klematis
Fra : Arne pedersen

Dato : 05-08-01 08:10

er her ikke en da kan hjælpe mig med vores klematis
hvornår skal de klippes og hvor hårdt
på forhånd tak
arne

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 05-08-01 09:27

On Sun, 5 Aug 2001 09:10:04 +0200, "Arne pedersen"
<Egevaenget21@mobilixnet.dk> wrote:

>er her ikke en da kan hjælpe mig med vores klematis
>hvornår skal de klippes og hvor hårdt
>på forhånd tak

Joda, men først skal jeg lige vide hvornår den blomstrer (tidligt på
året eller fra starten af sommeren og fremefter).

Desuden kan du se lidt på
http://www.gartneriet.dk/gl.gartneri/planter/slyngpl/clematis.html

http://www.gartneriet.dk

Fra : Egon Wille

Dato : 05-08-01 17:58

Hej Arne
Det er forskelligt, fra den ene til den anden.
Nogle skal klippes ned, og andre ikke.
Jeg mener, at man generalt klipper dem ned til de er 10 cm. Det gør jeg
ihvertfald.
Hilsen Pia

Fra : Egon Wille

Dato : 05-08-01 17:59

Hej igen
Jeg glemte at sige at man klipper dem ned til foråret.
Hygge Pia

Fra : Jetpool

Dato : 05-08-01 21:39

Jeg klipper dem ikke altid ned, men tager det der er vissen, det kommer an
på hvordan den ser ud, er den grim klipper jeg, er den pæn lader jeg være.
Mvh
Linda

Egon Wille <egon@wille.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:IWeb7.3395$xn.200773@news010.worldonline.dk...

Fra : jytte jensen

Dato : 07-08-01 20:15

Hvis din klematis blomstrer i juli hører den til gr. 3 og skal klippes helt
tilbage til et par cm. over jorden, hvert år og det er fordi den blomster på
indeværende års skud, så hvis du vil ha blomster i øjenhøje skal du skære
dem tidlig forår. Jeg har du en der blomstrer 2 gange: forår og sensommer
skal du klippe nogle af grenene af tidligt forår og igen efter 1. gangs
blomstring, så får du en blomstring igen i efteråret. Nu er jeg så lidt
usikker på hvordan den sidste type skal klippes (der er 3 grupper af
klematis), men du kan låne nogle udmærket bøger på biblioteket.

Jytte
Arne pedersen <Egevaenget21@mobilixnet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Bh6b7.2184$PZ4.163927@news000.worldonline.dk...