Link som blokelement?
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 30-04-10 10:26

Jeg vil gerne have en hel div til at fungere som et link:

http://jems.dk/test/blockLink.html

Jeg kan godt pakke hele diven ind i et <a>, men det validerer
naturligvis ikke da a er inline og div er blok.

For at lave valid kode, tænker jeg på at skifte min div ud med en span,
men så har jeg stadig en udfordring med min h3 i den originale div.

Har I nogle fornuftige bud på en simpel løsning?
Et alternativ er naturligvis at bruge javascript og onclick på div, men
kan det løses med ren css?

Mvh
Stefan

Fra : Birger Sørensen

Dato : 30-04-10 11:05

Stefan Kristensen har bragt dette til verden:
> [...]
>
> Har I nogle fornuftige bud på en simpel løsning?
> Et alternativ er naturligvis at bruge javascript og onclick på div, men kan

Sæt display : block; og størrelse på de link du vil have til at fylde,
i stedet for at pakke dem ind elementer der giver fylden.
Du har vist display egenskaben på linkene, men størrelsen står oppe i
ul'en. (Husk at gøre plads til padding margen og rammer).
(Se f.eks. menuen på
http://bbsorensen.com/gw/proj/show.php
)

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 30-04-10 15:36

> Sæt display : block; og størrelse på de link du vil have til at fylde, i
> stedet for at pakke dem ind elementer der giver fylden.

block løser noget af det, men jeg synes det kunne være fikst hvis alt
inden for rammen, inklusiv h3, var ét stort link.

--
Stefan

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 30-04-10 16:15

Stefan Kristensen <jems@mad.dk> skrev :

>block løser noget af det, men jeg synes det kunne være fikst hvis alt
>inden for rammen, inklusiv h3, var ét stort link.

Smid det hele ind i <h3>, brug <span> (til at bruge en anden font
size) omkring linktesten.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 01-05-10 08:52

> Smid det hele ind i <h3>, brug <span> (til at bruge en anden font
> size) omkring linktesten.

Ja, men det er jo ikke så pænt rent semantisk.
Alt i alt lyder det som om det ikke rigtigt kan lade sig gøre - Jeg går
efter javascript i stedet.

Tak for jeres input.

Mvh
Stefan