Mazdaen dør. Skal have en ny gammel bil
Fra : Martin Bak

Dato : 26-04-10 22:17

Nu er det på tide at skifte Mazdaen ud. Den har tjent mig godt, men de
sidste to periodesyn har været store udfordringer på grund af rust. Så nu
skal der findes en erstatning. 18 år på¨vejene er vel egentlig også nok for
sådan en blikæske.

Rationelt set, burde jeg jo have en kassevogn, men har svært ved at forlige
mig med den ringe komfort i de der er opnåelige indenfor mit meget beskedne
budget. Jeg prøvede i dag en Voyager fra 1993, som da var dejlig at køre i.
Den kan desværre kun køre forlæns, lækker benzin og har ustødningen ophængt
med patentbånd. Til gengæld kan man ikke sige at det er lakken der holder
den sammen. Der er nemlig stort set ikke nogen.
Så er jeg lidt forelsket i en Hyundai Galopper, som kun har kørt 180.000.
Den fås for 19.000,- men til gengæld er den fra 1999,- hvilket siger AV i
vægtafgift.

Hvilken bil skal jeg kaste mig ud i? Jeg har brug for varerumsplads, men det
behøver ikke nødvendigvis at være en gulplade, selvom det jo nok er det
smarteste. Smertegrænsen er 20.000 kr. Mere har jeg simpelthen ikke at kaste
efter det. Men jeg vil jo gerne have det hele. Så ny som muligt, så
komfortabel som muligt og med plads til alt mit ragelse.
Gode forslag?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ian Matheson - info

Dato : 27-04-10 06:49

Den 26-04-2010 23:16, Martin Bak skrev:
> [...]
> efter det. Men jeg vil jo gerne have det hele. Så ny som muligt, så
> komfortabel som muligt og med plads til alt mit ragelse.

Skal bilen findes på Bornholm ? Så er der en Chevrolet S10 på
bornholmermarked, som måske er et kig værd.

God jagt.

mvh Ian

Fra : Martin Bak

Dato : 27-04-10 08:47

> [...]
> sidste to periodesyn har været store udfordringer på grund af rust. Så nu
> skal der findes en erstatning. 18 år på¨vejene er vel egentlig også nok

Vi har jo mange Mondeo-kendere her i gruppen. Hvad mener I om denne her:
http://www.dba.dk/ford-mondeo-18-magic-stcar/id-65970245/ ?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 27-04-10 19:57

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Vi har jo mange Mondeo-kendere her i gruppen. Hvad mener I om denne her:
> http://www.dba.dk/ford-mondeo-18-magic-stcar/id-65970245/ ?

Og hvilket fly er det, der holder i baggrunden?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Steffen

Dato : 27-04-10 21:19

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> Og hvilket fly er det, der holder i baggrunden?

Det er et Pilatus PC-12/45 fra 2005.

mvh
steffen

Fra : Martin Bak

Dato : 27-04-10 21:27

"Steffen" <steffen@soerensen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er et Pilatus PC-12/45 fra 2005.

Det var sandelig et præcist svar! Det må være denne her:
http://www.oy-reg.dk/billeder/l7753.jpg
Kender du maskinen, eller hvordan kunne du vide det så nøjagtigt?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 27-04-10 21:33

> [...]
> http://www.oy-reg.dk/billeder/l7753.jpg
> Kender du maskinen, eller hvordan kunne du vide det så nøjagtigt?

Ok, kan se OY KIO på det forstørrede billede. Så er det ikke den maskine jeg
sendte billede af, men en magen til?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Armand

Dato : 29-04-10 00:31

Martin Bak skrev:
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Ok, kan se OY KIO på det forstørrede billede. Så er det ikke den maskine jeg
> sendte billede af, men en magen til?

Det er nok snarere OY MID, som spøjst nok ér det fly du linkede til,
blot før dansk omregistrering

--
Armand.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-04-10 21:27

On Tue, 27 Apr 2010 20:56:47 +0200, Martin Bak wrote:

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Og hvilket fly er det, der holder i baggrunden?

Piper Cherokee?

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 27-04-10 22:12

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> writes:

> [...]
> efter det. Men jeg vil jo gerne have det hele. Så ny som muligt, så
> komfortabel som muligt og med plads til alt mit ragelse.

Toyota HiAce eller VW Transporter fra før misundelsesafgiften på
5040Kr/året.

Men for 20.000Kr MÅ du forvente en del (rust) reperationer, uanset model.

Kai