Stafetten: En øde ø
Fra : Pernille Højgaard

Dato : 29-04-10 18:25

Hm, det bliver jo ikke nemmere at finde på.....

Stafetten bliver: Forstil dig, at du havner på en øde ø (Og der ER en
plade-/ cd-afspiller OG strøm ) Du må af en eller anden grund kun tage et
album med.
Hvilket album vælger du?
Grund?
Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

VH Pernille

--

Livet er for kort til at undgå Pernille

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-04-10 18:28

Pernille Højgaard <ph@praxis.invalid> wrote:

> [...]
>
> Stafetten bliver: Forstil dig, at du havner på en øde ø (Og der ER en
> plade-/ cd-afspiller OG strøm ) Du må af en eller anden grund kun tage et

Soundgarden - Superunknown ...

> Grund?

Det eneste album jeg kan høre igen og igen uden at blive træt af det ..

> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

"Spoonman", "4th of july", "Fell on Black Days"

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-10 19:07

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Stafetten bliver: Forstil dig, at du havner på en øde ø (Og der ER en
> plade-/ cd-afspiller OG strøm ) Du må af en eller anden grund kun tage

Hansi Hinterseer's "Komm mit mir"

> Grund?

Det ville give mig alverdens grunde og incitament til at komme væk fra den
lorteø

> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Nope, så ond er jeg heller ikke

/Alex

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-05-10 12:47

> Nope, så ond er jeg heller ikke
>
> /Alex

Tak! Som belønning får du stafetten

VH Pernille

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-10 13:05

> Tak! Som belønning får du stafetten

Jamen... Kan man vinde ved at undlade at spille? Hmmm...
Men ok, jeg finder et nyt emne :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 19:13

"Pernille Højgaard" <ph@praxis.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> Hvilket album vælger du?
> Grund?
> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Pyhhhh ha. Den var svær. Der er jo så meget godt. Og på flere forskellige
sprog. Hmmmm..... Jeg kan simpelthen ikke bestemme mig, hvis det var på
dansk skulle det være Kim og Hallo, hvis det var på norsk skulle det være
Scandinavia, hvis det var på svensk skulle det være Vikingarna, Hvis det var
på tysk skulle det være Hansi Hinterseer og hvis det var på hollandsk skulle
det være Jannes eller Frans Bauer.
For ikke at blive træt af boxen hvis den var på et bestemt sprog, tror
jeg faktisk det skal være en instrumental box. Jeg vakler mellem James Last
og Andfre Rieu. James Last er jo almindelig instrumental slagermusik, så den
er jo sån set fin nok. Men jeg kan jo også godt lide sån noget populær
klassisk musik. Derfor falder valget på........

ANDRE RIEU. Hans musik er sån en behagelig folkelig blanding af klassisk
musik spillet på slagermaner. Nogle numre er næsten rent klassisk og andre
er næsten ren slager - og nogle er halvt af hver. Her får man begge dele på
een gang. Og noget er kvikt og muntert og noget er romantisk. man får alt
smidt i hatten her. Jeg ville vælge hans TOP 100 Boks, for så får man hans
bedste numre.
Var det grund nok?

Det er denne box det drejer sig om:
http://www.freerecordshop.be/music/top-100-0600753088036

Nr. 01 box 1: Romantisk nummer
Nr. 16 box 1: Her er "godaw2 for alle pengene
Nr. 19 box 3: Meget stille nummer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-04-10 20:35

meddelelsen news:4bd9cc29$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er denne box det drejer sig om:
> http://www.freerecordshop.be/music/top-100-0600753088036

Nårh ja. Jeg skulle da vist have bragt linksene også: De er her:

Nr. 01 box 1: An der schönen blauen Donau Blue Danube
www.youtube.com/watch?v=4M8cIhZ_AFc

Nr. 16 box 1: Radetzky Marsch
http://www.youtube.com/watch?v=NlOlG3aV2Mg&feature=related

Nr. 19 box 3: Amazing Grace
http://www.youtube.com/watch?v=Zyknt8-THM8

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-04-10 19:18

> [...]
> Hvilket album vælger du?
> Grund?
> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Beatles-Sgt. Pepper's lonely hearts club band:

A day in the Life
http://www.youtube.com/watch?v=7nY0SRsAeaw

Lucy in the Sky with Diamonds:
http://www.youtube.com/watch?v=8XnMMiDUqi4

Being for the benefit of mr. Kite:
http://www.youtube.com/watch?v=vCiG7xoEb2Y

og så den her, hvis de ikke havde været så dumme at sende den ud på single
før albummet
http://www.youtube.com/watch?v=-7NoOhmVMac&a=IHI9vW793Is&playnext_from=ML

Fra : Henning Jensen

Dato : 29-04-10 19:35

On 29-04-2010 19:25, Pernille Højgaard wrote:

> Du må af en eller anden grund kun tage et
> album med.

