Slagerfeberen - BT: Helene Fischer takker~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-10 22:47

Nu begynder bladene at skrive om den næste slager-stjerne. BT giver den kul

BT: Helene Fischer glad for sin succes i Danmark - Tak Danmark

UNG SLAGER-SILD ÅNDER HANSI I NAKKEN
http://www.bt.dk/musik/ung-schlager-sild-aander-hansi-i-nakken

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-10 23:19

meddelelsen news:4bd8acd5$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kul på
> BT: Helene Fischer glad for sin succes i Danmark - Tak Danmark

.............men hvor meget har pressen egentlig nået at skrive om
slagerfeberen, som har ramt danskerne? - jeg tjekkede lige aviserne for
artikler. det er ret voldsomt, men alligevel meget forskelligt hvor meget
pressen dækker musik-revulotionen. Jeg lister de mest slagervenlige medier
øverst, i forhold til skrevne artikler om emnet.

Jyllands Posten: 11
Ekstra Bladet: 10
Politiken: 10
Metro Express: 7
BT: 5
Berlingske Tidende: 2
Se og Hør: 1
24 timer: 0
Billed Bladet: 0
Her og Nu: 0
Kig Ind: 0

Ialt 46 artikler på få dage - og nu er man igang med Helene Fischer

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-04-10 23:22

meddelelsen news:4bd8b440$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jyllands Posten: 11
> Ekstra Bladet: 10
> Politiken: 10
> Metro Express: 7
> BT: 5
> Berlingske Tidende: 2
> Se og Hør: 1
> 24 timer: 0
> Billed Bladet: 0
> Her og Nu: 0
> Kig Ind: 0
>
> Ialt 46 artikler på få dage - og nu er man igang med Helene Fischer

Det er selvfølgelig kun lands-aviserne jeg har undersøgt. Der er stribevis
af de mere lokale aviser som også har skrevet massevis af artikler om emnet.
Det være sig aviser over hele Jylland, Fyn og Sjælland.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-04-10 09:17

meddelelse news:4bd8acd5$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> kul på
> BT: Helene Fischer glad for sin succes i Danmark - Tak Danmark

Det skader jo aldrig med lidt konkurrence

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-04-10 07:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det skader jo aldrig med lidt konkurrence
>
> M.V.H....Benny..

Nej, det man smider på markedet som Hansi-efterfølgeren, bliver nok Helene
Fischer, danish collection.

Forresten, nu hælder DRs skandalemedarbejder Ole Mølgård vand ud af ørerne
om skandalen med DRs slager-boycot. Det man vel nok kan kalde den største
skandale i DRs nyere historie.

http://jp.dk/opinion/breve/article2051389.ece

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 08:06

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-stÂr-herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> om skandalen med DRs slager-boycot. Det man vel nok kan kalde den største

undskyld, men det her giver da masser af mening:

"Til gengæld er det ikke sådan, at blot fordi en plade ligger nummer ét
på albumhitlisten, så er det også den, som bliver spillet flittigst i
radioen. DR's kanaler er ikke kommercielle mainstream-kanaler og er ikke
sat i verden for kun at spille det, som sælger plader."

/thomas

Fra : Allan Krautwald

Dato : 30-04-10 09:14

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> radioen. DR's kanaler er ikke kommercielle mainstream-kanaler og er ikke
> sat i verden for kun at spille det, som sælger plader."

Det giver i den grad mening.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-10 10:50

meddelelse news:4bda7ce7$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> om skandalen med DRs slager-boycot. Det man vel nok kan kalde den største

Tja, det skulle ikke undre mig, om de gjorde sådan... Det var vel heller
ikke det værste, der kunne ske.. Men an anden titel, havde da ikke gjort
noget...
Sådan en Danish Collection, er vel bare en omskrivning af tidligere "
Greatest hits " titlen... Og selv om det er dem folk løber efter, har navnet
altid haft en dårlig klang i folks ører. Helt og totalt kompletteret nu om
dage af " Downloads "

Jamen altså hvad sådan en stakkel inde ved DR sidder og tænker... Ham om
det... Det som undrer mig, nu da der jo næsten kun findes et pladeselskab,
er at en sådan person, ikke sættes på plads. For sagt på en anden måde,
skulle stationerne til, selv at betale deres plader... Så ville de fleste
stationer forsvinde. Og de ville fint kunne forsvare, at nægte at sende
skiver til DR, under det påskud, at de ikke har behov for at fylde DR's
papirkurv... Vi har jo set, hvordan det går, når man prioriterer rocken...
Så styrtdykker salget, og det er sket i efterhånden, mange på hinanden
følgende år... Så en enkelt schlager plade, og den vælter salgstallene, det
fortæller vel, at netop den type musik, har været en mangelvare i
efterhånden lang tid...

Musik er en underlig skabning... Alle genrer har deres publikummer... Og det
er vel i den forstand, godt nok... Men er der ingen, der bevæger hen over
skællene, så dør alle genrer... Eller for at sige det anderledes... For
meget, eller for lidt... Det er lige skidt. Det er IKKE schlager musikken,
der dræber rocken... Det klarer rocken selv... Måske skulle den prøve at
huske... At den trods alt, ikke selv er en ren race, og havde den været en
hund, havde den været en Bastard.

M.V.H....Benny..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-04-10 11:35

Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> huske... At den trods alt, ikke selv er en ren race, og havde den været en

Genrer generelt er ikke godt for musikken .. det fører til genre
"snobberi" ...

/thomas

Fra : Benny Mortensen

Dato : 30-04-10 17:42

> Genrer generelt er ikke godt for musikken .. det fører til genre
> "snobberi" ...
>
> /thomas

Tja, det var ca der, jeg ville hen

M.V.H....Benny..