Trommeslagere og Ringo igen
Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 20:16

DR P4 demonstrerede lige tydeligt hvad der er blevet påstået mange gange,
nemlig at Ringo Starr havde (har) en uovertruffen evne til at holde rytmen.
Første spillede de denne: http://www.youtube.com/watch?v=cuZo7pLnL7c
(P4 kl. 20.55)

En trommespilskatastrofe, hvis man spørger mig.

Umiddelbart efter kom "And your bird can sing" :
http://www.youtube.com/watch?v=iC6D2N4nylg

Hvor herligt præcist

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 20:24

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> (P4 kl. 20.55)
>
> En trommespilskatastrofe, hvis man spørger mig.
>
> Umiddelbart efter kom "And your bird can sing" :

Han var trods alt også den bedste af beatlerne
Lyt selv her: http://www.youtube.com/watch?v=76O6tuJPe3w

Hilsen Åge

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-04-10 20:33

Martin Bak <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
> (P4 kl. 20.55)
>
> En trommespilskatastrofe, hvis man spørger mig.
>
> Umiddelbart efter kom "And your bird can sing" :

måske præcist ... men også "mekanisk" ... jeg har ikke noget imod at
trommerne er "organiske"

/thomas

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 20:37

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> måske præcist ... men også "mekanisk" ... jeg har ikke noget imod at
> trommerne er "organiske"

Trommespillet i det første nummer generede mig decideret. Det var ikke bare
organisk. Det var elastisk.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 20:43

> [...]
> (P4 kl. 20.55)
>
> En trommespilskatastrofe, hvis man spørger mig.
>
> Umiddelbart efter kom "And your bird can sing" :

Som gammel Beatles-fan holder jeg selvfølgelig af Ringo og anser ham som
værende en stabil trommeslager. Ikke særlig opfindsom nødvendigvis, men dog
stabil og hvis 3 forrige hundredes betydningsfulde musikere, sangere og
komponister kunne bruge, så accepterer jeg det uden sværdslag

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 25-04-10 20:45

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Som gammel Beatles-fan holder jeg selvfølgelig af Ringo og anser ham som
> værende en stabil trommeslager. Ikke særlig opfindsom nødvendigvis, men
> dog stabil

Ja, helt klart gruppens aller dygtigste medlem. Det er der ikke meget tvivl
om. Han kunne hitte

Hilsen Åge

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 20:48

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> dog stabil og hvis 3 forrige hundredes betydningsfulde musikere, sangere
> og komponister kunne bruge, så accepterer jeg det uden sværdslag

Ja, sådan har jeg også fået det. Jeg har været Beatles-fan altid, men har
haft det lidt ambivalent med Ringo. Jeg kan dog godt nu se hvorfor han kunne
bruges som lim, hans klumpe-dumpe-rolle til trods, for det er fandme
stabilitet han leverer.
Men hvad mener du om trommespillet i "no one's gonna love you" ?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 20:56

> Men hvad mener du om trommespillet i "no one's gonna love you" ?
>
> --

Uinspireret og tungt på den forkerte måde

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 21:02

> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> Uinspireret og tungt på den forkerte måde

Ok. Det er måske kun mig der kan høre, at alle overgange løber for ham, så
den indre metronom tilter.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-10 21:22

> Ok. Det er måske kun mig der kan høre, at alle overgange løber for ham, så
> den indre metronom tilter.

Nej, det kan jeg også godt høre

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 25-04-10 21:26

> Ok. Det er måske kun mig der kan høre, at alle overgange løber for ham, så
> den indre metronom tilter.
>
> --
Er ikke trommekspert
Men kan sagtens høre det halter.

Fra : Max

Dato : 25-04-10 21:26

Hej Martin

> Ok. Det er måske kun mig der kan høre, at alle overgange løber for
> ham, så den indre metronom tilter.

Han er vel musiker og ikke håndværker.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-10 21:28

> Han er vel musiker og ikke håndværker.

En trommeslager der ikke kan holde rytmen, er hverken musiker eller
håndværker. Han er klamphugger ;)

Fra : Hauge

Dato : 25-04-10 21:31

Alex Linaa skrev:
> En trommeslager der ikke kan holde rytmen, er hverken musiker eller
> håndværker. Han er klamphugger ;)

Det hænger jo fint sammen med hvem musikken henvender sig til.

/Hauge

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 21:36

> Det hænger jo fint sammen med hvem musikken henvender sig til.

Øh nå? Skomagere?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 25-04-10 21:47

Hej Alex

> En trommeslager der ikke kan holde rytmen, er hverken musiker eller
> håndværker. Han er klamphugger ;)

Så er det altså en metronom man har brug for og ikke lidt
menneskelig vaklen :)

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 25-04-10 21:52

> Hej Alex

> Så er det altså en metronom man har brug for og ikke lidt
> menneskelig vaklen :)

Nej, man har brug for talent. Trommetalent. Rytmisk talent. Talent der har
øvet sig, og lært at beherske instrumentet.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 25-04-10 22:02

Hej Martin

> Nej, man har brug for talent. Trommetalent. Rytmisk talent. Talent
> der har øvet sig, og lært at beherske instrumentet.

Ikke noget med at være lidt off beat her, kedeligt :)

Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 08:09

> Ikke noget med at være lidt off beat her, kedeligt :)

En enkelt smutter er den dynamik der opstår ved livemusik, men konsekvent
off beat er slet og ret sjusk, eller manglende talent.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-10 22:10

> Så er det altså en metronom man har brug for og ikke lidt
> menneskelig vaklen :)

Hvis der i dit univers ikke findes noget imellem en metronom og musikalsk
taleltløshed, så mangler du godt nok de fleste nuancer ;)

Fra : Max

Dato : 25-04-10 22:25

Hej Alex

> Hvis der i dit univers ikke findes noget imellem en metronom og
> musikalsk taleltløshed, så mangler du godt nok de fleste nuancer ;)

Er lidt vaklen nu blevet til "musikalsk talentløshed" ?

Max

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 07:56

> Er lidt vaklen nu blevet til "musikalsk talentløshed" ?

Det der er godt nok ikke "lidt vaklen", det er virkelig så ringe at det
ødelægger nummeret.
En trommeslager SKAL altså kunne holde rytmen, ellers påvirker det alle de
andre instrumenter når de spiller live. Hvis han ikke er dygtig nok til at
lave sine fills, må han holde sig til grundrytmerne, og så kan man snakke om
at det ikke er bedre end end trommemaskine.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-10 14:00

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lave sine fills, må han holde sig til grundrytmerne, og så kan man snakke
> om at det ikke er bedre end end trommemaskine.

Jeg fik lige lyst til at spille et nummer, hvor trommeslageren bærer det
meste, uden at være hverken steril eller udynamisk.

http://www.youtube.com/watch?v=etqMEB3Gpzw

Det er selvfølgelig heller ingen ringere end Simon Phillips

/Alex