Farvet cement til vandskuring
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-04-10 18:04

Jeg vil vandskure mit hus og give det en farve (okker eller mørk
okker). Når jeg googler efter farvet cement får jeg det iundtryk, at
der kun kan frembringes lyse toner, men måske søger jeg forkert?

Hvilket farvestof/pigmentmateriale kan man tilsætte og kan jeg få lige
præcist den farve jeg gerne vil have?

PC-skærme er jo ikke særligt pålidelige m.h.r. farvegengivelse, men se
f.eks. den næstsidste brik i tredie række - cirka sådan. Række 3 nr. 6
overvejes, men det er svært uden en farveprøve, som jeg kan holde op
mod teaktræsvinduerne og tegltaget:
http://uffech.files.wordpress.com/2007/11/mork-okker.jpg

Hvad er alternativt: Cempexo? Så vidt jeg kan google mig frem til,
leveres Cempexo kun i 8 farver, som alle er ret fisede. Den der hedder
"Gul" vil jeg overveje, men den ser for lys ud på min skærm:
http://www.weber.dk/uploads/pics/3630.jpg
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Cykelsmeden

Dato : 25-04-10 18:33

Kurt Hansen skrev:

> [...]
> der kun kan frembringes lyse toner, men måske søger jeg forkert?
>
> Hvilket farvestof/pigmentmateriale kan man tilsætte og kan jeg få lige
husk at det materiale du vandskurer med, skal være "blødere" end det
materiale du vandskurer på!
Det er altså ikke godt at vandskure med en sand/cement blanding på alm
mur, som ofte er baseret på kalkmørtel

> [...]
> leveres Cempexo kun i 8 farver, som alle er ret fisede. Den der hedder
> "Gul" vil jeg overveje, men den ser for lys ud på min skærm:

Cempexo kan blandes!
men er beregnet til indfarvning, ikke vandskuring!

finn

Fra : Max

Dato : 25-04-10 18:39

Hej Kurt

> Hvilket farvestof/pigmentmateriale kan man tilsætte og kan jeg få lige
> præcist den farve jeg gerne vil have?

Jeg ved det ikke, men f.eks. fugecement til fliser fåes i meget
mørke og bastante farver, så det kan sikkert lade sig gøre.

Max

Fra : K-E. Jensen

Dato : 26-04-10 21:06
Fra : Kurt Hansen

Dato : 27-04-10 06:23

Mon, 26 Apr 2010 22:06:11 +0200 skrev K-E. Jensen:

>Prøv dette link`
>

>http://www.kalk.dk/?ref=produkter&subref=4&last

Det ser ud til at være svaret på mine ønsker og jeg har straks skrevet
til dem. Tak for link.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen