linke til youtube videoer....
Fra : kristian

Dato : 25-04-10 11:40

hej.

er det tilladt for en internet shop at linke til fx den her video :
http://www.youtube.com/watch?v=PFCTA_xrbOk

shoppen har INTET at gøre med hvem, hvad eller hvordan og hvorledes de
videoer er landet på youtube... men som et led i shoppens strategi
ville det være en rar ting at kunne linke til sådanne videoer på
youtube...

men kan nokia finde på at komme og dunke shoppen i hovedet pga. noget
copyright???

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 19:31

"kristian" <dr1direkte@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

-------
Er det Nokias video? Det ser det ikke lige ud til. Men en eller anden har jo
rettighederne til den.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : kristian

Dato : 25-04-10 12:34

On 25 Apr., 20:30, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
>
> er det tilladt for en internet shop at linke til fx den her video :http://www.youtube.com/watch?v=PFCTA_xrbOk
>
> shoppen har INTET at g re med hvem, hvad eller hvordan og hvorledes de
> videoer er landet p youtube... men som et led i shoppens strategi
> ville det v re en rar ting at kunne linke til s danne videoer p
> youtube...
>
> men kan nokia finde p at komme og dunke shoppen i hovedet pga. noget
> copyright???
> -------
> Er det Nokias video? Det ser det ikke lige ud til. Men en eller anden har jo

så vidt vides er den video lavet af nokia... om de har copyright på
den eller hvad ved jeg... aner det ikke! men lad os gå ud fra at de
har copyright på den...

men siden det ikke er mig der har lagt den ud på nettet.... gør jeg så
noget fy fy ved at linke til den?

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 20:31

> [...]

har copyright på den...

men siden det ikke er mig der har lagt den ud på nettet.... gør jeg så
----------
Hvis Nokia har lavet den, så har de rettighederne. De har nok næppe selv
lagt den på Youtube i den kvalitet som klippet har, så det er nok uploadet
af en der bryder Nokias rettigheder. Vil du være seriøs med din biks, og vil
du holde din sti ren, så find videoen på en officiel Nokia-side. Så er der
næppe problemer i at linke til den.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : kristian

Dato : 25-04-10 13:41

On 25 Apr., 21:31, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> den eller hvad ved jeg... aner det ikke! men lad os g ud fra at de
> har copyright p den...
>
> men siden det ikke er mig der har lagt den ud p nettet.... g r jeg s
> noget fy fy ved at linke til den?
> ----------
> Hvis Nokia har lavet den, s har de rettighederne. De har nok n ppe selv
> lagt den p Youtube i den kvalitet som klippet har, s det er nok uploadet
> af en der bryder Nokias rettigheder. Vil du v re seri s med din biks, og vil
> du holde din sti ren, s find videoen p en officiel Nokia-side. S er der

ved så bare at nokia ikke har de videoer liggende til fri
afbenyttelse.... så det er enten youtube eller slet ikke... og slet
ikke er kun en muglighed hvis andet ikke kan lade sig gøre...!

men er som sådan godt klar over at de har rettighederne... men når nu
det ikke er mig der der laver selve "lovbruddet" men egentligt bare
fortæller præcist hvor det sker... er det så tilladt?