Port
Fra : Krag

Dato : 28-04-10 09:56

Hej
Jeg købte for noget tid siden en ny port til min garage ! Ved købet oplyste
jeg målene på Garagen og spurgte firmaet om de havde en port da passede til
min garage ! Det havde de sagde firmaet ! Men da jeg havde monteret porten
viser det sig at den ikke passer til min garage ! Desuden er porten i meget
dårlig kvalitet ! Jeg kontakter firmaet og forelægger problemerne ! Vi
aftaler at firmaet kommer og sætter en ny port i der passer ! Det gør de så
! Men porten passer stadig ikke til min garage og arbejdet og meget dårligt
udført så dårligt at jeg ikke kan bruge porten ! Har senere fundet ud af at
de slet ikke har en port der passer til min garage i deres program ! Det
burde de vist have oplyst inden de solgte porten .
Kontakter igen firmaet og vi aftaler at lade handelen gå tilbage ! De vil
sende det fulde beløb og jeg skal demonterer porten og sende den til firmaet
! Så sker der ikke mere ! Kontakter igen firmaet og nu vil de istedet komme
og kikke på porten ! Det gør de så . De synes selvfølgelig at det hele ser
fint og vil nu kun give mig 50% tilbage ! Så her står jeg nu med en port der
ikke passer og ikke kan bruges !
Findes der en form for syn og skøn der kan vurderer dette dårlige stykke
arbejde ?
Når vi har ingået en muntlig aftale om at lade handelen gå tilbage er det så
gældene ?
Vil det her kunne vindes i retten ?

Bo

Fra : Andersen [3650]

Dato : 28-04-10 12:27

Krag skrev:
> Når vi har ingået en muntlig aftale om at lade handelen gå tilbage er det så
> gældene ?

En mundtlig aftale er lige så juridisk bindende som en skriftelig.
Dit problem er bare at du skal bevise det for at få ret.
Derfor er det almindelig praksis at alle aftaler skrives ned og
underskrives af begge parter. Så er der ikke mulighed for at den
ene part løber fra sit tilsagn (i dit tilfælde portleverandøren).

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : Krag

Dato : 28-04-10 13:43

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> underskrives af begge parter. Så er der ikke mulighed for at den
> ene part løber fra sit tilsagn (i dit tilfælde portleverandøren).

Ja det kan jeg godt se ! De bad mig sende kontonr, så de kunne overfører
pengene . Det sendte jeg med det samme ! Derefter ringede jeg til min kone
og fortalte at nu var det gået i orden ! Jeg ved ikke om det er nok ?
Bo

Fra : Leif Neland

Dato : 29-04-10 11:35

Krag skrev:
> [...]
> min garage ! Det havde de sagde firmaet ! Men da jeg havde monteret porten
> viser det sig at den ikke passer til min garage !

Bare lige for at forstå det:

Hvordan kan man montere en port, der ikke passer?

--
Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Fra : Jubii

Dato : 29-04-10 11:43

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i meddelelsen

> Bare lige for at forstå det:
>
> Hvordan kan man montere en port, der ikke passer?
>

> --
> Jeg foretrækker min the tilberedt efter BS6008

Mon ikke det svare til at du køber en hoveddør til dit hus, giver
firmaet de mål du har målt dig frem til og når du så skal hægte døren på
karmbeslaget, så passer døren ikke.
Hvem har fejlen, dine oplysninger om målene eller dørfirmaet der levere
en dør på de mål?
Hvis de leverede en dør med andre mål, som så ikke passer, så er fejlen
deres.