ce godkendelse...
Fra : kristian

Dato : 25-04-10 11:45

tja...

går og sysler lidt med at importere batterier og ladere til diverse
mobiltelefoner...

men hvad med CE godkendelse? skal der sådan noget til... og er det
ikke noget med at der skal betales noget miljøafgift når man sælger et
batteri?

hvad skal man ellers sørge for at få styr eller passe på med når det
kommer til sådanne elektronik produkter?

har styr på de almindelige forretningsting såsom moms, told,
forsikringer og lignende....

Fra : Niels C. Grønlund [2~

Dato : 25-04-10 19:05

"kristian" skrev i meddelelsen
[...]

Og du har også styr på produktansvar ????

Fra : kristian

Dato : 25-04-10 12:14

On 25 Apr., 20:05, Niels C. Grønlund [2500] <nielsgronl...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> har styr på de almindelige forretningsting såsom moms, told,
> forsikringer og lignende....
>
> Og du har også styr på produktansvar ????

kommer an på hvad du mener...

produktansvarsforsikring? så ja når det kommer så vidt...

om det er en vare den forsikring kan laves på? nej... derfor jeg
spørger her omkring hvad der skal til af godkendelser og lignende på
de forskellige produkter....

Fra : Karina Jensen

Dato : 25-04-10 20:56

[klip]
hvad skal man ellers sørge for at få styr eller passe på med når det
kommer til sådanne elektronik produkter?

Du skal være opmærksom på de producentansvarsregler, der gælder for
producenter og importører af batterier og akkumulatorer. Reglerne findes
primært i den såkaldte batteribekendtgørelse, jf. bekendtgørelse nr. 1186 af
7. december 2009.

/Karina

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 12:48

"kristian" <dr1direkte@gmail.com> skrev i en meddelelse
tja...

går og sysler lidt med at importere batterier og ladere til diverse
mobiltelefoner...

Du skal være opmærksom på WEEE-direktivet vedr bortskaffelse af elektronisk
udstyr...

Batteridirektivet er kun en del af det.

Fra : Karina Jensen

Dato : 26-04-10 22:04

[klip]

> Du skal være opmærksom på WEEE-direktivet vedr bortskaffelse af
> elektronisk udstyr...
>
> Batteridirektivet er kun en del af det.

Batteridirektivet og WEEE-direktivet er ikke det samme. Og i øvrigt så skal
man som privat virksomhed overholde danske regler, der gennemfører
direktiverne. Man skal ikke overholde direktiverne, som jo retter sig mod
medlemslandene. Så derfor skal spørgeren i dette tilfælde primært kigge på
batteribekendtgørelsen, men også WEEE-bekendtgørelsen og de tilhørende
regler i miljøbeskyttelsesloven.

/Karina

Fra : Allan Soerensen

Dato : 27-04-10 15:46

> [...]

>mobiltelefoner...
>
>men hvad med CE godkendelse? skal der sådan noget til...

Jeg vil godt lige rette en udbredt misforståelse.
CE-mærket er *ikke* en godkendelse, men blot et mærke, der fortæller at
producenten står inde for at produktet overholder kravene i relevante
direktiver og dermed må sælges inden for EU.
Hvis du importerer produkter uden for EU, er det dig som importør, der har
ansvaret for at produktet overholder direktiverne, så det lovligt kan sælges
inden for EU.

Importerer du fra fjernøsten, er det meget almindeligt at producenten bare
klistre et CE-mærke på, uden nogen sinde at lavet nøjvendige målinger, der
dokumenterer at produktet virkelig overholder kravene. Spørger du efter
dokumentation, er det ikke ualmindeligt at den ikke findes og mærket "bare"
betyder "Chinese Export".

Du skriver at du har styr på told, hvilket må betyde at du vil importere
varen fra et ikke EU-land, så vær opmærksom på ovenstående