Eet album? Det er en umulighed! Alt eller intet!!!

Men jeg er en overlever, så jeg skulle nok få reddet nogle stykker med i
land. Dette kunne være et af dem, der lå øverst:

"South Pacific" i indspilningen fra 1986 med Jose Careas, Kiri Te Kanava
og Sarah Vaughan.
Man begyndte i disse år, en nyindspilning af disse gamle musicals, i en
tilnærmet original version. "West Side Story" bl.a. også. Og for ikke
så længe siden, udkom "Show Boat".

"South Pacific" blev særdeles vellykket, og er helt uden fimversionens
sukkersøde romantik.
Og grunden? Jeg kan også godt lide musicals.

José Carreras synger "This Nearly Was Mine":

http://www.youtube.com/watch?v=7B9g477CxAI&feature=related

Kiri Te Kanawa synger "I'm Gonna Wash That Man Right Out-A My Hair":

http://www.youtube.com/watch?v=hWJLqzWpxiU&feature=related

Sarah Vaughan havde rollen som "Bloody Mary", men det er der ikke noget
eksempel med, på YouTube.

Henning.

--
Take time to laugh.

Fra : Max

Dato : 29-04-10 21:48

Hej Pernille

> Hm, det bliver jo ikke nemmere at finde på.....

Nej, det har du helt ret i.

> Hvilket album vælger du?

Richard Wagner - Der Ring des Nibelungen

> Grund?

Jeg er sikker på at uanset hvilken af mine ynglingsplader
jeg tog med, ja så ville jeg efter nogle år blive træt af den.
Derimod tror jeg der går mange år inden jeg lære at holde
af Wagner og mange flere år inden jeg så bliver træt af ham.

> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Bare lige lidt

Wagner: Das Rheingold (Opus Arte)
http://www.youtube.com/watch?v=K6HQS9q7zAc&feature=related

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-04-10 23:16

Pernille Højgaard wrote:
> [...]
> Hvilket album vælger du?
> Grund?
> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Det er næsten umuligt, det her , jeg ville helst have al min musik med.
Men nu tvinger du os jo til at vælge

Mit absolutte favoritband gennem alle tider er skotske Runrig. Det er nok de
eneste jeg kan holde ud at høre i timevis, og det gør jeg af og til, når jeg
sætter "puteren" til at afspille hele min Rungrig-samling, som vel er på
omkring 300 enkeltnumre, hvoraf nogle selvfølgelig går igen i forskellige
versioner, da de både forekommer på originale albums men også på senere
opsamlinger live-indspilninger mm. Skulle jeg vælge et enkelt salbum at tage
med, bliver det svært, for jeg vil gerne have både noget af det gamle og
noget af det nye. Men da jeg næppe kan få det på et enkelt album., vil jeg
nok vælge enten et opsamlingsalbum, Scotland's Pride - Runrigs Best fra
1999, eller alternativt det album, som jeg har faktisk valgt her, både fordi
det er et fantastisk album og også fordi udvalget på YouTube er større end
for det gamle albums vedkommende, nemlig gruppens seneste Live Album, Year
of the Flood

Albummet består af både en DVD og en CD og jeg må tilstå at selv om der ikke
blevet nævnt noget om en DVD afspiller i oplægget, har jeg ikke skelnet
mellem om et nummer er på DVD'en eller på CDen
De numre, jeg har valgt at bringe er

Proterra - Her ville jeg gerne have fundet en live version med Laura McGhee
på violin og med billeder på, men den verson findes tilsyneladende ikke på
YouTube. så her den - med Laura, men uden billeder af hende og bandet :
http://www.youtube.com/watch?v=Y0Y5RXED2_4

