdbe6d5$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> STOP STOP STOP- Det passer ikke - Det var DIE FLIPPERS.
> Det var sgu en grim rap-and. Sorry.

Håber ikke nogen fik ildebefindende. Det var Die Flippers der stopper. Og
den sidste koncert bliver i Mannheim den 19. marts 2011.
http://www.dieflippers.de/flash/index.html

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 01-05-10 10:15

> Håber ikke nogen fik ildebefindende. Det var Die Flippers der stopper. Og
> den sidste koncert bliver i Mannheim den 19. marts 2011.
> http://www.dieflippers.de/flash/index.html

Jeg er oppe igen efter en times tid bevidstløs på gulvet efter denne nyhed.
Det er ret trist at høre, da jeg er vild med dem

/Michel

Fra : Steen

Dato : 01-05-10 11:07

In article <4bdbf0fa$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
"Michel" <nosp@mthanks.dk> wrote:

> Jeg er oppe igen efter en times tid bevidstløs på gulvet efter denne nyhed.
> Det er ret trist at høre, da jeg er vild med dem
>
> /Michel

Ej, så bliver min datter på 13 da ked af det. Hun elsker at se Flipper i
fjernsynet.

--
http://www.facebook.com/isteendk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-05-10 09:18

Åge Halldorsson skrev:

>Hansi Hinterseer har besat

Føj en bz'er

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 09:46

meddelelsen news:4bdb5f8c$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> JAMES LAST er så venlig at beære os med et besøg.

...........men jeg har læst at han vist tager et par folk med, hehehe. Der
stod at der vist var 50 mand i orkesteret. Jeg har tidligere læst at hans
orkestermedlemmer og medhjælpere og teknikere alle får ens løn, uanset hvad
de laver - og at den var på niveau med en veluddannet persons løn + aften-
og nattillæg og hele svineriet. Endda i den gode ende lønmæssigt.
Det er da egentlig svimlende udgifter pr. dag. Hvis vi siger at der er
10 medhjælpere og teknikere + de 50 orkestermedlemmer. Aæltså 60 mand som
daglæigt får 1,5 tusind kroner. Det er en udgift på små 100.000 kr. Så skal
der betales overnatning og flyrejse til medlemmerne går jeg ud fra og
forplejning. Det kan vel løbe op i 30.000 kr. Altså i alt 130.000 kr.
Oveni det regner man vel normalt med at et firma dobler dette
fast-udgifter-beløb op. I det her tilfælde til instrumenter,
vedligeholdelse, administration, kontorudgifter. Det er så kæmpe et firma at
man vel også har udgifter til husleje. Måske har man også noget
lastvogns-halløj og hvad ved jeg.
Så ryger daglige udgifter på små 300.000 kr. - Hvad mener i?- Tror i det
er de tal der er aktuelle?
Det vil sige at der skal 1.000 koncertgæster a 300 kr. ind, hvis det bare
skal ballancere. Men arrangøren har jo også udgifter, så skal vi sige 1.100
personer.

Kan det passe, tror i ? - eller er det helt vildt?

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-10 13:17

meddelelse news:4bdbea59$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> 1.100 personer.
>
> Kan det passe, tror i ? - eller er det helt vildt?

Tja, 1000 mennesker til James Last....

Det kunne han nemt trække, allerede i 1964 Sådan Ca....
Tror han var i Aalborghallen, sådan ca i 1969... Og der var Stuvende fyldt.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 14:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det kunne han nemt trække, allerede i 1964 Sådan Ca....
> Tror han var i Aalborghallen, sådan ca i 1969... Og der var Stuvende
> fyldt.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, men det var også bare et tal for hvornår det ballancerer, for
arrangørerne. Der kommer selvfølgelig mange tusinde til koncerten. Dem der
simpelthen er plads til.
Så det skal nok blive en givtig forretning for arrangørerne. Der skal
selvfølgelig nok blive udsolgt, især i disse år, hvor tysk slager står så
stærkt i landet, som aldrig før.
Hansi,Helene og Semino-koncerterne er f.eks.udsolgt allerede.Danskerne
strømmer jo til tysk slager.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 01-05-10 21:42

> Hansi,Helene og Semino-koncerterne er f.eks.udsolgt allerede.Danskerne
> strømmer jo til tysk slager.

