H2 uden linieskift?
Fra : per andersen

Dato : 29-04-10 03:51

Et simpelt spørgsmål.
Jeg ville gerne kune skrive en H2 (eller H*) uden, at den
efterfølgende normale tekst bliver udsat for linieskift

ex:
Altså <H2>H2-overskrift<H2/>
Næste linie

Skulle gerne se sådan ud:

H2-overskrift
Næste linie

og ikke sådan:

H2-overskrift

Næste linie

Det kan vist gøres med Table, men skulle kunne gøres med CSS ??

mvh per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 29-04-10 11:18

Nemt

#inl {
display: inline;
}

Tilføj ovenstående til dit CSS ark og brug id'en i din h2.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Rune Jensen

Dato : 29-04-10 11:55

Den 29-04-2010 12:17, Jens Peter Karlsen skrev:
> Nemt
>
> #inl {
> display: inline;
> }

OK, det var smart tænkt.

Man kunne også udvide Eriks fremgangsmåde, sådan:

h2{ margin-bottom: 0}
h2+p{ margin-top: 0}

Så behøver man ikke sætte på selve det p-element, som kommer efter h2,
mener jeg.

http://www.quirksmode.org/css/selector_adjacent.html

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 29-04-10 20:01

Jens Peter Karlsen skrev:

> #inl {
> display: inline;
> }

Jeg ville nok bruge en class i stedet, så jeg kan
bruge den flere gange på samme side.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk | http://webdesigngruppen.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-04-10 11:41

per andersen wrote:

> Altså <H2>H2-overskrift<H2/>
> Næste linie
>
> Skulle gerne se sådan ud:
>
> H2-overskrift
> Næste linie
>
> og ikke sådan:
>
> H2-overskrift
>
> Næste linie

Sæt margin-bottom:0 på h2 og margin-top:0 på det først følgende element.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.dk - http://html-faq.dk

Fra : per andersen

Dato : 30-04-10 09:13

On 29 Apr., 12:17, Jens Peter Karlsen <jpkarl...@mvps.org> wrote:
> [...]
> display: inline;
>
> }
>
> Tilføj ovenstående til dit CSS ark og brug id'en i din h2.

Dette virker - tak