Fordeling af bogstaver på nummerplader
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 26-04-10 00:23

Kan se, at der er en regel om, at en nummerplade skal have været
afmeldt i 12 år, før den genbruges igen ved udstedelse af
nummerplader. Men hopper man rundt i kombinationerne eller kører man
stadigvæk "kronologisk"?

Så man starter med AA og udlever de kombinationer, der er over 12 år
gammel og fx når til CC. Hvis så BA i mellemtiden er blevet 12 år
gammel, hopper man så tilbage og udsteder den, eller kommer man f'ørst
til den den dag, hvor man når ZZ og starter forfra igen?

Vh
Michael

Fra : Mikael

Dato : 26-04-10 04:38

On 26 Apr., 08:22, "mbk...@hotmail.com" <mbk...@hotmail.com> wrote:
> [...]
> gammel, hopper man så tilbage og udsteder den, eller kommer man f'ørst
> til den den dag, hvor man når ZZ og starter forfra igen?

Se om ikke svaret står her www.nrpl.dk ellers er der et forum med
nogen der formentlig kan svare på det.

Mikael

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 27-04-10 18:48

On Mon, 26 Apr 2010 03:38:11 -0700, Mikael wrote:

> Se om ikke svaret står her www.nrpl.dk ellers er der et forum med nogen
> der formentlig kan svare på det.
>
> Mikael

Hvis man ser sig lidt omkring så vil man se at AA ikke er taget i brug,
men man ser ret nye biler med fx AF. Sagen er at man i første omgang har
brugt kombinationer der aldrig har været brugt før. Derved udskydes det
problem, at man skal checke om et givet nummer stadig er i brug, indtil
den relevante edb er på plads.

(Såvidt jeg husker var ideen med at springe visse bogstaver over i første
omgang at man ville undgå dem der kunne forveksles med tal og/eller lidt
for nemt kunne ændres til andre bogstaver ved emaljeafslag eller sort
tape. Desuden gik man uden om de gamle regionale serier.)

--
Peter Dalgaard
Center for Statistics, Copenhagen Business School