Semino Rossi's koncert er endnu ikke udsolgt! Den har været udbudt længe, og
det er ikke gået nær så hurtigt som med Helene Fischer. Men jeg personligt
også meget hellere ind og se Helene, så derfor sikrede jeg mig billet til
dette i tide!
Hansi's koncert blev jo også totalt udsolgt, da folk hørte om ham i
forbindelse med hans top 1-placering. Der bliver vist tale om at Hansi giver
en ekstra koncert i Horsens. Det bliver nok i samme forbindelse som den
allerede udsolgte, nemlig til jul.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-05-10 21:48

"V" <videovideo@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> forbindelse med hans top 1-placering. Der bliver vist tale om at Hansi
> giver en ekstra koncert i Horsens. Det bliver nok i samme forbindelse som

Jeg bor jo i Nordvestjylland og her kommer James Last jo. Det kan være jeg
køber billet til den koncert. Danmarks nye slagerby ligger lidt for langt
væk herfra.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 02-05-10 17:26

> Jeg bor jo i Nordvestjylland og her kommer James Last jo. Det kan være jeg
> køber billet til den koncert. Danmarks nye slagerby ligger lidt for langt
> væk herfra.

Jeg har nu også rimeligt langt til Horsens, men når det nu lige er Helene
der kommer, er jeg nødt til at køre derop Hvis det nu have været i
København det foregik, havde jeg nok sprunget det over.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-10 05:55

meddelelse news:4bdc9389$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> køber billet til den koncert. Danmarks nye slagerby ligger lidt for langt

Nu får du jo også chancen for Guns'n'Roses i Gigantium...

Du skulle næsten prøve, selv om noget af det, nok vil være
næsering for dig... Men der er også meget flot musik imellem.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-05-10 14:37

> Nu får du jo også chancen for Guns'n'Roses i Gigantium...
>
> Du skulle næsten prøve, selv om noget af det, nok vil være
> næsering for dig... Men der er også meget flot musik imellem.

Jeg tjekkede lige på Youtube. Jeg mener at det stort set er det modsatte af
det jeg kan lide. Jeg vil, som du skriver, kalde det næsering og kæde om
halsen-musik.
Hansi Hinterheuser styrer derimod vildt.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-05-10 17:50

meddelelse news:4bded17c$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> om halsen-musik.
> Hansi Hinterheuser styrer derimod vildt.

Jamen som jeg skrev, en del af det, vil du kalde næsering...
Men der vil også være noget, der vil fryde en gammel popsjæl
som dig.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-05-10 13:12

meddelelse news:4bdb5f8c$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> kyshånd - det er faktisk den nye folkelige musik for danskerne, mere end
> dansktop. Vi er til tysk musik i Danmark

Om Danskerne har taget det til sig, er vel lidt svært at sige endnu...

Men der er da vist ingen tvivl om, at Tyskerne prøver at finde fodfæste
heroppe... Og jeg ser da heller ingen grund til, at det ikke skulle kunne
lykkes. Det gælder jo om at smede, medens man har opmærksomheden... Og
pladeselskaberne har jo formodentligt opdaget, at ganske vist råber
rockfolket højt, men de køber ingen plader... Så må andre områder jo
generobres, hvis man ellers kan.

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 01-05-10 12:48

On 1 Maj, 10:46, Ã…ge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-
herpost.tele.dk> wrote:

> Kan det passe, tror i ? - eller er det helt vildt?
>
> Hilsen Åge

Det lyder helt igennem rigtigt, sådan laver man et budget for en
koncert.

Bruger du Excel eller kaffegrums ?