VW Sharan 2,8 VR 6
Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 19:47

Er der nogen man skal være særligt opmærksom på hvis man overvejede at købe
sådan en ?
Er der generelt noget skidt at sige om deres VR6 motor ? Hvad med
automatgear - holder det ?

Nogen god råd ?

Har kig på en som har kørt lige under 230.000 km med 7 sæder og det kunne vi
godt bruge.

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 19:52

Allan Rath Møller skriver:

> Er der nogen man skal være særligt opmærksom på hvis man overvejede at købe
> sådan en ?

Den er noget tørstig, men ellers okay at køre i. En kammerat har haft
en del ture til Holland i hans chefs Sharan. De har været meget
tilfredse - også med motorvejstempoet.

En anden ting er at jeg via mit arbejde har kendskab til 9 stk Sharan
der lider af at være Sharan. Der lyser tit en advarselslampe, nogen
gange af uforstålige årsager, andre gang af knapt så uforstålige
årsager. Men at VW i Horsens er dem der skal forsøge at lave bilerne
er nok heller ikke lige det bedste....

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 20:15

> Den er noget tørstig, men ellers okay at køre i. En kammerat har haft

Benzinforbrug er ikke noget problem - altså det ikke forstået at jeg vælter
i penge men det bliver bare ikke til mange km.
Det med advarselslamper har jeg egentligt hørt et par gange før så det lyder
spændende.
Generelt har jeg søgt mig frem til at der skulle kunne være en del
"uforklarlige" elfejl på denne bil.

Men sådan en VR6 motor der har kørt 250000 km - mon den kan holde 100.000
mere hvis passet nogenlunde ?

Allan

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-04-10 20:35

Allan Rath Møller skriver:

> Det med advarselslamper har jeg egentligt hørt et par gange før så det lyder
> spændende.
> Generelt har jeg søgt mig frem til at der skulle kunne være en del
> "uforklarlige" elfejl på denne bil.

Airconditionanlægget er også udsat.

Deciderede elfejl er der ikke så mange af, men dem vi har haft
(1,9TDI) har spist trækaksler, der har været fejl på AC og så nget
omkring airbagystemet.

Klaus

Fra : NHF

Dato : 26-04-10 21:13

Jeg har en Sharan 1.9 TDI fra 02, haft den i 4 år og kørt 150.000 km, og har
haft problemer med trækket til vinduesvisker, som er noget rigtigt VW lo..,
et utæt AC-rør samt lidt problemer med oliefyret. Og så virker mine dørlåse
ikke med nøgle, og kan kun låses op vha. fjernbetjening. Jeg har aldrig
aflyst aftaler pga.driftproblemer med bilen, og når service indikatoren
beder om service, så skifter jeg kun olie og nix mere. Så alt i alt en
ganske stabil bil selvom den i folkemunde er den værste bil VW har
produceret.
NHF, Århus