SMS trusler / mobning
Fra : Per

Dato : 27-04-10 15:27

Hej Jurister !

Der har lige været noget om sms mobning i medierne.

I min verden er det en klokkeklar overtrædelse af Straffeloven § 266, når
der trues på livet, hvis G-mand er over 15 år.

Jeg synes dog ikke, at man tog stilling til netop truslerne, men kun
mobningen i sms´erne.

Er det blevet "normalt" for unge mennesker at man kommunikerer på den måde,
således at der er sket et skred i opfattelsen af, hvad der er trusler jf.
Strl. ?
Kører politiet ikke Straffesager på den slags sms´er ?

Når man taler om fx. Blufærdighedskrænkelse, er der jo sket en opblødning.
Det der skønnedes som blufærdighedskrænkelse i fx. 30´erne vil ikke
nødvendigvis være blufærdighedskrænkelse i dag. ( Fx. at at gå topløs på
stranden)

mvh. Per

Fra : The_mip

Dato : 28-04-10 07:21

> I min verden er det en klokkeklar overtrædelse af Straffeloven § 266, når
> der trues på livet, hvis G-mand er over 15 år.

Det er vel en overtrædelse af §266 uanset G-mand's alder - hvordan G-mand så
kan straffes for det er så en anden sag.

The_mip