Clash of the Ashe skal også med. Dette nummer er lavet i mange versioner.
både med Mlacom Jones på harmonikaen, med den oprindelige harmonikaspiller i
Runrig, Blair douglas og Shintyspilleren, Gary Innis som var med ved Year of
the Flood koncerten. Her er det dog den normalse keyborad spiller Brian
Hurrren, som trakterer hamonikaen.
http://www.youtube.com/watch?v=lztiCxIxpdA

Sidst men ikke mindst vil jeg vælge at høre Rory McDonald solo på sit
hjemlands vemodige sprog i A Reiteach, selv om nummeret helst skal opleves
live, for at man får det fulde udbytte af trommerne.Mine damer og herrer:
Nyd Rory MacDonald på guitar, Iain Bayne, Calum MacDonald, Malcolm Jones og
Brian Hurren - alle på trommer. Forsangen Bruce Guthro holder sig en lille
pause på dette nummer.
http://www.youtube.com/watch?v=mkzYu4LvSt4

Jan

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 30-04-10 00:53

Nogen siger at de tanker der falder en ind først, også er de mest ærlige.

Så uden at have tænkt for mange tanker, så må mit valg være:

The Boomtown Rats - The fine art of surfacing.

Og ja, det er på dette album at numret "I don't like mondays" er på, men lad
mig slå fast - Det er IKKE det bedste nummer IMHO.

Af numre som jeg kan fremhæve:

Nice N Neat.
http://www.amazon.com/gp/product/B001TN5F16/ref=dm_sp_alb/178-3835207-3004869
(sorry no Youtube).
When the Night Comes. http://www.youtube.com/watch?v=Gev00tFhEd0
Someone's looking at You. http://www.youtube.com/watch?v=Qup6zeY0H6o

Og jeg bør nævne at jeg selv var meget skeptisk første gang jeg blev
præsenteret for dette album, men efter at have hørt det en del gange må jeg
erkende at det meget hurtigt blev en stor favorit. Så stort, at da jeg ikke
kunne erhverve albummet på CD tilbage i start 90'erne, fik en kammerat til
at lave albummet til mig på CD fra min gamle ridsede vinyl. Den har jeg
endnu, men har dog i mellemtiden fået fat i den på rigtig CD.

Og jeg vil komme med den påstand, at har man seriøst gennemhørt dette album,
så vil man give mig ret i at "I don't Like Mondays" faktisk er det dårligste
nummer på dette album.

Allan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 30-04-10 07:39

Pernille Højgaard skrev:

> Forstil dig, at du havner på en øde ø ...
> Hvilket album vælger du?

Jeg har længe haft et helt "øde-ø-sæt" eller "bunkers-sæt"
stående klar med 3 cd'er, én fra hver af henholdsvis rock-,
jazz- og klassiskgenrerne.

Til din øde ø vælger jeg så min jazz-cd med John Coltrane,
"Crescent" fra 1964. Her er numrene:

"Wise One" [9:01]:
http://www.youtube.com/watch?v=yrqb0373cVs

Bessie's Blues" [3:30]:
http://www.youtube.com/watch?v=XMC2bvHk0Bo

"The Drum Thing" [7:20]:
http://www.youtube.com/watch?v=NOkgfrc2EsQ

--
Herluf :·)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-10 10:58

> [...]
> Hvilket album vælger du?
> Grund?
> Og kom med max 3 eksempler på musik fra albummet.

Tja, jeg ved ikke... Men et album trænger sig lidt på for at blive nævnt...

10CC's Ten out of 10

Grund, et rigtigt flot album ( Ganske vist opsamling, men alligevel )

Eller evt The Who's Tommy.

Grund: Minder en om, at der trods alt stadig, er nogen der har det værre end
en selv .

M.V.H....Benny..

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 01-05-10 12:55

Jeg glemte selv at svare:

Meat Loaf: Bat out of hell 2

Den kan jeg synge med på, grine af og tude højt (Ihvertfald knibe en tåre)

Meat Loaf - Objects in the rear view mirror may appear close
http://www.youtube.com/watch?v=37GrbCUvZEM

Meat Loaf - It Just Won't Quit
http://www.youtube.com/watch?v=11HP72AiXpk

Meat Loaf - I would do anything for love
http://www.youtube.com/watch?v=9GNhdQRbXhc

VH Pernille