Garanti Peugeot
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 29-04-10 20:38

Jeg fik rustproblemer i min forskærm på min G4. Bilen, som stort set ikke
har set et dansk værksted de sidste 3 år, fik forskærmen skiftet u/b på
SMC´s foranstaltning.*)

En ejer af en Peugeot 206 fik i går et brev fra Peugeot, at hendes
rustgaranti på 12 år ville bortfalde, hvis bilen ikke bliver kontrolleret
inden den fylder 4 år. Det gør den så på lørdag. Og i morgen er der som
bekendt St. Bededag.

Der er da service der vil noget!

På peugeot´s hjemmesiden står:
På nye biler gælder en 2 års garanti.
For personbiler og personbiler ombygget til varebiler (ombygget i DK) gælder
en 3 års lakgaranti og 12 års garanti mod gennemtæring.

For opretholdelse skal der udføres gratis karosserikontrol inden bilens
4.-6.-8.og 10 år og maks. 3 måneder før, samt evt.
vedligeholdelsesbehandling (udføres efter regning).

For alle øvrige varebiler gælder en 2 års lakgaranti og 5 års garanti mod
gennemtæring.
For opretholdelse skal der udføres gratis karosserikontrol inden bilens 2.
og 4. år og maks. 3 måneder før, samt evt. vedligeholdelsesbehandling
(udføres efter regning).

For garantiernes omfang og betingelser, se dit garanti- og eftersynshæfte
eller spørg din forhandler.

*) Kun Golf 4 dieselmodellerne har disse problemer.

--
Per

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-10 21:07

Per Henneberg Kristensen skriver:

> [...]
> rustgaranti på 12 år ville bortfalde, hvis bilen ikke bliver kontrolleret
> inden den fylder 4 år. Det gør den så på lørdag. Og i morgen er der som

Min faster og onkels 307'er kom en uge for sent til rusteftersyn
(onkels mor døde og der var andre ting der blev prioriteret lidt
højere end bilens rusteftersyn, så meget kan en sølle uge vel heller
ikke betyde??), da de så havde været afsted til eftersynet med bilen
fik de at vide at deres rustgaranti var bortfaldet. Okay, bilen var så
også 6 år gammel, så det er da slet ikke nu der er brug for at have en
garanti.....

Klaus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 29-04-10 22:19

> Min faster og onkels 307'er kom en uge for sent til rusteftersyn

Forhandleren ringede også til mig vedr. rustgarantien på min Citroén, som
iflg. hans papirer manglede rusteftersyn. Imidlertid havde jeg valgt en
anden Citroén-forhandler til jobbet

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 05-05-10 18:07

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> rustgaranti på 12 år ville bortfalde, hvis bilen ikke bliver kontrolleret
> inden den fylder 4 år. Det gør den så på lørdag. Og i morgen er der som

Enden på den historie blev så at en anden forhandler blev kontaktet for at
høre de præcise betingelser - og der er en måneds respit at bruge af ud over
de førnævnte 4 år.

Historien endte således "lykkeligt".

--
Per

Fra : Armand

Dato : 05-05-10 18:32

Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
>
> Enden på den historie blev så at en anden forhandler blev kontaktet for
> at høre de præcise betingelser - og der er en måneds respit at bruge af

Indtil videre!
Om den vitterligt endte lykkeligt ved du først den dag at du ikke måtte
blive afvist med begrundelse i de par dages forsinket eftersyn

Bleklager; men jeg er pessimist omkring bilgarantier, og især
rust-garantier!

--
Armand.