Mytteri
Fra : Krag

Dato : 28-04-10 11:48

Igår opdagede jeg til min skræk at jeg havde mistet ca. 30 Guldfisk og en
Stør i havedammen ! Der var kun 3 små fisk tilbage og her til morgen var de
også væk ! Er det mon en fiskehejre eller hvad ? Og er der noget jeg kan
gøre for at det ikke sker igen ?
Bo

Fra : Elmer Fjort

Dato : 28-04-10 13:29

"Krag" <krag@youmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Stør i havedammen ! Der var kun 3 små fisk tilbage og her til morgen var
> de også væk ! Er det mon en fiskehejre eller hvad ? Og er der noget jeg

Det første år vi havde en dam i haven, mistede vi også et par fisk, og
det af anselig størrelse.
Jeg opdagede spor af en hejre i kanten af bassinet, sådan ca 10 cm under
vandkanten var der en
kant hvor hejren kunne stå.
Jeg sætte så potter med planter, på de steder hvor der var en kant
undervands.
Det gjorde at vi ikke mistede flere fisk på den konto.

Man kan også sætte pinde med tråde henover dammen, men så bliver det jo
ikke lige fremt kønt at se på,
samt at det også er temmeligt besværligt at komme til dammen.

Elmer

Fra : Krag

Dato : 28-04-10 13:46

"Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Elmer
>Ja jeg har godt nok også sådan en kant ! Det er bare utroligt at den kan
Bo

Fra : Max

Dato : 28-04-10 14:36

Hej Krag

Den har en engels tålmodighed og en ulvs appetit og så er
en havedam jo næsten som at få serveret fiskene på en
tallerken for en hejre. Trøst dig med at hejren og dens
eventuelle unger fik noget at spise den dag.

Man kommer til at tænke på det amerikanske udtryk:

'Shooting fish in a barrel' :)

Max

Fra : Cykelsmeden

Dato : 29-04-10 08:46

Krag skrev:

> "Elmer Fjort" <whoknows@whocares.dk> skrev i en meddelelse

> Bo

Nabon påstår at han ikke har mistet fisk siden han selv placerede en
"hejre" på kanten af bassinet! (skulle signalere "optaget" til "de
flyvende kolleger" .-)

finn

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-04-10 12:47

"Cykelsmeden" <Cykelsmeden@her.dk> skrev i en meddelelse

> Nabon påstår at han ikke har mistet fisk siden han selv placerede en
> "hejre" på kanten af bassinet! (skulle signalere "optaget" til "de
> flyvende kolleger" .-)

Det skulle også være korrekt, men holder desværre ikke helt mere.
Efter at hejren er blevet fredet, er bestanden vokset så meget, at de har
været nødt til at gå på kompromi
om 1 hejre per vandhul.

Elmer

Fra : Jens Petersen

Dato : 29-04-10 16:32

On Thu, 29 Apr 2010 13:46:33 +0200, "Elmer Fjort"
<whoknows@whocares.dk> wrote:

> Det skulle også være korrekt, men holder desværre ikke helt mere.
> Efter at hejren er blevet fredet, er bestanden vokset så meget, at de har
>været nødt til at gå på kompromi
> om 1 hejre per vandhul.

Så sætter man bare fire plastichejrer op, men så dør fiskene sikkert
af stress.
--
OV1A Jens

Drive the way you wish your children would.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 29-04-10 06:58

On 28 Apr., 14:29, "Elmer Fjort" <whokn...@whocares.dk> wrote:

> [...]
> ikke lige fremt kønt at se på,
>    samt at det også er temmeligt besværligt at komme til dammen.

Eller et armeringsnet lige under vandoverfladen, det kan måske hjælpe.
Det forhindrer også børn i at drukne

--
Christian

Fra : Elmer Fjort

Dato : 29-04-10 23:14

> [...]
> meddelelsenews:4bd81270$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Eller et armeringsnet lige under vandoverfladen, det kan måske hjælpe.

Nix. Det står hejren da bare på, og den kan sagens se nettet under vandet.
Og sådan et net, gør jo ikke lige frem det nemt at lave bare den mindste
smule i dammen.

Elmer