sommerfugle busk
Fra : Arne pedersen

Dato : 05-08-01 08:13

skal den klippes eller beskæres efter specielle regler.eller skal den bare
ha fred
Arne

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 05-08-01 10:03

Hvis den klippes om foråret (lige efter den begynder at skyde) bliver den
meget flottere og kraftigere.

/Bjarke

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 05-08-01 12:55

Hvor meget skal den klippes. Jeg har èn, jeg plantede
sidste år. Hvor langt over jorden?
Margit

Bjarke M. Christensen <BMC@GreveStrand.dk(fjern)> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kj27e$2e2n$1@news.cybercity.dk...

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 05-08-01 17:14

Hvis du klipper 2/3 af sidste års tilvækst af, så bliver den rigtig pæn og
tæt efter en 2-3 års afklipninger.

/Bjarke

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 05-08-01 19:56

Mange tak for tipset.

nyhedsmeddelelse:9kjrh0$15kj$1@news.cybercity.dk...

Fra : Arne pedersen

Dato : 06-08-01 19:22

måske et lidt dumt spørsmål men det vil så sige den skal klippes helt ned
hvert år.
Arne

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 06-08-01 20:02

Næh, der bliver jo 1/3 stående fra hvert år. Det er kun 2/3 af det *nye*
vækst der skal fjernes. Hver "stump" af sidste års vækst giver 3-5 nye
grene, hvoraf 1/3 så får lov at blive året efter og hver igen bliver til 3-5
grene. Resultatet er en *relativ* lav busk med rigtigt mange grene (= tæt).

Efter en 3-4 år skal man så finde ud af hvor høj man vil have den og man kan
blive nødt til at ændre taktik, hvis ikke den skal blive mange meter høj.
Min endte som et kæmpe stor (ca 3 meter høj) ekstrem tæt busk. Nu har jeg så
gået lidt hårdere til værks i år, da jeg gerne vil have at den ikke er
højere end 2 meter.

newsBb7.3538$PZ4.231320@news000.worldonline.dk...