Plæneklipper skæv krumtap aksel
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-10 16:15

Hej,

Nogle bud på om det kan betale sig o.s.v at få rettet en skæv aksel op på en
B&S 6hk motor på en 3 år gammel plæneklipper...

Nogle der har erfaringer fra lignene?

Har fået en pris et sted på 800+moms. plæneklipperen kostede 2200-2400kr og
man kan få en noget lignene til 2000.

Så det er vel bare ud på genbrugen med den?

Kasper

Fra : Fister

Dato : 29-04-10 19:44

Kasper was thinking very hard :
> [...]
> man kan få en noget lignene til 2000.
>
> Så det er vel bare ud på genbrugen med den?

Ja!
Amerikansk design af motor, lavet i Kina/asien, hovedsaligt af plast.
Den er lavet til at holde så længe den kan, ikke evigt.
Køb en ny, smid ikke penge efter noget gammelt.
Kai

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-10 19:58

> [...]
> er lavet til at holde så længe den kan, ikke evigt.
> Køb en ny, smid ikke penge efter noget gammelt.

Krumtappen er da stadig af metal ;)

Kasper

Fra : Fister

Dato : 29-04-10 20:11

Kasper explained :

> Krumtappen er da stadig af metal ;)
>
> Kasper

Ja, og en del andre dele, men ting som knastaksel og andre vitale dele
er _støbt_ af plast, og motoren er ikke lavet til at holde evigt.
Kai

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 29-04-10 21:08

On Thu, 29 Apr 2010 17:15:02 +0200, "Kasper" <Tjae> wrote:

> [...]
>
>Nogle bud på om det kan betale sig o.s.v at få rettet en skæv aksel op på en
>B&S 6hk motor på en 3 år gammel plæneklipper...

Jeg kørte min - spritnye - plæneklipper på et jernrør som slog
krumtappen skæv. Værkstedet den var købt på, rettede den op for 500 kr.
Men, klipperen var som sagt spritny, måske en uge gammel, så de har
formentlig været gode ved mig mht. prisen.

Og klipperen har da kørt siden, det er vel snart 8 år siden. Men den
vibrerer noget mere end en ny maskine. Og så snakker vi en plæneklipper
som kostede 4000 - 4500 kr mener jeg.

>Har fået en pris et sted på 800+moms. plæneklipperen kostede 2200-2400kr og
>man kan få en noget lignene til 2000.

Alder og pris for ny taget i betragtning, så ville jeg se mig om efter
en ny .....

>Så det er vel bare ud på genbrugen med den?

Tja, du kan vel altid få et par hundrede for den via dba.dk eller lign.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Petersen Michael

Dato : 29-04-10 22:58

Kasper wrote:
> [...]
> 2200-2400kr og man kan få en noget lignene til 2000.
>
> Så det er vel bare ud på genbrugen med den?

Jeg fandt en "ny" brugt motor til min for 100,- kr.

Michael Petersen

Jeg vil hellere have en dag med kampe, end en uden, med en masse tuden.