Palle tank
Fra : lom k

Dato : 26-04-10 10:07

Davs

da jeg påtænker at opsætte en palle tank til opsamling af regnvand med
henblik på havevanding; ville jeg høre om nogen har mål på en sådan??

Årsagen er at jeg vil have den til at stå mellem et hegn (på 2 side) og
en skuer. Så vil gerne være sikker på at den kan være der. Påtænker at
købe den via den blå avis.

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : Max

Dato : 26-04-10 10:24

Hej Lars-Ove

> da jeg påtænker at opsætte en palle tank til opsamling af regnvand med
> henblik på havevanding; ville jeg høre om nogen har mål på en sådan??

Den står jo påe en EU-palle der er 120 x 80 cm.

--
Mvh Max

Fra : lom k

Dato : 26-04-10 10:29

Max wrote:

> Hej Lars-Ove

> Den står jo påe en EU-palle der er 120 x 80 cm.

takker
men var ikke sikker på om det var en standart palle og hvad mål der var
på den. men den kan være der. så tak igen

mvh
Lars-Ove

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 12:58

Det er nu ikke en EU-palle.
Både den nye jeg har fået og den gamle der er på vej ud (denne gang klarede
den ikke frosten) måler 120x100 cm.

Per.

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-10 19:16

> Både den nye jeg har fået og den gamle der er på vej ud (denne gang
> klarede den ikke frosten) måler 120x100 cm.

Satte en op igår til samme formål - og de ydre mål er korrekte.

Pallen er så laver til at de kan stables. Så dens grundflade er lidt mindre.
Jeg lavede en ramme på 115x95 (der så står på en "fundament" af plantesten).

Jeg fører tagnedløbet direkte i med et fluenet som filter. Og så har jeg
monteret den gamle regntønde hane som overløbsventil med en slange til
afløb.

Men belært af denne vinters erfaring skal jeg så lige huske at tømme den og
sætte lå på inden det bliver frostvejr....

Idag har jeg så 500liter vand iden - det må siges at være rettidig omhu

/A

Fra : Max

Dato : 26-04-10 19:35

Hej Per

> Det er nu ikke en EU-palle.
> Både den nye jeg har fået og den gamle der er på vej ud (denne gang
> klarede den ikke frosten) måler 120x100 cm.

Checkede lige på det, og dem jeg har haft med at gøre er åbentbart
800 l tanke, og de er 120 x 80 cm som jo er en EU palle. 1000 l
modellerne er rigtig nok 120 x 100 cm.

Hvordan undgår man forøvrig at de gror til i trådalger ?

Max

Fra : Lars Thomsen

Dato : 27-04-10 09:35

> Hvordan undgår man forøvrig at de gror til i trådalger ?

Det skulle vidst hjælpe at købe den sorte udgave, men ellers en lystæt kappe
eller kasse omkring den - klor kan vidst ikke anbefales

Lars

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 27-04-10 11:12

> Hvordan undgår man forøvrig at de gror til i trådalger ?

Jeg har i de varme somre haft held med 32 eller 40 % brintoverilte i en
mængde på ca. 1dl. Jeg tror ikke 40 % findes mere. Det havde vist noget med
terrorisme at gøre.
Med venlig hilsen, Jørgen.

Fra : Max

Dato : 27-04-10 13:54

Hej Jørgen

> Jeg har i de varme somre haft held med 32 eller 40 % brintoverilte i
> en mængde på ca. 1dl. Jeg tror ikke 40 % findes mere. Det havde vist
> noget med terrorisme at gøre.

Ja, brugte det også til badebassin, så kunne hunden også drikke
vandet uden problemer. Men 10% er stærkeste man kan nu om dage.

Max

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 27-04-10 16:54

> Ja, brugte det også til badebassin, så kunne hunden også drikke
> vandet uden problemer. Men 10% er stærkeste man kan nu om dage.

Hej Max.

Er du sikker på de? Jeg har da en flaske 35 % fra Matas, som er købt sidste
efterår. Søger man hos Matas anbefaler de stadig 35 % til rengøring af
træmøbler.
Mvh. Jørgen.

Fra : Max

Dato : 27-04-10 17:15

Hej Jørgen

> Er du sikker på de? Jeg har da en flaske 35 % fra Matas, som er købt
> sidste efterår. Søger man hos Matas anbefaler de stadig 35 % til
> rengøring af træmøbler.

Jeg har undersøgt lageret hos alle tre Matas butikker her i byen,
de melder alle udsolgt og melder også at de ikke kan få det
hjem mere. Det røg ud af butikkerne og ned i kælderen for et
par år siden, men nu er det så helt væk.

Forbudet er åbenbart indført sidste efterår.

http://www.jaegerforbundet.dk/page651.aspx?recordid651=1394

Max

Fra : Tom Andersen

Dato : 27-04-10 20:26

> Hvordan undgår man forøvrig at de gror til i trådalger ?

Fjern adgang for sollys.

Tom

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 17:40

Max wrote:
> Hej Lars-Ove

> Den står jo påe en EU-palle der er 120 x 80 cm.

No, de er større

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-04-10 20:14

On Mon, 26 Apr 2010 18:40:01 +0200, <Just> wrote:

>No, de er større

1200 x 1000 mm - industripalle.
Der var en på det truckkursus jeg pt. er på, som smed sådan en vandfyldt
palletank - det kan de /ikke/ tåle
Jeg så det desværre ikke ske.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Anders Majland

Dato : 26-04-10 20:57

> Der var en på det truckkursus jeg pt. er på, som smed sådan en vandfyldt
> palletank - det kan de /ikke/ tåle
> Jeg så det desværre ikke ske.

Kunne også forestille mig at den var ganske sjov at køre rundt med - sådan
ca halvfuld ...

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 26-04-10 21:26

On Mon, 26 Apr 2010 21:56:47 +0200, "Anders Majland"
<See.Signature@Address.invalid> wrote:

>Kunne også forestille mig at den var ganske sjov at køre rundt med - sådan
>ca halvfuld ...

Det er nu ikke så slemt - de åbne kar med vand i vi skal køre med er
værre ....
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 26-04-10 21:35

> Årsagen er at jeg vil have den til at stå mellem et hegn (på 2 side) og
> en skuer. Så vil gerne være sikker på at den kan være der. Påtænker at
> købe den via den blå avis.

Pas på med at sætte den op af noget, hvor der ikke trækker luft omkring. Der
kan blive ret fugtigt bag sådan en fætter - formentlig noget med kondens.

Mvh Maria